Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 21:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JBL 240TI vs. JBL TI5000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 December 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hej!

Spiller på et par modificerede JBL 240TI, som spiller hamrende godt. Hvis der skulle ske noget nyt på et tidspunkt har jeg kigget lidt på TI5000. Har søgt lidt her på forum omkring oplysninger. Jeg har på fornemmelsen at det er 2 meget forskelligt lydende højtalere. Min 240TI er ikke aggresiv på nogen måde. Jeg har så også effekten til dem. TI5000 bliver nogle gange omtalt som lidt aggressiv i diskanten. Er der nogen som kender begge modeller og kan kan give mig et praj om det er den rigtige vej at gå. Måske forslag til alternativer. Helst JBL.

Venlig hilsen

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 December 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Måske forslag til alternativer. Helst JBL.
JBL 4355

V H

Til top Vis lassencad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassencad

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 December 2011 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej.
Har selv haft ti 5000 i et par år og var rigtig glad for dem. Synes ikke de var aggresive i diskanten. Kommer selvfølgelig også an på på hvad udstyr
der er spændt for. Spillede på det tidpkt m en exposure cd samt Parasound a21 og forforst P3. Lød satme godt, og ikke aggresiv diskant. Men tror
det er vigtigt at parre dem m det rigtige udstyr. Hvis du kunne prøve dem inden evt køb ville det være godt :-) mvh søren
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 December 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Har idag efter 14års brug fra ny af brugt TI 5000 som ref og som står med de orginale enheder idag og står lige så flotte som
de gjorde for 14 år siden da jeg fik dem hjem, det er rigtigt at de skal parres med noget der ikke er alt for lyst lydene både vad
ang. højt kabler og signal kabler og kan man finde den mach så vil jeg stadigvæk påstå at den idag og vad ang. alder kalde den
for en konge højt og det siger jeg kun fordi jeg har haft mange højt igennem min stue men det har altid været ti 5000 der har
blevet på deres plads og det har været pågrund af deres spille stil, har dog idag fundet en højt som har fået plads ved siden af
dem og som jeg syntes kan følge dem et godt stykke ad vejen men det er en anden historie men jeg sælger dem aldrig. 1966
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 December 2011 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hvilke højttaler er det du har stående ved siden af dine ti 5000  
Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 04 December 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Man kan sige, at JBL TI5000 og modellerne herfra og frem har en lidt "hvid" diskant klang, hvis man kan sige det sådan. Ubehagelig kan man ikke sige, at den er.

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2011 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej HIFY har et par danskproducer højt ved navn Delperion som gulvhøjt. 1966
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Er det Delperion Sinope du har ?   De ser flotte ud og prisen er jo helt i kina. 

På hvilke områder kan de følge dine ti 5000 ?  De kan vel ikke følge jbls 14" bas for så skal jeg have dem

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Ja det er sinope og ja de er flotte og robust opbygget med dobbelt kabinet og så er det jo en lokal her fra vejle som har tegnet
den som han ville have den og med de enheder han foretrak og fået den bygget i kina for at holde prisen for ellers skulle de
koste det dobbelte hvis de skulle bygges herhjemme og nej de spiller ikke som jbl men de spiller bare herligt både vad ang.
bund og mellem og top jeg faldt for dens måde at formidle musik på, Ti 5000 bas er en 12". 1966

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2011 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Ok har altid tænkt at det var den samme som i ti250 men ja du har da ret  og 250 er vel også fysisk større.  Ti 250 jub har altid været min drøm men det tror jeg at den forbliver idet den aldrig ville få permanent opholdstilladelse her  Som man siger   der er bare ingen erstatning for kubik.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft fornøjelsen af at eje såvel 240TI og TI 5000 ( - og et par andre JBL'er, bla. 112, 120, 250 og TI 3000), og i mine øjne er 240 (klart) at foretrække.

240 er - i mine ører - meget mere homogen end TI 5000. TI 5000 - og i endnu mere udpræget grad TI 3000 - er mere "slank" i lyden, og diskanten er temmelig "skarp" - faktisk virker det som om at diskanten i TI 3000 + 5000 er boostet med 2-3 db :(

Og bunden/bassen er meget mere "nærværende" i 240TI. Måske den ikke går så dybt, men den har det helt rigtige "JBL-hug", hvor andre/nyere JBL'er slet ikke kan være med.

I mine øjne sluttede JBL med at lave "rigtige højtalere" med 120/240/250-serien

Iøvrigt spiller jeg i dag på VA BCG, som tilnærmelsesvis har JBL's dyder men som også "kan noget mere" f.s.v hele lydspektrummet end JBL 240 - men savner tit & ofte netop det berømte JBL-hug i bassen :)

MVH

Slme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 December 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej.
Ti 5000 er jo et ikon for jbl. Men hvis du skal have noget nyere, vil jeg helt klart anbefale TL 260. Har et sæt i sort piano (til
salg) som spiller rigtigt godt, alt det godt fra ti 240, 250 modellerne. http://www.dba.dk/jbl-tl-260-passiv-250-w/id-79231154/
Til top Vis Slme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slme

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 22 December 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Åh, det er jeg nu ikke så sikker på at de gør. 250TI er en fantastisk højttaler med en kraftig forstærker bagi. Jeg har selv haft 120TI og den er også ret god.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Slme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 December 2011 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Carsten, har du nogen sinde hørt TL 260??? Har selv haft Ti 120 før dem her, og der er forskel! Ville til en hver tid vælge
260'eren frem for 120'eren!
Til top Vis Slme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slme

mjenner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 December 2011 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

hej jeg startede med jbl ti-5000 og solgte så dem for at prøve jbl 250ti le og syntes at ti-5000 spillede klart bedre på mit
setup.. og solgte så 250ti igen og prøvede så TL 260 som var i mine øre en kraftig nedgradering. de spillede udmærket men
ikke mere en det..
Og nu er jeg så tilbage ved TI-5000 da jeg syntes den gør det ufatteligt godt til prisen nu.. Men som sagt skal man ikke sætte
dem sammen med f.eks denon som er meget lys i lyden.

Så jeg vil godt anbefale dig ti5000..
Til top Vis mjenner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mjenner

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 23 December 2011 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Slme

Selvfølgelig har jeg hørt dem, ellers kunne jeg jo ikke udtale mig om det. De når altså ikke op på 250TI eller TI5000 nivoue.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 December 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

HIFY skrev:
Ok har altid tænkt at det var den samme som i ti250 men ja du har da ret  og 250 er vel også fysisk større.  Ti 250 jub har altid været min drøm men det tror jeg at den forbliver idet den aldrig ville få permanent opholdstilladelse her  Som man siger   der er bare ingen erstatning for kubik.
jeps, de ti250 jubi. er klart noget af det beste JBL har lavet til menneske penge, de er også i mine øre en del bedere en 5000, tror du bør arbejde lidt på den opholdstilladelse  det bliver du glader for i længde . Jeg kender 2 der har den, den ene har godt nok "kun" den normale ti250 men den anden har ti250 jubi med den guldfarvet diskant, jeg er entlig forbløffet over hvor placerings venlige de er, de behøver ikke meget luft bag sig for at spille overbevisende.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes