Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Alternativer til XTZ 99.26? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 11 November 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været ude for at lytte til sådan et sæt, og jeg er klar til at smide bestillingen i næste uge. De lyder jo virkelig godt, og jeg kan også godt lide designet.

Men før jeg river dankortet rundt, så kunne det jo være at i mente, at der var nogen højtalere som jeg burde lytte til og give en chance?



__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 11 November 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

valg af højttaler bør afstemmes i forhold til eks:

- musiksmag

- lytterummet

- hvor højt du vil kunne spille

- hvilken forstærker der skal drive dem

Så hvis du vil have kompetente svar, bør du uddybe lidt...

Og det vil også være smart at smide et prisleje, så folk ikke skal til at undersøge hvad 99.26 koster...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 11 November 2011 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Musiksmagen er bred, lige fra techno og pop til hård rock.

Lytterummet er omkring 40-45 kvm.

Spiller normalt ikke sindsygt højt, men der skal jo være plads til lidt fest.

Forstærkeren er en Vincent SV-233, som lige nu driver et sæt Focal Chorus 726

Prisen på XTZ 99.26 er 3300,- stykket, men jeg kan godt gå lidt længere op i pris for noget lækkert.

__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 11 November 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Når man nu ser hvor stor din stue er, er 99.26 så ikke lidt lille. Jeg ville vælge en noget større højttaler, så du får mere pondus.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 11 November 2011 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne have standerhøjtalere, og så må der komme en sub eller to til senere hvis jeg føler behovet for det.




__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 11 November 2011 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Da du selv har kigget på XTZ - og har en stor stue som kan tackle noget bas, er denne 99.38 måske interessant?
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 11 November 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
Da du selv har kigget på XTZ - og har en stor stue som kan tackle noget bas, er denne 99.38 måske interessant?


Dem hørte jeg faktisk også i dag, og der var jeg ikke helt så overbevist som med 99.26'eren. Det var tydeligt for mig, at skulle jeg have mere bund, så var det fra en subwoofer det skulle komme.

Sub'en vil i så fald primært blive benyttet i forbindelse med film.


__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes