Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Subwoofer til indbygning i loft (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
smoller2410
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2012
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Sonos anlæg med indbyggede B&W højttalere i loftet (CCM618) - 2 stk i køkken og 2 stk i stue. De to rum er ikke adskilt - dvs. det er et stort rum og det er et vinkelhus. Jeg er super godt tilfreds med anlægget - er ikke lyd-entusiast så det lyder i princippet meget fint. Vi spiller som regel ikke musik særligt højt. Så prøvede jeg at låne en subwoofer af en kammerat så jeg lige kunne høre forskellen. Det gav en hel del så jeg vil gerne have en sub bygget ind i systemet. Har ikke lyst til at have en til at stå på gulvet så har kigget på denne:

http://www.gearbutikken.dk/?id=38&recordid=1493

Er der nogen der har nogen erfaringer med sub indbygget i loftet? Nogen der har erfaringer med lige netop denne model eller vil anbefale noget andet (der er jo ikke et væld af subs til indbygning jeg kan finde). Alternativt har jeg kigget på noget trådløs subwoofer - men spørger man i HiFi Klubben dur det jo slet ikke....andre meninger? På forhånd tak for hjælpen.

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Ud fra data på dine indbygningshøjtalere og så den subwoofer, så tror jeg ikke, at den vil bidrage med noget til dit system. Dine højtalere har en frekvensgang med til ~35hz (-6db) og den sub, du linker til, går kun ned til 40hz (-10db), og dermed er subben svagere i bassen, end dine andre enheder er.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Den kan godt give en bedre basfylde i rummet, men går ikke så dybt som dem du har i forvejen - til gengæld er drifteffekten
lav ( de spiller højt med 1 watt ).

Prøv at sammenligne data på den du lånte og den du linker til.
Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim

smoller2410
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2012
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Tak for input indtil videre - må indrømme jeg slet ikke har styr på den her slags ting . Den sub jeg har lånt er en DALI Motif Sub 2. Der står i manualen, at den går fra 35-200 Hz så det er jo også noget lavere end de 45-180 som den jeg havde linket til. Der er også en her, men den går jo ikke meget længere ned:

http://www.dtk-audio.dk/log/medie/Community/D%20serien/D%20s erie%20brochure.pdf

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Du må ikke forstå det sådan, at den sub, du linker til fra gearbutikken, slet ikke vil bidrage med noget. Den vil styrke lydtrykket på frekvenser mellem 45-180hz, og det vil du da bestemt kunne fornemme. Men den vil næppe give det, der svarer til den Dali, du har lånt, og en rigtig, aktiv subwoofer vil give dig væsentlig bedre bas.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Du kan jo finde en sub enhed og en plate amp, og så selv montere det i loftet. Udfordringen bliver, at du skal  bruge en eller anden for for kasse, men dit loft er vel sænket?

Prøv at skriv til en forhandler af diy projekter fx http://frequence-shop.dk/produkter/8-subwoofere/

De har sikkert et løsningsforeslag.

Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes