Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 08:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: BeoLab 8000 med NAD T747 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Danstah
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 01 November 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej HIFI4ALL,

Det er efterhånden længe siden jeg har været herinde - men jeg må endnu engang sætte min lid til jer herinde, da jeg har kæmpet med mit setup i snart 4 måneder uden held.

Jeg er den heldige ejer af et par BeoLab 8000 højttalere fra B&O, som jeg er utrolig glad for. Har haft dem i små 2 år, uden der har været nogen problemer overhovedet, lige indtil for 4 måneder siden. Ligeledes har jeg haft min NADT747 reciever i tilsvarende tid, hvilket også har fungeret upåklageligt.

Problemet opstår som sagt for små 4 måneder siden fra dag til anden. Højttalerne er forbundet med et Powerlink kabel som jeg har fået speciallavet af Bestbuy, hvor de så ryger i mine "Audio PRE-OUT" forbindelser og i "Trigger", så højttalerne tænder når der bliver tændt for anlægget.

Hvis jeg slår dem til, vil den i første omgang prøve at lave en "analog bypass", hvilket jeg ikke husker om den gjorde i gamle dage, da det virkede fint. Jeg ved ikke om jeg vælger de rigtige audio outputs, har leget med det i en evighed nu, og det virker ikke til at fungere. Hvertfald kan jeg fortælle at hver gang den ryger over i "Analog bypass", så lyder det som om højttaleren er ved at sprænge, og recieveren slukker ned for systemet som beskyttelse.

Er der en venlig sjæl som ved noget om det her problem, eller bare har lidt visdom at byde ud af?

På forhånd tak.
Til top Vis Danstah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danstah
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 November 2011 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Hej Danstah

Din NAD giver 12 volt trigger strøn, dine BL 8000 skal max have 5 volt.
Måske er det problemet. Prøv evt. at skifte til LINE tilslutning, via to
Phono kabler (skift indgangsvælger på højttalerne) og se om det ændre noget.

____________________________________________________________ ____

Postad bild 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Danstah
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 02 November 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Tak for dit indlæg. Jeg har allerede prøvet at tilslutte phonokabler og føre dem via LINE. Intet resulat. Jeg kan se din lokalitet er Nordsjælland, og i og med jeg har forsøgt i hvad føles som en evighed - fristes jeg til at betale mig fra det, hvis det er noget som har interesse for dit vedkomne? Jeg bor selv lidt nord for Kbh.

På forhånd tak.
Til top Vis Danstah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danstah
 
Danstah
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 07 November 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Skriver lige igen, fordi jeg mangler nogen til at evt. kigge på problemet? Betaler ganske fint for det. :)
Til top Vis Danstah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danstah
 
Danstah
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 25 November 2011 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Nu fik jeg endelig klaret problemet. Det var åbenbart min reciever som var stået af, og skulle derfor til rep.

Nu er den imidlertidigt kommet tilbage igen, og det hele spiller som det skal - lige indtil idag hvor jeg kom til at rykke lidt for hårdt i mit PowerLink adapter kabel B&O selv lavede til mig. Jeg skal derfor bruge et nyt.

Mit spørgsmål lyder på, hvilket kabel jeg skal købe herinde på AV-connections? Jeg skal både bruge et left og right, og de har jo begge et trigger signal, men der er kun plads til 1 trigger port i min reciever. Kan jeg bruge en splitter til at smække begge trigger signaler i, eller hvordan gør jeg?
Til top Vis Danstah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danstah
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 November 2011 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hej igen Danstah

Hvis du ikke kan lodde det kabel om, der er gået i stykker er det dem her du søger.
Se på længderne før du bestiller.

Adapter til venstre kanal. http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D8B-XXX

Adapter til højre kanal.  http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D8A-XXX

For at samle de to 3.5 mono Jack trigger stik til et, må du spørge Av-connection om de har denne adapter

(3.5mm mono plug to 2 x 3.5mm mono sockets.) http://www.amabilidade2002.com/audio19.htm



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 25 November 2011 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Danstah skrev:
Hej igen,Nu fik jeg endelig klaret problemet. Det var åbenbart min reciever som var stået af, og skulle derfor til rep. Nu er den
imidlertidigt kommet tilbage igen, og det hele spiller som det skal - lige indtil idag hvor jeg kom til at rykke lidt for hårdt i mit PowerLink adapter
kabel B&O selv lavede til mig. Jeg skal derfor bruge et nyt.Mit spørgsmål lyder på, hvilket kabel jeg skal købe herinde på AV-connections? Jeg skal
både bruge et left og right, og de har jo begge et trigger signal, men der er kun plads til 1 trigger port i min reciever. Kan jeg bruge en splitter til
at smække begge trigger signaler i, eller hvordan gør jeg?

hejsa,

Køb da de rigtige kabler hos en B&O forhandler, så ved du det hele passer sammen.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes