| Sendt: 05 April 2012 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen.. Og god påske 
Har vidst haft et spørgsmål lign det her oppe før, men vil gerne starte en ny "frisk" tråd.
Har et finurligt problem. Ved ikke om det er mig eller om der oprigtigt er lidt højere vol. i min højre front end venstre. Begge kører med 1 stk. NAD c272 i bi-amp.
Jeg har prøvet at "rykke" lidt i kabler og nogle gange også så der umiddelbart kommer mere diskant/renere diskant på!! Er det bare hjernen der VIL tænke det er det der sker eller kan der være noget om det?
NAD effekterne står ovenpå hinanden og den jeg synes mangler lidt diskant/mellemtone står øverst!! Så kan den være ved at futte af/blive for varm! eller måske bare løs forbindelse? Jeg har testet ved at sætte venstre ht til øverste effekt, hvor resultatet var det samme, altså lavere diskant/mellemtone også på venstre højttaler. Men vi snakker marginaler, dog kan det høres. DET PINER MIG 
Mistænker lidt mellemtone i højre side er mere dæmpet grundet, en sofa dækker lidt! KUN lidt for dens vej ud i stuen... Problemet her er bare, som nævnt ^^.. I venstre side er diskant/mellemtone også lavere med øverste effekt tilkoblet.
Synes ofte der er meget forskel på det diskant henholdsvis venstre og højre ht spiller. JA, det er self. stereo og ikke mono i disse moderne dage .. Men kan der virkelig være SÅÅ meget forskel på hihat.. fra venstre kontra højre ht?
Mvh.
|