Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 802 versioner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yegermister
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2012 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hey folkens.

Jeg står i den situation at jeg muligvis gerne vil ud og købe mig et par nye højtalere. Da jeg allerede har et par 803D'ere, så kunne jeg godt tænke mig bare at opgradere denne. Evt. til en 802'er i stedet. Problemet er så at jeg er lidt i tvivl om de forskellige 802 versioner. Jeg har hørt den nyeste version, hvilket var ganske fantastisk. Jeg har så fået et tilbud på et par fra 2005, men de står i Tyskland så jeg kan ikke bare trille ned og lytte på dem. Så spørgsmålet er hvor stor forskellen er? Selvfølgelig er det svært at sige noget bestemt om lyden som sådan, men mere hvad forskel der reelt er på de to højtalere. Og er der nogen versioner imellem de to? Har prøvet at google mig lidt frem og tilbage, men har ikke umiddelbart haft success med at finde noget.

På forhånd tak!
Til top Vis Yegermister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yegermister

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Januar 2012 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Yegermister skrev:
Hey folkens.

Jeg står i den situation at jeg muligvis gerne vil ud og købe mig et par nye højtalere. Da jeg allerede har et par 803D'ere, så kunne jeg godt tænke mig bare at opgradere denne. Evt. til en 802'er i stedet. Problemet er så at jeg er lidt i tvivl om de forskellige 802 versioner. Jeg har hørt den nyeste version, hvilket var ganske fantastisk. Jeg har så fået et tilbud på et par fra 2005, men de står i Tyskland så jeg kan ikke bare trille ned og lytte på dem. Så spørgsmålet er hvor stor forskellen er? Selvfølgelig er det svært at sige noget bestemt om lyden som sådan, men mere hvad forskel der reelt er på de to højtalere. Og er der nogen versioner imellem de to? Har prøvet at google mig lidt frem og tilbage, men har ikke umiddelbart haft success med at finde noget.

På forhånd tak!

Så vidt jeg ved er den største forskel på 802D og 802 Diamond i bas enhederne. Mellemtonen er nøjagtig den samme og diskanten er kune lettere modificeret. Herudover er delefiltret også ændret... 

Til top Vis Rune2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune2200

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Januar 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Yegermister
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret og linket :) Har prøvet at kigge mig lidt om på nettet (nu da jeg fik specificeret at den helt nye serie hed diamond), og umiddelbart virker det til at folk mener at 802D'eren er mere varm og bassen i forhold til 802 Diamond, der derimod så er mere analytisk. Er der nogen der ved om der er model imellem den version fra 2005 og så den nye her? Min egen 803D'er er købt i 2007 eller 08 (er faktisk ikke sikker), så jeg må gå ud fra at den køre med samme enheder som 2005 modellen hvis ikke der er sket model ændringer ikke?
Til top Vis Yegermister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yegermister

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Den gamle der hed D til sidst er erstattet af den nye der hedder diamond. Har du diamant diskant er det den gamle.. Simpelt!

De nye har chrom ringe om mellemtone som kendetegn.

Der er ny magnet type i enheder og delfiltre.

Har a/b testet og der er 5 % forskel til den nye models fordel. Lidt mere varm.. En forstærker kan give det samme imo

Find en brugt d model

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Sendt: 06 Juli 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

De største forskelle synes jeg helt klart ligger i diskanten.

Jeg tror at den model du ser fra 2005 kan være en Nautilus.

Personligt synes jeg den er bedre end D-modellen.
Mange andre er uenige, og fred med dem, selv om jeg tror de færreste af dem har hørt dem hjemme hos sig selv.

Diamond-modellerne er til gengæld ret fremragende.
Dér har de viorkelig fået stryr på diskanten, som altså kikser lidt i d-modellen. (og nej, det er ikke den samme, selv om de begge er "diamant"-diskanter)...

Den oprindelige 802 Nautilus skal have en kompetent forstærker, hvilket kan være særdeles svært at opdrive.
Finder du sådan en også, så spiller den til gengæld ganske fremragende, og til forskel fra de nyere, mere tilgivende ved ikke-optimalt programmateriale.

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

jacob nn
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Hijacket profil

Bruger siden: 16 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Som ejer af et par 802 Diamond ....og lyttet en del til 802d.....så vinder Diamond på en højere detaljering ....hele vejen rundt og de er blevet noget nemmere at placere

Mellemtone og diskanterne er ikk de samme da de også er blevet forbedret....selvom der skrives de er ens andet sted.....bassen er fantastisk hurtig og præcis....væsentlig nemmere at håndtere for en forstærkere en før og spiller højere selvom drifts effekten sku være det samme......må tilskrives at basserne er blevet det lettere / hurtigere

At frontstoffet så er med magnet istedet for de grimme plast dimser er rent guf når højttalerne står uden stof.....helt uden huller ....smuk detalje lækkert bare at ku sætte dem på igen uden af sku finde de berømte huller !!!
Til top Vis jacob nn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacob nn

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Sendt: 04 August 2012 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Helt enig med Jacob nn..   
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 August 2012 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Yegermister skrev:
Hey folkens.

På forhånd tak!

Hvad med at gå tilbage i tiden til sidst i 80érne eller midt i 90érne. Det var dengang at B&W´s grundlægger John Bowers designede højtalere!

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 August 2012 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Min oplevelse med B&W 802 (den korte udgave):

B&W 802N: Rigtig god højtaler med neutral og detaljeret diskant, super mellemtone, samt voldsom bas

B&W 802D: Rigtig god højtaler med varm og meget detaljeret diskant, super mellemtone, samt voldsom bas

B&W 802Diamond: Rigtig god højtaler med neutral og meget detaljeret diskant, super mellemtone, samt mere kontrolleret fed bas.

Der er dog også meget stor forskel på prisen på de forskellige modeller...

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes