| Forfatter |
|
esf-opti Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej H4A
Jeg begyndte på mit studie her til efteråret, og er begyndt at bruge mit skrivebord igen.
Problemet er bare at mit skrivebord står placeret bag mit hifi, søger derfor efter et mindre setup til computeren som skal levere lyd til de hårde timer :)
Sættet som jeg foretrækker aktive, måske med sub. Da de ikke kun skal spille musik, men også bruges i forbindelse med gaming på computeren. Det er også denne som er kilden.
Har kigget på lidt indtil videre:
Audioengine A2 / A5
Div. studie sæt fra 4Sound
Div. Hifiklubben sæt
Edifier sæt
Meget blandet, men har ingen erfaring med små højttalere. Prisen for sættet havde jeg set mig skulle lande et sted mellem 1000-3000 kr da jeg er på SU Kom med jeres input og foreslag :)
|
| Til top |
|
| |
esf-opti Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik kigget lidt mere rundt på internettet efter mulige løsninger, og kom på en ny ide !
Har fundet denne forstærker:
EDIT:
ARGON DA2 DIGITAL USB-Forstærker
Som kunne indgå i et setup med 2 passive højttalere, og derved et lidt større market i højttalere :)
Har læst lidt om Eltax Liberty, til under 699 kr pr. stk hvilket ville passe ind i mit budget.
Nogle som har fundet nogle andre små perlen i den størrelse ?
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med dette 5.1 Edifier sæt til 1523 kr. Jeg har selv et sæt af de ældre, og det spiller. Der sidder forstærker i subwooferen, der driver alle højttalere. Der er desuden 2.1 systemer også. Kabinetterne er i MDF og man får meget for pengene. Jeg er godt tilfreds med mit 5.1 sæt.
Dette sæt synes jeg der ser interessant ud.
DA5000 PRO Black 5.1 Home Theater
Man skal høre det for at tro på det! Klassisk designet 5.1 Home Theater højttalersystem fra EDIFIER - et komplet højttalersystem - til home theater, musik, gaming, PC eller spillekonsol. DA5000 Pro leverer 108 Watt RMS og leveres med smart trådløs fjernbetjening | 1 x 8"" Long throw subwoofer med en effekt på 60 Watt RMS | 4 satellitenheder med 3"" mellemtone og 19mm diskantenhed | Centerhøjttaler med 2 x 3"" mellemtone og 1 x 19mm diskant enhed | Enheder er magnetisk afskærmed

http://www.proshop.dk/Hoejttaler/Edifier-DA5000-PRO-Black-5. 1-Home-Theater-2281438.html&utm_source=pricerunnerdk
Link til alle edifier produkter hos Proshop.dk
http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=edi fier __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
|
Hva med dette 5.1 Edifier sæt til 1523 kr. Jeg har selv et sæt af de ældre, og det spiller. Der sidder forstærker i subwooferen, der driver alle højttalere. Der er desuden 2.1 systemer også. Kabinetterne er i MDF og man får meget for pengene. Jeg er godt tilfreds med mit 5.1 sæt.
Dette sæt synes jeg der ser interessant ud.
DA5000 PRO Black 5.1 Home Theater
Man skal høre det for at tro på det! Klassisk designet 5.1 Home Theater højttalersystem fra EDIFIER - et komplet højttalersystem - til home theater, musik, gaming, PC eller spillekonsol. DA5000 Pro leverer 108 Watt RMS og leveres med smart trådløs fjernbetjening | 1 x 8"" Long throw subwoofer med en effekt på 60 Watt RMS | 4 satellitenheder med 3"" mellemtone og 19mm diskantenhed | Centerhøjttaler med 2 x 3"" mellemtone og 1 x 19mm diskant enhed | Enheder er magnetisk afskærmed

http://www.proshop.dk/Hoejttaler/Edifier-DA5000-PRO-Black-5. 1-Home-Theater-2281438.html&utm_source=pricerunnerdk
Link til alle edifier produkter hos Proshop.dk
http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=edi fier
|
|
|
Trådopretter spørger ikke efter 5.1 system
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør han da heller ikke
Der er linket til alle proshops modeller af Edifier i bunden
Der er surround i de fleste spil, så måske han tager det med i sine overvegelser. Det giver en fed oplevelse. Der er intet problem i at vælge et 2.1 sæt.
Med det sagt, regner jeg med trådstarter selv kan finde et 2.1 sæt og du kan jo evt. selv komme med et bud på højttalere.
__________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
esf-opti Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg har et anlæg som kan levere lyd i stor klasse, så er det bare et mindre skrivebords setup :)
Er dog gået lidt væk fra Pc-sæt ideen og har fundet denne ARGON DA2 forstærker. Det åbner muligheden for et stort udvalg af
passive højttalere
Fandt den gamle tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=69221&KW=20 00
Og blev lidt fanget af Tannoy Mercury F1, som jeg har tænkt at få lyttet på hos lydbutikken. Så det er nok ovre i den genre jeg
ender :) Så er der også mulighed for at lege med lidt kabler
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt du fandt ud af det 
Læste hvis ikke tråden ordentlig igennem, klokken er jo os kun 11:30 hehe __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers vil jeg som altid anbefale Prodipe Pro 8, evt. med aktiv sub til, selvom førstnævnte højtalere kan levere et rigtig fornuftigt lydtryk til brug for gaming osv.
__________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
esf-opti Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syns ikke rigtig jeg kan finde nogle shops, hvor de sælger Pro 8 modellen. Men har fundet dette sæt med Pro 5 og sub :
http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/prodipe/pro5-pro 10s-bundle.html
Men hvad så med tilslutning ?
Til gaming skal det tilsluttes en stationær
Til afspilning af lyd skal det tilsluttes en mac
|
| Til top |
|
| |
damkel Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige siddet med samme problem, da jeg efterhånden arbejder meget hjemmefra og savnede ordentligt lyd ved
skrivebordet.
Jeg har lige købt en NuForce Icon-2, som netop bruges til et skrivebords hifi-anlæg.
Den har indbygget USB-dac samt subwoofer udgang til en aktiv sub.
Spiller rigtigt fint og er endda pæn
Hvis du er til lidt DIY, så jeg bygget et sæt af disse - og kan godt anbefale dem.
pc-højttalere
Nu skal jeg blot have en passende sub, som jeg nok også laver som DIY - jeg spiller nemlig også og sub'en gør lige
forskellen, i et FPS spil
(Ellers laver Nuforce også en fin lille sub til rimelige penge - og det er der sikkert mange andre der også gør)
Men, man kan sagtens starte ud uden sub på disse højttalere.
|
| Til top |
|
| |
esf-opti Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er lige i overkanten af mit budget :p Regnede som sagt med maks omkring de 3000 kr, men lidt over går også :)
Så allerede NuForce har brugt det meste af budgettet, ikke meget tilbage til højttalere og andet leg :(
|
| Til top |
|
| |
damkel Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovsa - så ikke lige budgettet...
Beklager
|
| Til top |
|
| |
esf-opti Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis jeg havde lidt flere penge, så havde jeg bestemt kigget den vej !
Har allerede 2 stk FX-S i mit store setup
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/m-audio/bx8-d2-s aet.html
Den gamle model er på tilbud hos 4sound, har selv den lille (gamle) model med 5" bas, den gamle model skal lige dæmpes lidt i diskanten(software) eller man skal lade være med at vinkle den ind mod lyttepositionen, ved ikke hvordan den nye spiller. Den jeg har (M-Audio BX5a Deluxe) kan spille sindsygt høj med gain,volume bag på højtaleren på 75%, 3/4 spiller den vildt højt med wmp på max og volumen på 50% tør ikke skrue max op for volumen når den står på 75%,3/4 bag på højtaleren.
Husk et godt lydkort
|
| Til top |
|
| |
esf-opti Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg må ind forbi 4Sound og se på deres store udvalg !
Men da jeg bruge skrivebordet til skole arbejde, så er der grænser for hvor store de kan være :p
Men de kommer til at stå så tæt på bag væggen som muligt, så nok ikke nogen god i ide med de M-Audio desværre ...
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
esf-opti skrev:
Tror jeg må ind forbi 4Sound og se på deres store udvalg !
Men da jeg bruge skrivebordet til skole arbejde, så er der grænser for hvor store de kan være :p
Men de kommer til at stå så tæt på bag væggen som muligt, så nok ikke nogen god i ide med de M-Audio desværre ... |
|
|
Så skal du da bare have sådan et sæt http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/krk/rp-6-g2-saet -black.html
Der findes en mindre model som selvfølgelig er lidt billigere, men husk at købe et godt lydkort og kabel som du nemt kan få hvis du køber den mindre model med et budget på 3000kr.
Husk at det er ikke alle modeller de har hos alle 4sound's butikker
Med denne model er der også råd til lydkort http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/krk/rp-5-g2-blac k-saet.html
Det var faktisk den jeg allerhelst ville have men var lidt for dyr, genelec som jeg også gerne ville have er endnu dyrer end krk
|
| Til top |
|
| |
esf-opti Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad tænker du på af lydkort ?
Jeg har jo kigget lidt efter systemer med indbygget dac, så jeg bare kunne smide noget usb og toslink imellem mine enheder.
|
| Til top |
|
| |
esf-opti Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tog forbi Aage eller 4Sound som de nu hedder...
Nu står der et sæt KRK RP 5 G2 på mit skrivebord ! Hold da ferie nogle små kasser, virkelig en helt anden lyd end jeg er vant
til
Her kommer jeg sgu til at sidde meget, for hold da ferie for spiller de fedt ! Og ja men leder sgu lidt efter sub'en
|
| Til top |
|
| |