Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 03:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hoppede på Xtz 99.36 vognen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
clazzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 19 April 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg fingrene i et sat 99.36 Piano mk1 må det være (det gamle delefilter), så ville lige komme med lidt førstegangs-
indtryk. Skal dog lige ha testet lidt mere før jeg kan komme med en endelig mening om højttaleren MEN...

Jeg kan godt følge det mange skriver om dem. Diskanten skal tæmmes for at få det optimale ud af den, men det er i mine
ører forholdsvist nemt - ha et rum der er stort nok (vigtigt), dæmp den en anelse (-2db har jeg brugt), og erkend så med dig
selv at diskanten røber en masse ting man normalt ellers ikke ville høre, men det er jo ikke højttalerens skyld.
Nogle af mine gamle indspilninger lyder forfærdeligt, men vil mene det ren og skær skyldes at jeg hører ting jeg før ikke har
hørt - når jeg derimod finder mine bedste optagelser frem synes jeg umiddelbart det lyder rigtig fint på det område.

Jeg ser et meget større problem i at styre bassen, som jeg endnu ikke har styr på. Den er alt for dominerende, selvom den
er dæmpet -3db, så den skal jeg ha dæmpet endnu mere på trods af jeg har skum i de 2 nederste plugs.
Så jeg skal ha sat spikes på og flise under dem for at se om det kan gøre en forskel inden jeg er tvunget til at justere på
forstærken og slå "direct" fra. Det skal siges at jeg endda har dem ca 70cm fra væg og sider.

Omend bassen er dominerende kunne den godt være en lille anelse dybere men jeg kommer osse fra et sæt mission 704a,
som går kælderdybt. Jeg dog tror de fleste vil mene den går dybt nok, og set i lyset af at det er en 6,5" bas er den jo
imponerende langt nede - og det en del mere end andre modeller i den så populære slanke design linje.
Den har fx langt bedre dynamik end de SA1130 jeg havde en kort overgang og meget mere bund.

Derudover er den sulten - min Arcam avr250 er faktisk lige i underkanten, så jeg ville sige 2x150w solide som minimum, og
det er muligvis det der er skyld i at jeg har svært ved at styre bassen.

Med lidt justeringer hist og pist tror jeg dog jeg når derhen med højttaleren som jeg gerne vil, og til prisen (4000,- brugt) for
et sæt højttalere der står som ny, så kan det ikke gå helt galt.

Med frontstoffet på er det desuden en rigtig pæn højttaler at ha stående, men den er sart overfor ridser opdagede jeg da jeg
ved transport fik givet den en lille ridse selvom det blev gjort med yderst forsigtighed.

Tips modtages gerne fra folk der har erfaring med modellen.

Mvh
Jan
Til top Vis clazzie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clazzie Besøg clazzie's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes