Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke gulvhøjttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tri9ty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har netop solgt mine ScanDyna højttalere og efter en lang periode med disse har jeg nu fået dejligt med plads til et sæt
fine gulvhøjttalere igen.

Jeg har før haft Dali 18, B&W 640 og senest Dali Evidence 870. Af disse var jeg mest til mine Evidence og B&W'er rent
lydmæssigt.

Jeg har en stor stue på ca. 38 kvm. og lytter mest til Hip Hop, Rap, RnB samt pop musik. De skal kunne drives af en Sonos
forstærker.

Har selv luret lidt på Dali Concept 8, B&W 604 S2, Dali 850 ... Måske har jeg overset noget?

Jeg føler mig ret "ny" i denne verden igen desværre og al input er meget værdsat!

På forhånd mange tak!
Til top Vis tri9ty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tri9ty
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

jeg er lidt i tvivl om hvilken forstærker der er tale om?

er det den her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/sonos/sonos_co nnectamp_-_sonzp120si.htm

hvis det er den, så vil jeg nok sige det som den første: den forstærker vil ikke kunne drive nogen af de ovenstående ht'er så
det vil lyde spor godt!

jeg har hørt den trække et par dali concept 6 som den kun lige nøjagtigt kunne, men så snart volumen skulle op, så kunne
den ikke følge med.
jeg har selv et par dali 850'er og jeg trækker dem med en cambridge 740a og en NAD c270 effektforstærker. uden
effektforstærkeren kommer 850'erne (desværre) til at give en meget skarp diskant :)

så find en billig forstærker først, det er mit råd!

MvH Jonas
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

hvilken prisramme havde du tænkt dig, hvis du vil have det optimale ud af det når de skal drives af din sonos så vil jeg anbefale dig nogle standerhøjtalere men det vil stadigvæk være bedre hvis de fik noget mere power det kan man aldrig få for meget af
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

tri9ty skrev:
Hej,

Jeg har netop solgt mine ScanDyna højttalere og efter en lang periode med disse har jeg nu fået dejligt med plads til et sæt
fine gulvhøjttalere igen.

Jeg har før haft Dali 18, B&W 640 og senest Dali Evidence 870. Af disse var jeg mest til mine Evidence og B&W'er rent
lydmæssigt.

Jeg har en stor stue på ca. 38 kvm. og lytter mest til Hip Hop, Rap, RnB samt pop musik. De skal kunne drives af en Sonos
forstærker.

Har selv luret lidt på Dali Concept 8, B&W 604 S2, Dali 850 ... Måske har jeg overset noget?

Jeg føler mig ret "ny" i denne verden igen desværre og al input er meget værdsat!

På forhånd mange tak!

 

Nu må du lige styre dig, dali concept lyder på ingen måder lige så godt som nogen af de andre højtaler og kan godt være mange har en dali 850 men den lyder kun i sjældne tilfælde (perfekt sammensat anlæg) godt. Så dali concept 8 skal du på ingen måder have.Desuden kan jeg se at hifiklubben ikke har den mere måske fordi de den nye serie Zensor koster ca det samme men lyder bedre

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jeg må give Gasolin ret... Du vil blive skuffet over Concept 8 da du allerede har haft højtalere der har en meget bedre lyd...

__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
tri9ty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

En god ven kører med samme forstærker og købte B&W CM8 på vores sidste besøg i Hifiklubben Klubben. Ekspedienten sagde at han ville få meget
mere ud af disse ht med en dyrere og større forstærker, men sagde samtidigt at man ikke skulle tage fejl af Sonos kvalitet og at den sagtens villle
kunne drive dem tilfredsstillende.

Jeg har lyttet på hans setup en del nu og er lige så positiv som han selv er. Det lyder fantastisk!

Vi er ikke super dygtige, men har da begge en solid fortid med en masse hifi...

Så hvis vi nu bare tager baggrund i dette og at hans CM8 drives ok hvad skal jeg så købe med et budget på ca 5000:-

Har som sagt selv kigget på nye Concept 8 som er på mega tilbud pt eller brugte DM604 S2 ellerbrugte Dali 850'er......?

Tak igen :)
Til top Vis tri9ty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tri9ty
 
tri9ty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Ok tak.... Ingen Concept 8 til mig så :)

Hvad så? Det er trods alt over 14 år siden jeg havde gulvhøjttalere sidst.
Til top Vis tri9ty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tri9ty
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Der findes også andre mærker end Dali og B&W.
Dynaudio, DLS, XTZ, Mission, Monitor Audio, System Audio, Avance osv osv.

Selv har jeg gode erfaringer med XTZ som giver god lyd til prisen.
XTZ 99.36 kunne være et godt bud. (Og en langt bedre højttaler en Concept 8 til samme pris)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Gentager andre og nævner igen xtz, meget for pengene. Men prøv de nye Zensor fra dali dem med 2x7" bas

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej trådstarter!

Når du nu nævner Dali Concept 8, B&W 604 S2, Dali 850 så er det vel brugtmarkedt du kigger på?

Hvis du er opppe i 4000kr klassen er dette et godt bud på en højttaler, til din musik stil

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=203034

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
tri9ty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hvordan er XTZ 99.36 sammenlignet med B&W DM604 S2? Har nemlig kigget lidt på sådan et brugt sæt til ca 4k
Til top Vis tri9ty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tri9ty
 
tri9ty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Tak nash!

Ja det har været brugtmarkedet primært - mere for pengene helt enkelt og så slipper jeg at spille dem til også :)

Concept 8 er på tilbud (nye) til 5k / sæt hos Hifiklubben i Sverige pt. 3k rabat... Derfor jeg kiggede på dem også. Og så fordi at de lignede noget der
matchede mine kriterier umiddelbart.
Til top Vis tri9ty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tri9ty
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

XTZ 99.36

Anmeldelserne er til højre.

God læselyst
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Audio Pro Blue Diamond

Med indbygget aktiv subwoofer. Nypris 10.000. Også et godt bud hvis du er villig til et smut til KBH
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
tri9ty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

XTZ 99.36 virker jo super både i lyd og finish - som om man virkeligt får meget for pengene. Dog er de noget over mit
umiddelbare budget... Hmmmm?

Canton Chrono 506 ser fine ud udstykningsmæssigt, men kan ikke finde meget info om dem.

Audio Pro Blue Diamond havde nok været en god løsning med tanke på min forstærker, men er ikke rigtigt fan af hverken
designet på dem samt om tanken om at det er lidt som standerhøjttalere med sub'er til som jo er netop det jeg kommer fra
og vil væk fra. Har dog selvsagt ikke hørt dem spille, meeeen :)

Hvordan er B&W 604 S2 sammenlignet med ovenstående 3 modeller så? Til en pris på knapt 4k...? Alternativt B&W DM683 til
en pris på ca. 6500? ... Kender jo lidt til B&W, men ved ikke hvordan disse to modeller står sig imod XTZ, Canton og Audio
Pro??... Er derimod gået væk fra både Dali Concept 8 og 850. Tak for det

Kører gerne langt efter de rigtige så det det mindste problem!
Til top Vis tri9ty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tri9ty
 
tri9ty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Og lige et sidste spørgsmål.... Hvordan er Dali 8008 ?
Til top Vis tri9ty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tri9ty
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan finde et sæt Avance Dana 980, ville det også være en højtaler der er værd at give et lyt...
Jeg har også set et sæt Infinity Delta 60 til salg på dba, det er også en dejlig højtaler.

Der bliver snakket rigtig godt om XTZ. Jeg har deres Forstærker, XTZ D100 A3, den spiller også rigtig godt, jeg er specielt glad
for at der er en god DAC i.. Man får en fornemmelse af at man får meget for pengene..

__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

8008 er en okay højtaler men hvis det skal være fra den blå serie så er 6006 klart en bedre højtaler efter min mening men jeg syntes dog at det er et stort skridt nedad når du har haft nogle evidence 870 det er en rigtig lækker højtaler har selv haft nogle før den jeg har nu, ellers kunne grand diva også være et alternativ og hvis det skal være noget andet end dali så vil jeg anbefale monitor audio evt bronze serie
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
tri9ty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Problemet er at Evidence 870 ligger uden for mit budget og er desuden umulig at finde brugt i andet end kirsebær eller lys træ
som er helt udelukket for min del.

Jeg er nok desuden ude efter lidt mere punch end 870'erne og det har jeg opfatning af at jeg får i 8008 modellen? Desuden har
jeg læst mig til at de skal være lettere at drive end B&W 604 f.eks.?

Sagen er den at jeg kan købe et sæt sorte 8008'ere for 2.500:- og det virker virkeligt som et røverkøb, men vil selvsagt heller
ikke købe bare for at købe.
Til top Vis tri9ty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tri9ty
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

okay du kan jo være heldig at finde nogle brugte evidence i sort på ksb der har været nogle til den pris ellers er alternativet måske at male dem sorte, men hvis du gerne vil have mere punch så ville jeg hvis jeg var dig tage nogle 909 de fås til 1500-2000kr brugt og er næsten altid sorte
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes