| Forfatter |
|
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Efter mange år væk fra hifi interessen er lysten så småt begyndt at melde sig igen - så langt så godt
Efter jeg "forlod" interessen købte jeg et et billigere anlæg som har tjent mig godt de seneste år. Det består af Højttalere:
Audiovector C2. Int. forstærker: NAD 720BEE. CD-afspiller: NAD 514.
Nu kribler det så lidt i fingrene for at komme ud og prøve noget andet, men eftersom jeg har været fraværende i længere
tid, vil jeg godt have nogen råd til hvad jeg skal kigge nærmere på.
Som udgangspunkt tænker jeg at højttalerne står for skud først. Jeg synes egentlig de lyder udmærket, meeen ideelt set har
jeg lidt andre lyd ønsker.
Jeg kan godt lide en "in-your-face"-lyd, hvor jeg synes det jeg har nu er en tand for tilbagelænet.
Kan huske jeg har hørt Klipsch ved flere lejligheder og synes godt om deres højttaleres klare klang fra det lille horn. Har
søgt lidt videre på det og fundet RB-61 II. Tror i det vil være noget at kigge på? Høre meget blandet musik, men dog ikke
klassisk af nogen art. Nyder både elektronisk musik, jazz og akustisk, men er i tvivl om jeg kommer til at savne bas i den
"lille" højttaler. Derfor er jeg også faldet over Monitor Audio RX2, hvor jeg kommer op i en 8" bas. Jeg har hørt godt om
mærket, men ved ikke om lyden vil passe til mig?
Så, er der noget specielt interessant i kan anbefale mig? Er åben for at få lyttet til lidt af hvert, jeg vil bare gerne have noget
at gå efter
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipsch kunne lave højtalere i gamle dage, hvem husker ikke Klipschorn, de er dog meget store, så er der Heresy og Cornwall, alle kræver ingen effekt og kan lyde ganske forfærdeligt med de fleste transistorforstærkere men det er ud af kasserne lyd" - ikke noget tilbagelænet lyd. Jeg ville undgå de senere modeller.
Noget af det bedste jeg har hørt som matcher det du søger var et sæt Naim SBL højtalere, her kunne man ikke sidde stille og lyden næsten svævede i rummet, ingen tilbagelænet stil her, perspektiv var en by i Rusland men bassen var meget tight, ikke varm så mange vil savne noget her. De er iøvrigt svære at sætte op og kræver noget bedre end en Nad amp. Ved du hvad prøv at finde et sæt Heybrook Quartet, de er nemme at drive og kan det der magiske på billigt grej eks.vis et Rega setup
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Quad 2905. Det er den eneste måde hvis du vil have ægte vellyd og undgå box-lyd. Det sparer dig også for en masse mellemstationer på vejen __________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
til 5000 ?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut på rette spor med Klipsch og Monitor Audio hvis du vil ha in-your-face lyd.
Tjek evt disse sites, hvor du kan finde MKI versionerne af Klipsch's gode modeller. Ca. halvdelen sparet:
Klipsch
Mer Klipsch
Klipsch RF-81
Dog uden mulighed for at lytte først, men 400 Euro for et sæt RF81... Så kan det da ikke gå helt galt
Jeg kender Monitor Audio som havende en in-your-face lyd og med utrolig luftig (detaljerig?) top.
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 06:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene
Tror desværre ikke de Naim højttalere går igennem rent kosmetisk, men Heybrook vil jeg lige se om jeg kan finde lidt mere på.
Godt at høre jeg ikke har skudt helt ved siden af, med hvad jeg selv har i tankerne og mange tak for links. Vil straks undersøge
om jeg vil gå glip af store ting ved at nøjes med MK1 udgaven af RB81, for ellers er det da meget interessant til pengene
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil umidelbart anbefale Audio Vector, Dynaudio eller Dali. Men da du nu har Audio Vector og synes, de er tilbagelænede, så tænker jeg, om du måske vil få noget ud af at skifte forstærker først.
Jeg er selv til den mere tilbagelænede lyd og er derfor stor fan af B&W. Monitor Audio kan jeg også rigtig godt lide lyden af. Det betyder jo nok, at jeg også synes, at de er lidt tilbagelænede. __________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm .. Ja jeg vil jo ikke udelukke at det mere er min forstærker som trænger til udskiftning end højttalerne, hvis du siger
Audiovector normalt er i den rigtige boldgade. Ved også godt min NAD ikke er noget særligt lydmæssigt, så ja, måske der er en
del at hente i en ny/anden forstærker?
Ellers tror jeg at jeg vil ud og finde et sted at lytte til i hvert fald Klipsch og Monitor Audio. HifiKlubben må nok også hellere for
et besøg for god ordens skyld.
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en XTZ A100D3 forstærker, som har trukket Monitor Audio BX-2.Det er en fantastisk kombination til prisen. Absolut intet tilbagelænet over den kombination.
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heybrook Quartet  En af de mest musikalske højtalere jeg nogensinde har ejet!!! Kan du finde sådan et sæt, så mener jeg også din lykke er gjort.... Eneste overvejning er hvor højt du spiller, og hvor meget bas du ønsker. Monitor Audio og Klipch er min terminologi lidt "bastunge" amerikanske højtalere - godt nok "in your face" - men de spiller bedst når de får liiidt at leve af.. Kan du ikke finde Heybrook Quartet, kunne Evox Copenhagen være et bud: http://tekni-fi.dk/php/varedetail.php?vareID=187 && producentID=44 Selv har jeg også et sæt Tangent Lounge L6, den kunne også være en fin mulighed. Åben og direkte lyd fra Vifa DX25 diskanten på toppen, og stram og dynamisk bund... men Heybrook Quartet (ikke nogen af de øvrige Heybrook'er) ville også være mit første bud! /Jensby
|
| Til top |
|
| |