Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Komplet nyt surroundsæt ca kr. 35.000,- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 December 2011 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Halløj alle.

Jeg skal bruge lidt nyttig viden, inden jeg render ud og gør noget dumt ;-)

Jeg skal have mig noget nyt surround til filmrummet derhjemme. Det bliver udelukkende til filmbrug, så der skal ikke tages højde for de musike aspekter og stereo.

Jeg har selv forelsket mig en smule i B&W CM8, med tilhørende CM5 satelitter og tilhørende sub + center. Samlet set, løber dette op i ca. 35.000,- så vi ligger i denne prisgruppe.

Er der andet, som jeg burde overveje inden jeg går ud og køber dette? AV-Connection har et samlet sæt fra Jamo : http://www.av-connection.dk/?PGr=2415&ML=1451 Nogen der kender kvaliteten af dette? og ville dette være at foretrække?

Jeg har med vilje gået udenom Dali, da jeg syntes at de er for lyse i lyden, men der findes jo også utroligt mange andre mærker, som klipsch, System Audio, Yamaha osv, men er desværre ikke i nærheden af en forhandler, som har disse, så dem har jeg ikke hørt endnu.

I skal ikke koncentrere jer om hvilken reciever, som skal drive dem. Dette er ikke afgjort endnu, men den bliver købt ud fra hvilket højtalere der bliver investeret i.

Håber på noget input fra jer og evt. egne erfaringer :-D

Rummet der skal spilles op er ca. 20 kvm og opefter.

Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 03 December 2011 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hva med et sæt Miller Kreisel SS150 5.1 THX Ultra2 system. Det spiller rigtig godt til prisen. De er blandt andet blevet brugt til at mixe lydsporet til Star Wars af Lucas Arts. Nu hvor du ikke skal bruge det til at spille Stereo, synes jeg de kunne være et godt valg.

De er utrolig liniære og der er meget attack i dem. Eksplosioner osv. bliver leveret hårdt og kontant. Der er bare smæk på.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 December 2011 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Personligt hvis det er ren filmlyd, så ville jeg gå efter en sat plus 2 sub løsning.

Har selv system audio, og noget jeg RIGTIG godt kan lide ved dem, er den ultra tydelige dialog i centeren... (comet)

Syntes du skulle overveje en comet hele vejen rundt med dobbelt sub løsning. (evt. noget fra andre mærker)

Personligt syntes jeg B&W godt kan blive for mudret i dialogen... :)
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2011 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Tak for info. Jeg kigger nærmere på jeres alternativer...

Kom endeligt med flere alternativer og personlige erfaringer

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 03 December 2011 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Det er et stykke tid siden jeg har hørt Jamo D600 sættet, men det lød rigtig godt med god dynamik og ville være mit eget valg i den prisklasse hvis vi taler ren bio. Ville dog tage en anden sub end 650 modellen, den nye D600 tror jeg heller ikke er hver at vente på til en pris omkring 13000, det er 5000 mere end den udgåede D7. Umiddelbart ville 1 måske 2 Epik legend eller Empire, være et godt valg i stedet.

En komplet JBL LS bio er også super, vil nok ende lidt over budget, men ikke mere end en finaskrise og system rabat ville nok kunne få den under 35 kilo.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2011 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Ser spændende ud med JBL. Det vil jeg også prøve at kigge lidt nærmere på...

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 04 December 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Hva med et sæt Miller Kreisel SS150 5.1 THX Ultra2 system. Det spiller rigtig godt til prisen. De er blandt andet blevet brugt til at mixe lydsporet til Star Wars af Lucas Arts. Nu hvor du ikke skal bruge det til at spille Stereo, synes jeg de kunne være et godt valg.

De er utrolig liniære og der er meget attack i dem. Eksplosioner osv. bliver leveret hårdt og kontant. Der er bare smæk på.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=204742 Så mangler du en sub, men selv en MK ms 350 kan købes fra ny uden at springe budget.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes