| Forfatter |
|
Kvindemedrør Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2012 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 02 Januar 2012 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er en kvinde med en rørforstærker, en Luxman MQ70. For tiden har jeg nogle kæmper af nogle højttalere fra Dynaudio (4-vejs, husker desværre ikke navnet og kan næsten ikke læse specifikationerne).
Jeg har en mand som synes at disse højttalere fylder for meget - men jeg er ikke meget for at skille mig af med dem.
Men måske er der nogen herinde, der kan anbefale mig et godt, men mindre fyldigt, alternativ? Krav: En ordentlig bas!
Håber på kvalificeret hjælp ... 
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 02 Januar 2012 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kvinde.
Med den forstærker ville jeg se efter noget JBL. L100 120TI xpl160 eller lignende.
Har du ikke nogle trix i ærmet, der kan overbevise din mand om at beholde dine dejlige højttalere.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Lydpeter Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 02 Januar 2012 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synd at spilde en kvinde, der kan lide store højtalere, på en mand, der ikke kan
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2012 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige mine ord, men jeg turde bare ikke at skrive det igår 
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 03 Januar 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er lidt mærkeligt i denne omvendte situation. Men en højttaler med ganske kropslig bas og ville være fine makkere til den Luxman MQ70 kunne være Audio Note E model.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2012 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe - jeg er helt med på at det er den omvendte verden. Og efter 6 års ægteskab er det stadig ikke lykkedes ham at overtale mig - til gengæld har jeg gelinde fået skilt 'os' af med hans pap-anlæg ...
Men jeg er glad for forslagene - dem må jeg se på.
Måske kan han overtale mig til at få dem opbevaret et sted - meen det skal jo være i en anden stue og ikke i en kælder ol. Så ... vi må se.
Jeg modtager stadig gerne forslag - måske skulle jeg oplyse at jeg til ovenstående for tiden bruger en forforstærker af mærket CABRE AS-41 og en pladespiller, Thorens TD 126 MK III Electronic (m flydende ophæng)
Måske har I også forslag til ændringer her? Eller til hvad jeg sideløbende burde investere i - jeg har en hulens bunke CD'ere - meen - skal jeg hoppe på en mere moderne vogn der fylder mindre eller, eller?
Jeg er ikke så teknisk minded hvad disse dele angår - men jeg har gode ører ... 
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2012 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din Cabre AS-41 har jeg selv haft og det er fiks lille sag, som spiller fint. Din Thorens er da også en fin og lidt ældre sag. Du mangler så at fortælle hvad dit effekt trin er for én og da også hvad det er for en cd afspiller du har. Så kan man bedre komme med forslag, hvis du er indstillet på noget nyt. Men rart at se nogen her inde af det modsatte køn.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Major Tom Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 03 Januar 2012 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Du mangler så at fortælle hvad dit effekt trin er for én og da også hvad det er for en cd afspiller du
har. Så kan man bedre komme med forslag, hvis du er indstillet på noget nyt. |
|
|
Mon ikke forstærkeren er en Luxman MQ70?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2012 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Effekt trin? Øh - her er det så jeg må tage dumme hatten på og spørge i hvilken ende af ledningen jeg skal lede? 
CD-afspiller er fortiden ikke eksistenrende - så enten skal jeg have en ny - eller bruge mandens aflagte - som er en Tecnichs? af en art. Men jeg ville helst anskaffe en ny, som evt kan suppleres med andre tidssvarende ting ... hvad det så end hedder for tiden.
Forresten sjovt for mig at se et billede af netop samme ting som står i skabet - min har dog lidt problemer med knas på volumenknappen ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nårh - forstærkeren - jo det er netop rørforstærkeren Luxman MQ70'en
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 03 Januar 2012 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvindemedrør skrev:
|
Forresten sjovt for mig at se et billede af netop samme ting som står i skabet - min har dog lidt problemer med knas på volumenknappen ...
|
|
|
Prøv:

Yderligere info.
Aceh
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2012 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvindemedrør skrev:
Nårh - forstærkeren - jo det er netop rørforstærkeren Luxman MQ70'en  |
|
|
Sorry, jeg var lidt for hurtig der.  Selvfølgelig har du da nævnt den i dit første indlæg.
Det knas du oplever med den Cabre er noget alle modeller af den gør. Også min gjorde dette. Det er blot du rører ved volumen, at der lyder lidt knasen. De der har haft den kan nikke genkendende til det. Selve potmetret er et ALPS eller Noble, så det er et lukket et. Det må være selve konstruktionen, der er årsagen til denne knasen. Det rørte ikke mig, da det kun sker, når man røre den. man behøver ikke at dreje på den for at den gør det.
Sorry, jeg helt glemte dit første indlæg.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2012 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvinde.
Undskyld lidt ot. men hvordan spiller den Luxman idag. Jeg tænker på rørene og pot.mtr. Da jeg havde Lowther var jeg tæt på at købe sådan en, men det blev dog til en L85v istedet. Dette er jeg nu ikke sikker på var det rigtige valg dengang, for en rørforstærker er rigtig god med effektive højttallere. Har du skiftet rør i den, hvis ikke, så skulle du prøve at smide nogle nye rør i.
carsten
|
| Til top |
|
| |