Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere mangler forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
--Jay--
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2012
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 April 2012 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Hej inde på Hifi4all
Jeg har lige fået købt mig et nyt hifi/sorround anlæg bestående af Dynaudio Excite serien

Der er tale om nedenstående:

2 x Excite X36
2 x Exicte X16
1 x Exicte X22
1 x Sub 500

Jeg har en ældre NAD T754 Sorround forstærker til at trække højtalerne lige nu og er godt klar over at det ikke er vejen frem så derfor sørger jeg lidt viden fra nogle gæve bruger ang. hvad der ville være bedst i mit tilfælde, af forstærker valg.

Hvad jeg har ladt mig fortælle, så er det ikke en kraftigere forstærker det spytter en masse watt ud som jeg skal anskaffe mig da den jeg har fint kan gøre dette arbejde dog ikke på den mest galante måde :).

Så derfor kunne jeg godt tænke mig lige insider viden omkring hvad jeg skal kigge efter nu hvor jeg skal på udkig efter en ny forstærker.

på forhånd mange tak.

Til top Vis --Jay--'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af --Jay--

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 April 2012 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Rigtige hifi-forretninger plejer at være gode til at lade folk låne udstyr med hjem og prøve det i egen stue.
Overvej mærker som Harman Kardon, Onkyo, Marantz, Yamaha og Denon.

Inspiration
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

--Jay--
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2012 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Ja det har du ret i mht. at låne forstærkere med hjem i diverse forretning har jeg selv været udsat for.
Ud af de mærker du nævner er det nok mere denon frem for de andre som fanger min interesse, ved ikke hvorfor har bare af den opfattelse at de er de mest kvalitets rige.

Det jeg mest bruger mine højtalere til, er som hjemme biograf og derfor er det en sorround forstærker jeg søger, men har set mig lidt blind på effekt/watt, da jeg gang på gang falder over nogle indlæg som antyder til at jo flere watt jo bedre.

Det jeg søger er en form for indkøbsseddel for køb vedr anlæg og hvorfor det skal tages i betragtning.

1. Sorround forstærker min 5.1
2. watt i forhold til højtalere??
3. Har lade mig fotælle at en god strøm forsyning er alfa omega??
4. ?? osv.

For i og forsig kan jeg jo låne en masse forstærkere med hjem også alligevel ikke finde den rette hvis jeg ikke helt ved hvad jeg skal kigge efter. Ved godt man kan spørge i butikken, men de er sgu ikke mange gang klogere end en selv har jeg været udsat for.

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 27 April 2012 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

--Jay-- skrev:
Ud af de mærker du nævner er det nok mere denon frem for de andre som fanger min interesse, ved ikke hvorfor har bare af den opfattelse at de er de mest kvalitets rige.

Sikke da en underlig skrøne.. Denon er ikke en dyt bedre end Onkyo eller Yamaha og jeg vil mene at Harman Kardanaksel er en opgradering ift. Denon. Men jeg synes helt klart, at du skal kigge på Anthem MRX-500 eller MRX-700. Det er nogle helt fantastiske receivere, og deres stereo-formåen er væsentligt over både denon, onkyo, yamaha og h-k!

http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2678

Du kunne evt. også nøjes med en MRX-300 og så smide et solidt effekttrin på dine fronter.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

--Jay--
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2012 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Der er nu ikke en skrøne men var bare min opfattelse :) da man tit og ofte har set de andre mærker udstillet i bilka og div. indkøbs centre, så var af den opfattelse at de var i den lave ende af fødekæden, men nok om det, tager det i mig igen er som sagt ikke nogen ekspert og derfor jeg rådspørger :).

Har læst lidt om MRX 500 på http://canadahifi.com/index.php/anthem-mrx-500-av-receiver/
og det lyder nu som en forstærker man godt kunne gå hen og blive glad for så det tror jeg at jeg vil prøve at se lidt nærmere på.
Kan ikke helt finde ud af hvad forskellen er på MRX 500 og MRX 700 udover 700 modellen er det mere kraftigere i effekten hvad KT radio skriver 7x120 frem for MRX 7x100 i 8 OHM RMS

Men stiller jeg dem op mod hinanden i meetgadget.com så ser det helt anderledes ud og MRX 500 ser ud til at være den bedre model, som i kan se på nedenstående link. Så vil nu personligt ikke mene at de 7000kr prisforskel er det værd. (RET MIG HVIS JEG ER FORKERT PÅ DEN?)

http://www.meetgadget.com/gadget/compare/Anthem+MRX+500,Anth em+MRX+700/gadgets/23406,23407

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 27 April 2012 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke gøre mig klog på forskellen, men umiddelbart er der nok bare mere effekt i 700'eren end i 500'eren. Jeg har hørt 500'eren, og havde jeg mønten, så ville min Onkyo blive udskiftet med en Anthem øjeblikkeligt!

Jeg tror også, at dine Dynaudio vil gøre sig rigtigt godt med Anthem. Du vil ikke få samme åbenhed ud af hverken Denon, Onkyo eller andet main-stream halløj. Hvis din pung er meget ivrig efter at komme på slankekur, så kunne du også overveje Integra (som er Onkyo's high-end serie), som også er helt forrygende - men prisen er så også derefter..

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes