Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 11:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Tilbage til HiFi - HTer til ca. 5k? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Chap
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hej.

Efter mange år væk fra hifi interessen er lysten så småt begyndt at melde sig igen - så langt så godt
Efter jeg "forlod" interessen købte jeg et et billigere anlæg som har tjent mig godt de seneste år. Det består af Højttalere:
Audiovector C2. Int. forstærker: NAD 720BEE. CD-afspiller: NAD 514.

Nu kribler det så lidt i fingrene for at komme ud og prøve noget andet, men eftersom jeg har været fraværende i længere
tid, vil jeg godt have nogen råd til hvad jeg skal kigge nærmere på.

Som udgangspunkt tænker jeg at højttalerne står for skud først. Jeg synes egentlig de lyder udmærket, meeen ideelt set har
jeg lidt andre lyd ønsker.
Jeg kan godt lide en "in-your-face"-lyd, hvor jeg synes det jeg har nu er en tand for tilbagelænet.
Kan huske jeg har hørt Klipsch ved flere lejligheder og synes godt om deres højttaleres klare klang fra det lille horn. Har
søgt lidt videre på det og fundet RB-61 II. Tror i det vil være noget at kigge på? Høre meget blandet musik, men dog ikke
klassisk af nogen art. Nyder både elektronisk musik, jazz og akustisk, men er i tvivl om jeg kommer til at savne bas i den
"lille" højttaler. Derfor er jeg også faldet over Monitor Audio RX2, hvor jeg kommer op i en 8" bas. Jeg har hørt godt om
mærket, men ved ikke om lyden vil passe til mig?

Så, er der noget specielt interessant i kan anbefale mig? Er åben for at få lyttet til lidt af hvert, jeg vil bare gerne have noget
at gå efter
Til top Vis DJ Chap's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Chap Besøg DJ Chap's Websted
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Klipsch kunne lave højtalere i gamle dage, hvem husker ikke Klipschorn, de er dog meget store, så er der Heresy og Cornwall, alle kræver ingen effekt og kan lyde ganske forfærdeligt med de fleste transistorforstærkere men det er ud af kasserne lyd" - ikke noget tilbagelænet lyd. Jeg ville undgå de senere modeller.

Noget af det bedste jeg har hørt som matcher det du søger var et sæt Naim SBL højtalere, her kunne man ikke sidde stille og lyden næsten svævede i rummet, ingen tilbagelænet stil her, perspektiv var en by i Rusland men bassen var meget tight, ikke varm så mange vil savne noget her. De er iøvrigt svære at sætte op og kræver noget bedre end en Nad amp. Ved du hvad prøv at finde et sæt Heybrook Quartet, de er nemme at drive og kan det der magiske på billigt grej eks.vis et Rega setup

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Køb Quad 2905. Det er den eneste måde hvis du vil have ægte vellyd og undgå box-lyd. Det sparer dig også for en masse mellemstationer på vejen



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

til 5000 ?
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Absolut på rette spor med Klipsch og Monitor Audio hvis du vil ha in-your-face lyd.
Tjek evt disse sites, hvor du kan finde MKI versionerne af Klipsch's gode modeller. Ca. halvdelen sparet:

Klipsch
Mer Klipsch


Klipsch RF-81

Dog uden mulighed for at lytte først, men 400 Euro for et sæt RF81... Så kan det da ikke gå helt galt

Jeg kender Monitor Audio som havende en in-your-face lyd og med utrolig luftig (detaljerig?) top.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
DJ Chap
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 06:42 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene

Tror desværre ikke de Naim højttalere går igennem rent kosmetisk, men Heybrook vil jeg lige se om jeg kan finde lidt mere på.

Godt at høre jeg ikke har skudt helt ved siden af, med hvad jeg selv har i tankerne og mange tak for links. Vil straks undersøge
om jeg vil gå glip af store ting ved at nøjes med MK1 udgaven af RB81, for ellers er det da meget interessant til pengene
Til top Vis DJ Chap's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Chap Besøg DJ Chap's Websted
 
norvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 280
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Jeg vil umidelbart anbefale Audio Vector, Dynaudio eller Dali. Men da du nu har Audio Vector og synes, de er tilbagelænede, så tænker jeg, om du måske vil få noget ud af at skifte forstærker først.

Jeg er selv til den mere tilbagelænede lyd og er derfor stor fan af B&W. Monitor Audio kan jeg også rigtig godt lide lyden af. Det betyder jo nok, at jeg også synes, at de er lidt tilbagelænede.



__________________
Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
Til top Vis norvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af norvig
 
DJ Chap
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hmm .. Ja jeg vil jo ikke udelukke at det mere er min forstærker som trænger til udskiftning end højttalerne, hvis du siger
Audiovector normalt er i den rigtige boldgade. Ved også godt min NAD ikke er noget særligt lydmæssigt, så ja, måske der er en
del at hente i en ny/anden forstærker?

Ellers tror jeg at jeg vil ud og finde et sted at lytte til i hvert fald Klipsch og Monitor Audio. HifiKlubben må nok også hellere for
et besøg for god ordens skyld.
Til top Vis DJ Chap's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Chap Besøg DJ Chap's Websted
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en XTZ A100D3 forstærker, som har trukket Monitor Audio BX-2.Det er en fantastisk kombination til prisen. Absolut intet tilbagelænet over den kombination.
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
jensby
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 387
Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Heybrook Quartet

En af de mest musikalske højtalere jeg nogensinde har ejet!!!
Kan du finde sådan et sæt, så mener jeg også din lykke er gjort.... Eneste overvejning er hvor højt du spiller, og hvor meget bas du ønsker. Monitor Audio og Klipch er min terminologi lidt "bastunge" amerikanske højtalere - godt nok "in your face" - men de spiller bedst når de får liiidt at leve af..

Kan du ikke finde Heybrook Quartet, kunne Evox Copenhagen være et bud:
http://tekni-fi.dk/php/varedetail.php?vareID=187 && producentID=44

Selv har jeg også et sæt Tangent Lounge L6, den kunne også være en fin mulighed.
Åben og direkte lyd fra Vifa DX25 diskanten på toppen, og stram og dynamisk bund...

men Heybrook Quartet (ikke nogen af de øvrige Heybrook'er) ville også være mit første bud!

/Jensby
Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes