Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Amphion Argon 3L (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
56wilson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 20 November 2011 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaring med amphion argon 3L? Og hvordan er den lydmæssigt i forhold til fx SA mantra 60, som jeg p.t. spiller på?
Til top Vis 56wilson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 56wilson
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 20 November 2011 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke svare på, hvordan den spiller i forhold til SA.

Men jeg har da lidt at sige om den.

Efter mit hovede spiller den fanstastisk. Jeg er en meget bass-glad person, og synes den mangler en lille smule i de dybe register.
Højttaleren performer et super stort holografisk lydbillede. Der er højt til loftet og bredt til siderne, den performer en rigtig godt "sort" baggrund i musikken. Diskanten er på ingen måder skarp, og den er meget letflydende. Stemmer og instrumenter står klart og tydeligt og uden farvning.

Jeg vil sige dette er en højttaler der spiller med hul igennem og har en stor tendens til at forsvinde i lydbilledet.
Den er er ikke fysisk stor, men det kan absolut ikke hørers.

Plusser :

Stort lydbillede
Hul igennem
Neutral højttaler.
Design

Minusser :

Mangler en smule dyb-bas efter min smag (jeg er MEGET bass-glad)
Kræver ordentligt udstyr for at vise sit potentiale. 
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
56wilson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 20 November 2011 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hvad ved høje lydniveauer? Klarer den sig stadig godt der? Især ved rock musik.
Til top Vis 56wilson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 56wilson
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 20 November 2011 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Hvorfor læser du ikke bare testen af den ?????????

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2174&zoneid=3

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
56wilson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 20 November 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Har læst testen, og ja, den lovpriser den jo nærmest, men det kunne jo være, at der var nogen, der havde et andet syn på højtaleren.
Til top Vis 56wilson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 56wilson
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4932
Sendt: 20 November 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Sikken et sortseer-syn! Det virker lidt som om, at du vil vægte en negativ udtalelse tungere end en postiv?!

Kunne det ikke bare være, at Argon 3L faktisk er så god, som jeg beskriver i testen. Jeg er hverken købt af producent, importør eller forhandlere... jeg mener blot, at Argon 3L er en af de - objektivt set - bedste højtalere, der findes i prisklassen under 100.000,- sættet!

Og jeg har hørt rigtig mange højtalere!

Hvorfor går du ikke bare ud til en forhandler og lytter på dem? Eller endnu bedre... får dem hjem  til låns i en weekend!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
56wilson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 20 November 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis 56wilson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 56wilson
 
56wilson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 20 November 2011 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Det er sikkert en fastastisk højtaler, som du skriver, det var bl.a. også din artikel der gjorde mig nysgerrig på dem, men der er jo også andre faktorer, der spiller ind. Måske er den for lille til mit lytterum, 29 m2. Måske skal jeg overveje den større Prio 620 (har du hørt dem?). Måske er den ikke så god til hård rock/metal, som jeg lytter mest til osv.

Har desværre ikke mulighed for at komme ud og lytte på dem eller låne dem med hjem, da der ikke er nogen Amphion forhandler i mit område.

Til top Vis 56wilson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 56wilson
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes