Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hjemmebiograf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2011
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 11 December 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Har på hittegodsauktion købt, hvad vi troede var en hel hjemmebiograf (sony BDV-E880- aldrig brugt), det viste sig dog, at hele højtaler systemet var der, men ikke ikke receiveren! Man kan ikke købe receiveren for sig selv.

Jeg har forspurgt i forretninger, om man kan bruge en anden receiver/surroundforstærker istedet og får forskellige svar, nogle siger man kan, andre at man ikke kan. Sub er passiv, der udgår et kabel fra den, men ingen stik!

Da jeg overhovedet ikke har forstand på dette, håber jeg, at der er nogle der kan hjælpe.

Hvis man kan brugen en anden, hvad skal vi så købe( må helst ikke være for dyr, da det er min søn på 13, der har købt dette)

På forhånd tak

Lene

Til top Vis lest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lest

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 11 December 2011 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hvad med at prøve at få fat på den receiver, der hører til systemet. Men hvis der kun er højttaler kabler og ikke særlige link kabler og den slags, kan du fint købe en anden som ikke er fra Sony. Onkyo laver nogle til under 2000kr og kan fås El-Giganten og TP-Connection.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 11 December 2011 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Man kan godt tilslutte de 5 højtaler til anden reciever (kan godt være man skal klippe et stik af på ht-kablerne), men er i tvil med subwooferen da disse meget billige systemer tit har forskellige og ikke standard tilsltuninger. Det er også vigtigt at vide om der er en aktiv (indbygget forstærker) eller passiv sub, det frem går måske af manualen som i sikkert ikke har men nok kan finde på nettet.

Receiveren der høre til systemet er en 5.1 med indbygget 3D blu-ray afspiller, den eneste receiver der kan købes uden at være en del af et alt i et anlæg i stil med det i troede havde købt, er mig bekendt Samsug HW-D7000 som nok er for dyr.

Elgiganten har en sony 7.1 3D receiver til rimelig pris  http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarker-hojttal er/forstarker-og-afspillere/STRDH520/sony-7-1-3d-receiver-st r-dh520

Har i ikke en blu-ray (evt. playstation 3) kan de købes fra ca. 600 kr. uden 3D og 1000 kr. med.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 December 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

i ksb er der en med sådan et sæt komplet til 600 mener jeg ....dvs jeg kan kun lige huske den der detalje med 880 og sony he he 
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes