| Forfatter |
|
John S Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt tyder på at jeg sælger mine Focal Chorus 726V i eftermiddag, så indtil mine XTZ 99.26'ere kommer hjem, må jeg nøjes med Eltax Monitor III.
I den forbindelse kommer jeg så til at tænke på hvad der er det bedste mht at sætte højtalerne på standerne. Eltax'erne har jo port i bunden, så de kommer naturligvis til at stå på deres egne spikes, men hvad med XTZ'erne, hvordan vil de være bedst der på?
Standerne vejer 15 kg i sig selv, og har derfor masser af masse at stå imod med.
__________________ /John Sahl
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej john. Eltax monitor III på spikes og stand vil virke fint, således også med dine nye XTZ. Spiller forøvrigt lige pt på Eltax Monitor IX , storebror til monitor 3, disse er dog blevet moddet med lidt mere rockwool. Så spiller de bare kanont, uden at stikke af i diskant og bas er dejligt velopløst og går tilpas dybt.
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blue Tac!
Et produkt som nogen bruger til at "klæbe" plakater op på eksempel betonvægge. Det har den dejlige egenskab at det klæber
uden at hærde så det har en konsistens som tyggegummi. Det kan fint pildes af når man ikke vil bruge det.
Til højtalere mellem stander sørger det for at højtaleren står fast i modsætning til spikes som er flotte, men en let højtaler
som den du nævner vil stå og "ryste" ovenpå spikesene.
Harbeth anbefaler Blue Tac under deres højtalere, hos mig virkede det meget bedre end spikes på en lille Kef Cresta-30.
Det koster næsten gratis og fås i en bog eller papirhandlerforretning.
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mercury. fint forslag, dog skal john jo tage hensyn til basrefleksporten, som sidder i bunden, derfor bruge de medfølgende spikes, men kan bruges oven på tac med de medfølgende små plader der følger med spikes, eller hullet i en 50øre på hver spikes.
mvh space
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk ikke noget dumt forslag med sådan en gang elefantsnot. Jeg smider der under pladerne til spikes til Eltax'erne, og så under XTZ'erne
når de kommer..
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt Valhalla Feeds under min Revel Center, og fik et godt resultat. Det hele blev strammet op, og mine målinger, viste at bassen, var blevet meget mere linier.
Jeg har også nogle jeg ikke kan huske, hvad hedder, jeg fik med ved køb af Vienna Acoustics Straus i sin tid. De er runde tykke, klodsede og grimme, hvorimod Valhalla Feeds er fladere og ser pænere ud, da man ikke ser dem på samme måde.
__________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valhalla Feets ser også godt ud, dem skal jeg helt sikkert kigge nærmere på.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Sahl skrev:
Det er faktisk ikke noget dumt forslag med sådan en gang elefantsnot. Jeg smider der under pladerne til spikes til Eltax'erne, og så under XTZ'erne
når de kommer.. |
|
|
Eks Bog og Idé mands input:
Det har mange navne, lærertyggegummi og elefantsnot er de mest brugte. På pakkerne står der Sticky Tack (lydder nok pænere  )
Til plakatbrug er den gule lidt dyrere model (kan ikke huske mærket men blå pakke med gul "elefantsnotmand") bedst (lidt blødere og mere klæbrig). Den hvide fra Relief er hårdere, mindre klæbrig og mere tør.
Hvad der egner sig bedst til højtalere er dog udenfor min ekspertise :)
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valhalla fødder har jeg gode erfaringer med. de koster ikke så meget også virker de
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har man mod på lidt klippe-klistre, så kan man få mange fødder og rigtig godt resultat af sådan noget her
Link
Og så kan man selv bestemme form, højde osv
|
| Til top |
|
| |