Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
Sendt: 22 April 2012 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
Saa er det tid til nye speakers.
Er kommet i kontakt med ham der designede Nakamichi Dragon Hojt hernede.(Skiftede navn til Nakamichi HA1500 til det europaeiske marked).Var forbi og hore/se dem i sidste uge.
Farvel og tak Til Logan'erne.De Nakamichi hojt spillede paa alle omraader bedre end Summit'erne.
Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
Sendt: 23 April 2012 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
winter skrev:
Saa er det tid til nye speakers.
Er kommet i kontakt med ham der designede Nakamichi Dragon Hojt hernede.(Skiftede navn til Nakamichi HA1500 til det europaeiske marked).Var forbi og hore/se dem i sidste uge.
Farvel og tak Til Logan'erne.De Nakamichi hojt spillede paa alle omraader bedre end Summit'erne.
Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
Sendt: 11 Maj 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
Fantastisk design. Håber de er lige så fine i lyden som designet antyder. De er meget flotte skulpturer. Jeg synes ikke jeg kan finde noget om højtalerne på Nakamichi`s hjemmeside udover auto dele o.a.
Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
Sendt: 11 Maj 2012 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
Så vidt jeg har forstået blev de produceret som et joint venture mellem Whise og Nakamichi. Førstnævnte har nu købt sidstnævntes lager beholdning og skyder dem af til 5k $ pr. sæt, for at koncentrere sig om andre projekter.
Jeg gad godt at høre dem
Man kan læse en del forskellige meninger, men er det ikke altid sådan? Og måske især når vi taler elektrostater.
Jeg fandt lidt her. Fandme flotte højtalere. Dem gad jeg godt høre. Synd de tilsyneladende ikke kan bære en fortsat produktion, hvis det er det der menes med det Bastian skriver.
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
Lidt info efter et par ugere lytning:
Bliver stadig overrasket af hvad disse speakers kan.Jeg hore/ligger meget mere maerke til de smaa ting som jeg ikke hidtil har hort paa div indspilninger.(inkl de meget fejl som findes paa cd'er)
For Kob horte jeg dem mod: N802/N802D/ML summit/Spire/Dynaudio confidence 5.
Valget var klart Nakamichi'erne.De var meget mere behaglige at ha' med at gore.Med de var/er nu ikke 100% neutrale (ingen speaker er vel) De kan ha' en tendens til at haelde til den lyse side i mellemtone.Men det er hurtigt klaret med indstillingeren paa bagsiden.
Kobte var da osse et halv panik kob.Jeg tog' chance.Da jeg savnede det store lydbillede (3D) som mine tidl Logan'er hvade.Og vist uheldet er ude,saa er der 5 aars garanti + Ejeren/producenten kun 5km herfra min bopael.
Nu skal det siges at demo'en af dem inkl de andre speakers.Der blev spillet bare samme kabler Pre/pow paa speakers'
P.t Bruger jeg dem i den aktive drift.Sammen med en Sony XA7Es og Audiolab M-dac.
Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
Godt at høre at du stadig er glad for dem og de passer bedre ind i dit hifi system end de andre højtalere du har prøvet. Det er
jo altid systemafhængigt og ikke mindst, men måske det største af alle problemer, dit rum du spiller i og selvfølgelig også den
person der skal lytte. Om den ene højtaler er bedre end den anden er så subjektivt som noget kan være.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum