Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hjælp højttaller skratter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
torsten-91
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 04 November 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har et problem med min den ene cervin vega højttaler. Lyden skratter, men selve bassen kører fint nok. det er ikke forstærkeren der er galt med da den er helt ny. har også skiftet sikringerne i højttaleren, men det hjælper ikke.

hvad skal jeg gøre? kan den repareres?

Til top Vis torsten-91's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsten-91
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Er det hele tiden, eller når du bevæger volumen på forstærkeren?

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
torsten-91
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

det er hele tiden.
Til top Vis torsten-91's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsten-91
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

hvilken CW er der tale om ?Alt kan laves der er bare et spørgsmål om penge .

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
torsten-91
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

det er et par clsc 15 " 400 watts.. hvad tror i der er i vejen med den?

Til top Vis torsten-91's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsten-91
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Det kunne godt lyde som et kabel der sidder løs, et eller andet sted.. Prøv og bytte rundt på de forskellige kabler...

Jeg har også oplevet at kablerne i en cv dc15 har rystet sig løs, så prøv at tjekke det... Men efter som du har skiftet sikringer i
højtalerne har du sikkert også tjekket om kablerne sidder som de skal...

__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Er det med alle signal kilder der er skrat , prøv med et rent cd signal , tjek at alle kabler sidder rigtight.

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
torsten-91
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

hm og hvis det ikke virker hvad kan problemet så skyldes?

Til top Vis torsten-91's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsten-91
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Kunne det ikke tænkes at du har brændt din stakkels diskant af? Typisk en ting der sker ved at spille for højt på en forstærker
der ikke har kræfter nok, hvilket resulterer i forvrængning, hvilket så resulterer i ødelagte enheder :)

Lyt med ørene til hver enkelt enhed, og find ud af om det er én af enhederne der er spillet i smadder. Skratter diskanten men
mellemtone og bass lyder fint, så er det nok bare en diskant der skal skiftes.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Så har du sprunget en enhed og må en tur i hi-fi klubben og købe en ny enhed .hvilken enhed er det der skratter.

 

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Rskriver: Jeg troede ikke at en diskant kunne spille hvis den var brændt af...

hvis alle kabler er intakte både mellem afspiller og forstærker osv ville mit gæt også være at en enhed har taget skade.. Prøv
og ta dem ud og kig på dem.. Ta et kig på Delefiltert, måske er der noget der sidder løst.. CV har det sq med at være bygget
lidt for hurtig nogen gange, så ting kan godt ryste sig løse og derved begynde at skrætte.. Det er set før...:-)

__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis du ikke har tjekket delefilteret endnu, så start med det inden du kaster penge efter nye enheder :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
torsten-91
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

altså har lyttet til begge højttalere. og forskellen er klart, atlså den ene spiller rent og den anden skratter, har forsøgt at bytte kabler osv, hjælper intet.. Hvordan skifter man delefilteret? og hvis det ikke er problemet hvad koster en diskant så?
Til top Vis torsten-91's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsten-91
 
torsten-91
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

skal siges ,at jeg har haft en forstærker der ikke har kunnet spille dem op. hehe. og måske er man kommet til at stille lidt for højt. så det kunne vel tænkes der er problemer med diskanten?
Til top Vis torsten-91's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsten-91
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Er det kun diskanten der skratter eller er det alle enheder...??

__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
torsten-91
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

hehe undskyld jeg ikke har så meget forstand på det. men altså bassen lyder fint, det er kun der hvor melodien kommer eller hva man ska sige ;-)
Til top Vis torsten-91's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsten-91
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 04 November 2011 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Det er helt okay...:-) Det har jeg sq heller ikke altid..

Men hvis man har spillet med en alt for lille forstærker, så har den tendens til at gå i knæ hvis man spiller for højt.. Det
medfører tit at diskanten smutter.. Hvis diskanten stadig spiller eller skratter, så er den ikke brændt af..
Men ta et kig om delfilteret ser lidt svedent ud..

__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
torsten-91
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 04 November 2011 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

den skratter endnu! så den er nok ikk stået af endnu så. men hvordan skifter man delefilteret? hvor kan det købes, hva koster det ?? :-)

Til top Vis torsten-91's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsten-91
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 04 November 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke begynde at pille hvis du ikke ved hvad der er galt, tag dem ned i hi-fi klubben de kan hjælpe dig med at fixe dine CW .

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 04 November 2011 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke lige hvad et delfilter til en CV koster, måske det gamle bare laves....

Men det er svært at sige hvad der er galt.. Hvis delefilteret ikke ser ud til at fejle noget, så er det nok din diskant..

Du bliver sq nok nød til at tage en tur forbi Hifiklubben..

__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes