| Forfatter |
|
kennethp Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Mit problem er at jeg ikke synes at mit anlæg er særligt musikalsk, jeg synes at lyden virker meget "firkantet" når den bliver spyttet ud af mine højtalere. Jeg ved ikke lige hvordan jeg ellers kan forklare det.
Hvor tror i at problemet ligger?
Jeg har overvejet at købe en effektforstærker, men vil det hjælpe noget? (er blevet til budt en NAD 216 for 2500,-)
Eller skal der ud og investeres i helt nye højtalere?
mit setup er følgende:
Receiver: Denon AVR-1801
Cd afspiller: Pioneer PD-S703
Front: JWS C 61 XL gold
Billede
Specs
Center: Jamo center 40
Bag: også højtalerer fra jamo fra samme serie som center højtaleren
Regner med at skifte center og baghøjtalerne inden for de næste par måneder
Sub: paradigm ps-1200
Specs
Subben er købt for 2 uger siden, det var en dejlig en at få, den laver en god bund.
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne vel også være at min surround receiver ikke gør stereo delen så godt...
Hvad vil i så anbefale at jeg gør?
1. køber en effektforstærker
2. køber nye højtalere
3. køber en stereo forstærker
4. køber en effekt og en stereo forstærker (Hvis der er penge til det)
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
som regel er surround anlæg lidt kedeligt til stereo. Køb dig en god forstærker i stedet for din reciever. Dine fronthøjttalere ser cool nok ud! Skift til stereo, hvis du da ikke går for meget op i surround! det er mit råd.
/m
|
| Til top |
|
| |
H Jensen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helt klart mene at dine fronthøjttalere er det største problem!
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=MaltheK]
som regel er surround anlæg lidt kedeligt til stereo. Køb dig en god forstærker i stedet for din reciever. Dine fronthøjttalere ser cool nok ud! Skift til stereo, hvis du da ikke går for meget op i surround! det er mit råd.
Jeg vil klart vedstå mig ovennævnte. Spørgsmålet er hvad du helst vil, og vad med et budget så vi kan råde dig bedst muligt ???
Henrik300
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene indtil videre...
Jeg vil ikke skifte udelukkende til stereo, da jeg ser mange film hvor jeg synes det er lækkert med surround.
Men ellers så kunne man købe en stereo forstærker til musiklytning.
Lige nu står der ca 3000 på kontoen, ikke meget men forhåbentlig nok til at komme et skridt videre...
Hvis konklusionen bliver nye højtalere så skal de gamle jo sælges og så er der jo lidt flere penge til projektet ~5000,-
H Jensen skrev:
| Jeg vil helt klart mene at dine fronthøjttalere er det største problem! |
|
|
Hvad er begrundelsen for det?
|
| Til top |
|
| |
The MBG Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Få 3k. kan du lige nu købe NAD 320BEE, det er en virkelig god stereo forstærker, har den selv. og vis du er i tvivl kan du jo bar tage et kik på alle de gode test den har lavet, hvor den slå næsten alt op til omk. 8k.
mvh. Mickey __________________ B&W-NAD !!!
Mit Anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8912&PN=2
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan desværre lige så godt opgive at få noget brugbart ud af at spørge, hvilken del af dit anlæg folk mener der skal skiftes. Det er lige så forskelligt som nat og dag.
Er du alligevel ude efter en slags meningsmålingvejledende forespørgsel, ja så vil jeg da selv hælde mest til at skifte receiveren med en lidt større model. Jeg har selv 3802, og den synes jeg klarer det rigtig godt. Både musik og film, så jeg er rimelig godt tilfreds for tiden.
Hvis du er heldig kan du finde den til 4.000, så måske det var en idé at vente til du får sparet lidt flere kontanter sammen? Ellers kan du kigge på 2802 hvis det er for meget, der så jeg på et tidspunkt en brugt til lidt over 3.000, 3.200 mener jeg det var.. - såfremt du selvfølgelig stadig vil holde anlægget i Denon. (ellers bliver tråden først rigtig rodet.....!) 
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var nu også en mulighed....ARHG der er så mange muligheder :o)
jeg fandt lige det her i dba:
Harman Kardon AVR 5000, Harman Kardon DVD1, Kvalitets AVR og DVD i eksklusivt design 4.500,-
Jeg synes selv at det lyder ret billigt... hvad sir i?
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil helt sikkert mene det er dine højttalere. Jeg købte selv et par JWS af en kammeret, detr var godt nok en mindre model, med 2 6,5" og en diskant, og de kunne faktisk godt spille bas, men de kunne tilgengæld ikke andet. Delefilteret i JWS er heller ikke noget at råbe hurra for, frequence.dk lavede et nyt delefilter for mig, så hjalp det også lidt på dem. Men efter jeg skiftede til System Audio kan man tydligt høre at JWS ikke er ret musikalske i forhold til SA
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethp skrev:
Harman Kardon AVR 5000, Harman Kardon DVD1, Kvalitets AVR og DVD i eksklusivt design 4.500,-
Jeg synes selv at det lyder ret billigt... hvad sir i? |
|
|
Det ER billigt - den pris kan man ikke pege fingre af. Enten sådan et sæt, eller udskift dine fronthøjttalere - jeg har desværre ikke megen fidus til de JWS-højttalere. Brug dine 3000 kr. på et sæt Dali 850, og spar op til en kraftigere receiver med tiden - så vil du opleve at det hele vokser et par klasser lydmæssigt. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fuldstændigt umuligt at få noget ordentligt stereo lyd ud af den reciewer, eller andre i den klasse. Det mangler jeg stadig at høre. Hvis du vil have musikalitet, og ikke firkantet lyd, skal du uden om surround lyden. Køb en ordentlig integreret forstærker og sæt på. En sådan kan fåes brugt for kr. 1500 af god kvalitet. Jeg kender ikke dine ht.
Kramer.
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hælder nu også mest til at det er højtalerene der skal skiftes, så jeg har kigget lidt i dba og fundet et par Systemaudio 1230 til 4000,-. Er der nogen der har erfaringer med denne?
Jeg synes den virker lidt "lille" men det er lyden jo garanteret ikke, men kan den spille op når man ser film eller bare har lyst til at høre høj musik...?
Er der ellers nogen der kan anbefale andre højtalere i samme prisklasse (omkring 5000) gerne brugt...
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
kennethp skrev:
Jeg synes selv at det lyder ret billigt... hvad sir i? |
|
|
Det ER billigt - den pris kan man ikke pege fingre af. Enten sådan et sæt, eller udskift dine fronthøjttalere - jeg har desværre ikke megen fidus til de JWS-højttalere. Brug dine 3000 kr. på et sæt Dali 850, og spar op til en kraftigere receiver med tiden - så vil du opleve at det hele vokser et par klasser lydmæssigt.
|
|
|
Nej brug pengene på et par dali 18mk2. De er meget bedre og endda billigere end dali 850.
|
| Til top |
|
| |
H Jensen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt JWS højttalerne engang, mener at det var i EL-giganten eller Electric City (eller noget i den stil). De lød efter min mening bestemt ikke godt, håber ikke at du har betalt mere end ca. 500,- pr. stk. for dem.
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke lige finde de der dali 18mk2 nogen steder, har du evt et link til dem?
Hvis man sammenligner dali og system audio i den pris klasse hvad skal man så sigte efter...?
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu mest til at spørge om du er klar over du måske er ved at gøre dig selv døv?
Du skriver det var godt du fik den der sub for det hjalp i bunden - hva snakker du om???
Du har enorme ressourcer i bunden og osse højere op, men kvaliteten er sikkert proportionalt ringe. God lyd koster mange penge, vi snakker 30.000,- + ikke 3.000,-
God lyd i surround koster nok nærmere 50.000,- eller bliver det sourround!
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
Jeg er nu mest til at spørge om du er klar over du måske er ved at gøre dig selv døv?
Du skriver det var godt du fik den der sub for det hjalp i bunden - hva snakker du om???
Du har enorme ressourcer i bunden og osse højere op, men kvaliteten er sikkert proportionalt ringe. God lyd koster mange penge, vi snakker 30.000,- + ikke 3.000,-
Mvh
Dige |
|
|
Det er meget muligt, men for min pengepung så er det hårdt nok... Arbejder som militærnægter så når huslejen er betalt er der ikke så mange penge til overs... Så hellere opgradere lidt af gangen...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethp skrev:
dige skrev:
|
Mvh
Dige
|
|
|
Det er meget muligt, men for min pengepung så er det hårdt nok... Arbejder som militærnægter så når huslejen er betalt er der ikke så mange penge til overs... Så hellere opgradere lidt af gangen... |
|
|
Ja, man skal stævne efter evne. Stort set alle herinde har startet i det små og arbejdet sig opad stigen - det skal folk bare huske, og vejlede ud fra. Du kan sagtens få fin lyd for få penge, og nogle af de bud du har fået her er ganske gode - og så opgraderer du henad vejen ligesom os andre.
Sådan er det  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Schriver Lukket konto

Lukket efter egen anmodning
Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|