Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Er ProAc 3.8 et godt brugt køb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 23 November 2011 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

er sådan et sæt ca. 10-12 år gamle ProAc'er stadig en god højttaler og hvad må de efterhånden koste hvis de er i god stand?

Har en gl. kammerat der lige har købt et sæt 3.5 som han er utroligt glad for, men de er med skumophæng som jeg ikke gider at skulle skifte inden for et par år, og så er afløseren 3.8 jo oplagt.

Er det sket store forbedringer med D38 i forhold til 3.8?

Glæder mig til at høre jeres indspark

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard
 
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 23 November 2011 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Westergaard skrev:

er sådan et sæt ca. 10-12 år gamle ProAc'er stadig en god højttaler og hvad må de efterhånden koste hvis de er i god stand?

Har en gl. kammerat der lige har købt et sæt 3.5 som han er utroligt glad for, men de er med skumophæng som jeg ikke gider at skulle skifte inden for et par år, og så er afløseren 3.8 jo oplagt.

Er det sket store forbedringer med D38 i forhold til 3.8?

Glæder mig til at høre jeres indspark

 

Hej

Jeg har handlet med ProAc højtalere i over 20 år, og kender dem allesammen...... Response 3.8 er en super højtaler, klart bedre end en 3.5 efter min mening.... Response 3.8 har altid været en af mine yndlings ProAc højtalere.... Den kræver lidt effekt, og lidt plads..... Jeg foretrækker Response 3.8 frem for response D38......

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted
 
Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 23 November 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hej Allan - tak for dit svar!

Det lyder jo ret godt :) det var også min forventning at de skulle være en tand bedre, men ligefrem atforetrække frem for D38, havde jeg ikke forventet. jeg må på jagt efter et velholdt sæt - hvad må de koste efterhånden 14.000 kr?

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard
 
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 23 November 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Westergaard skrev:

Hej Allan - tak for dit svar!

Det lyder jo ret godt :) det var også min forventning at de skulle være en tand bedre, men ligefrem atforetrække frem for D38, havde jeg ikke forventet. jeg må på jagt efter et velholdt sæt - hvad må de koste efterhånden 14.000 kr?

 

Hej.... D38 er noget tyndere og mere analytisk i klangen.... men også mere dynamisk.... Response 3.8 har mere krop. varme og musikalitet end D38..... Og en helt fantastisk top.

Et brugt sæt 3.8 i god stand må koste ca 12-15 tusinde efter min mening.

 

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 23 November 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Klart 3.8 også frem for D40.

 

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 23 November 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres indspark !

det lyder som om at jeg må se at finde mig et sæt

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard
 
Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 26 November 2011 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

jeg er blevet tilbudt en ca. 5 mdr. gammel McIntosh MC275, der i mine øjne er en forholdsvis kraftig rørforstærker og ud fra hvad jeg kan læse på nettet er Proac og rør en god kombination. Burde en MC275 ikke have kræfter nok til at trække et sæt 3.8 med et godt resultat og lyder det ikke som et meget godt match?
Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 26 November 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Westergaard skrev:

Tak for jeres indspark !


det lyder som om at jeg må se at finde mig et sæt

Står et sæt Proac 3.8 på dba til 17.5k. Lidt høj pris men det kan jo være
sælger er til at snakke m :-).
Mvh Søren
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 26 November 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hej Søren, tak for info  har skrevet lidt med sælger, og det kan god være at det ender med at blive dem, men de står lidt langt fra Kbh, så jeg skal lige finde tiden til at tage over og se dem live
Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 732
Sendt: 26 November 2011 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Westergaard skrev:
jeg er blevet tilbudt en ca. 5 mdr. gammel McIntosh MC275, der i mine øjne er en forholdsvis kraftig
rørforstærker og ud fra hvad jeg kan læse på nettet er Proac og rør en god kombination. Burde en MC275 ikke have kræfter
nok til at trække et sæt 3.8 med et godt resultat og lyder det ikke som et meget godt match?


Jeg har hverken hørt den mcintosh eller de 3.8.
Men jeg kan bekræfte at rør og proac er et godt match. Jeg har selv D28 på nogle 20watt rørtrin, fantastisk!
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes