| Forfatter |
|
carmad666 Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 28 Januar 2012 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på jagt efter nye højtalere (Rum ca. 18 m2, men jeg vil have gulvhøjtalere, da jeg sandsynligvis flytter til større
indenfor rimelig tid).
Jeg har ikke været ude og lytte på noget særligt endnu, men søger en dynamisk, men stadig velopløst højtaler med bund
selv ved lav lydstyrke.
Musikstil er primært metal, men også rolig musik som f.eks. Tina Dicow mm.
Anlæg: Vincent sv-121 & cd S2. Nuværende HT Tannoy MX4 (for lidt bund & for krads diskant)
Indtil nu har jeg Hørt:
- B&W Dm683 (9000 kr total)- Synes de har god opløsning, men for lidt bund, Ellers rimelig ok og indtil nu det bedste bud
- B &W CM7 - kunne slet ikke styre bassen på mit lyttenummer, så de er nok ude af billedet (forstærker & cD var nad, HI-FI
klubben Esbjerg).
- Dynaudio 3/6 (tror jeg) - lød meget mudrede, men hørte dem nu også efter Dynaudio X32 ((forstærker var en Rotel 40
watt til ca 3.500 kr med matchende cd)
- Dynaudio Exite x32 (16000 Kr) - de lød forholdsvist godt, men synes de mangler lidt i bunden (forstærker var en Rotel 40
watt til ca 3.500 kr med matchende cd)
Nu har jeg fået et godt tilbud på et par Dynaudio X36, demomodel, men udfra hvad jeg kan læse af anmeldelser mm, så
mangler de noget i dynamikken, så jeg håber I kan komme med nogle gode forslag til, hvad jeg bør gå ud og lytte på, og evt.
erfaringer med Dynaudio X36.
Jeg bor i Kbh. så der burde jo være mulighed for at komme ud og lytte på lidt af hvert.
|
| Til top |
|
| |
chris09 Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tage forbi Top Sound eller KT radio - begge har Dynaudio, og sikkert også en X36'er. Men sørg for at få en forstærker med masser af strøm i. Kan godt forstå at du synes at X32'erne mangelde bund, når det kun var en 40 watts rotel forstærker der fodrede dem.
Som jeg har forstået det, er Dynaudio kendt for at være meget tørstige, når det gælder Watt. Så mon ikke du skal op i minimum det dobbelte?
|
| Til top |
|
| |
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
chris09 skrev:
Prøv at tage forbi Top Sound eller KT radio - begge har Dynaudio, og sikkert også en X36'er. Men sørg for
at få en forstærker med masser af strøm i. Kan godt forstå at du synes at X32'erne mangelde bund, når det kun var en 40 watts
rotel forstærker der fodrede dem.
Som jeg har forstået det, er Dynaudio kendt for at være meget tørstige, når det gælder Watt. Så mon ikke du skal op i
minimum det dobbelte? |
|
|
Helt klart! de skal have meget mere amp!
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vigtigt, at lyden af din forstærker og cd-afspiller passer sammen med de højttalere, du påtænker at købe. Du kan tage forstærkeren med, eller du kan få højttalerne hjem på prøve. Køb på nettet medfører automatisk 14 dages returret.
|
| Til top |
|
| |
carmad666 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må hellere se om jeg kan høre dem med min forstærker, for det er kun 50 W v/8 ohm - skulle dog være stromstærk, men alligevel.
Hørte ellers et par Vincent LS308 - de spiller sgu fedt. Ligger meget tæt op af den lyd jeg er på udkig efter, men de koster jo
også noget mere end de andre højtalere jeg har kigget på indtil nu.
|
| Til top |
|
| |
carmad666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg været rund og lytte på forskellige højtalere, bl.a. gulvhøjtalere fra Audio Note (model 3, fik ikke lige
forbogstaverne), system audio mantra 60 samt nogle italienske chario gulvhøjtalere.
De var sådan set alle gode højtalere med hver deres karakteristika, men de manglede det udefinerbare, som jeg søger (inden
for min prisklasse).
Så det endte med at jeg tog ud for at høre Vincent LS-308 igen, denne gang på mit eget grej, og jeg må indrømme, at jeg
blev blæst helt væk. DE højtalere spiller lige sådan som jeg gerne vil have, at musik skal lyde - rund og fyldig, men stadig med
god opløsning og medrivende bas.
Så dem får jeg ind af døren i starten af næste uge til den endelige test - om de passer til mit stue. Jeg er nu ret sikker på, at
de bliver, for ville slet ikke hjem igen efter at have lyttet til forskellig musik på dem i godt en time i forretningen. Der kunne jeg
være blevet hele dagen :-)
Nu er jeg ret ubevandret i højtalere og hi-fi, så frem for at lægge vægt på specifikationer har jeg valgt at lade øret afgøre -
lige så alle jer audiofile ikke rakker min beskrivelse ovenfor alt for meget ned ;-)
Jeg hørte bla. NHØP, Tina Dicow, Savage Rose, Metallica & slayer på dem. Specielt Slayer var jeg imponeret over, for der
havde jeg egentlig forventet en ordentlig gang mudder i bassen, da den valgte cd er ret dårligt produceret, men højtalerne
klarede det overraskende godt og min lille vincent forstærker på 50 w havde ikke nogle problemer med at trække dem.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
De vincent har også imponeret mig rigtig meget.
Hørte du de der XTZ devine?
Hvis altså du var i dans hifi
|
| Til top |
|
| |
carmad666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg hørte ikke XTZ'erne. Jeg har tidligere hørt nogle af de billigere modeller, og trod alt den ros de får var jeg ikke specielt
imponeret. Da jeg beskrev overfor dan hvordan jeg gerne ville have lyden, slæbte ham mig straks over til LS'erne.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
cool.. hørte du den med 10 tommer bas?
Er det ikke bare vifa enheder der sidder i?
|
| Til top |
|
| |
carmad666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte den med 8" bas. De har masser af bund (min stue er kun 20 m2, og dans sagde at modellen med 10" bas ville blive for
voldsom i bassen.
Jo, det er Vifa enheder der sidder i, - siger nu ikke mig noget ;-)
|
| Til top |
|
| |
carmad666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se at basenheden er kinesisk produceret, men diskant & mellemtone er fra Vifa.
|
| Til top |
|
| |
chris09 Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de nye kasser - og fedt at de lyder godt på din forstærker. Så sparer du de penge :)
|
| Til top |
|
| |
carmad666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa, skal da lægge en lille slat for højtalerne, men fik da en god pris på hans demosæt
|
| Til top |
|
| |