Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 20:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: De helt rigtige (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2004 kl. 04:46 | IP-adresse registreret  

Ved godt dette emne er diskuteret godt og grundigt herinde... men har brug for personlig vejledning. 

Jeg har i forvejen en Denon 3803 samt 2900 og skal have nogle højtalere koblet til...

Jeg benytter min 2900 til både CD og DVD. Snakker vi CD så ligger min hovedinteresse i rock- og heavymusikken og DVD-mæssigt i de diverse film og så koncerter... her selvfølgelig også i rock og heavy genren. Så hvilke fronthøjtalere vil I her anbefale... mit umiddelbare bud på det jeg investere i er Dali Evidence 870, men hvad siger I? Er det noget der anbefales eller skal jeg tænke i andre baner? og hvad når jeg kommer til en center, bag og sub på et senere tidspunk? Har tænkt på at køre Evidence over hele linien...

Ser frem til jeres altid gode hjælp...

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 12 April 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kører evidencee over hele linjen. Og det kan klart anbefales. Ikke nok med at de spiller pi**egodt. Så er de jo også rigtig flotte at se på.

Med det setup du har i forvejen vil du være rigtig godt kørende hvis du investere i evidenceserien.

MVH WRONG

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 12 April 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Evidence 470 + C70 + 370 eller 470 som baght. Subwoofer kan være Suite S1,2 eller SWA15.

Det vil være et fint setup :), jeg vil ikke vælge 870, pga. bassen kan tage lidt overhånd ved høje lydtryk. 470 er en bedre afstemt højtaler på det punkt. Ellers er Dali Grand Diva også et lyt værd.. fed højtaler :).

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 12 April 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Har hørt meget om 470'eren kontra 870'eren... at nogle vælger den mindre. Tror jeg vælger 2 * 870, 1 * C70 og 2 * 370....

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Køber du nyt eller brugt? Der skulle efter sigende komme en ny Evidence serie inden for overskuelig fremtid, så måske de var værd at vente på, eller måske det vil være til at finde et godt tilbud på den gamle serie til den tid.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 12 April 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at købe nyt, men håber på en god pris på det gamle når det nye kommer ind... bliver det ikke en slags "mini" Helicon eller sådan noget? Ved nogen hvornår den nuværende Evidence serie bliver udfaset?

Jeg vil helst ikke købe brugt hvis jeg kan undgå det...

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej,

Prøv evt. at give Pascal en PM. Han har evidence over hele linjen måske har han noget fornuftigt at sige.

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 12 April 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Zanetti -> Tro mig, pengene er bedre brugt på en subwoofer end de 870. En af mine venner havde 870, og basse er altså bare for meget af det gode. Så hellere købe en lidt dyrer subwoofer der kan spille lidt dybere.

Jeg tror flere er af samme mening som mig.

Jeg har selv haft Dali Evidence 470/Grand Diva og har pt. et sæt Helicon 400. De kan selvfølgelig ikke spille lige så meget bas med 2*6,5" enheder i modsætning til 2*8". Men lyd kvaliteten i mellemtone området er helt forrygende i forhold til et sæt 870.  Desuden rækker basenhederne næsten lige så dybt som de store højtalere.

Men igen vi har forskellige meninger, dog skal du ikke købe 870 fordi den har flere enheder, men køb den pga. lyden, og der skal lidt gennemtesten til før det er til at afgøre. Lille er ikke altid ens betydende med dårligere..

------------------------------------------------------ --------------------------------------

Efter hvad jeg har hørt kommer der IKKE en ny Evidence serie efter den gamle er udfaset. Men der kommer derimod en ny serie, dvs. ikke samme kabinet design. Men jeg har absolut ingen facts på det, kun en pålidelig kilde.

Men serien skal da overtage efter Evidence serien, dog tror jeg at det bliver en lidt dyrer højtaler, med et meget pænere finish ala Helicon/Suite.

Tiger

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 April 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har en 3803´er og et sæt 870, og er meget tilfreds. Det med bassen, er nok en smagssag, både 470´eren og 870´eren er en fantastisk højtaler.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 12 April 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Jeg har en 3803´er og et sæt 870, og er meget tilfreds. Det med bassen, er nok en smagssag, både 470´eren og 870´eren er en fantastisk højtaler.

Jamen så er det jo dig jeg skal læne mig lidt op ad... Jeg gik umiddelbart efter 870, men må da sige at man bliver noget usikker når man læser for og imod herinde.

Kim G
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Zanetti->

Hvor stort et rum skal du spille op?

Hvordan er fordelingen mellem film/surround og almindelig musik?

Til top Vis Kim G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim G Besøg Kim G's Websted

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 12 April 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Omkring 25-30m2... det bliver primært musik stereo i det daglige og så en film/koncert om dagen hvis der er tid selvfølgelig. Men musikken kører hele tiden.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 April 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jeg blev også usikker, men har ikke fortrudt det.

Jeg har lyttet til begge modeller, men kun haft 870´eren hjemme, og mit eneste minus ved dem, er at de kræver lidt plads til bagvæggen, så jeg glæder til jeg flytter i hus næste år. Men jeg kan som sagt ikke sige om 470´eren kræver ligeså meget plads........ejendommen: gulv o.s.v. er ikke ret god her hvor jeg bor.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 April 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

DonJensen> Tillykke med dine "nye" 870'ere . Det er fint at de kører fornuftigt sammen med din 3803'er, så var der jo ingen grund til bekymring.

Jeg kan ikke selv stille mine 870'ere  særlig langt væk fra bagvæggen - hvor langt står dine fra væggen?

Zanetti> lyt selv på begge modeller; bassen er kraftig på 870 og derfor efter min mening god til surround, pop, klassisk og jazz.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Mine 870ere står, målt fra fronten, 75 cm fra bagvæggen. Jeg kan på ingen måde genkende problemet med for meget bas, som TIGER snakker om. Mine baghøjttealer er 470eren som jeg først brugte som front, inden jeg anskaffede mig 870eren. Så jeg har godt kendskab til begge modeller. Men jeg syntes på ingen måde at 870eren er "dårligere" end 470eren. Jeg tror bare den er lidt sværrer at placere ifht.

MVH WRONG

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 13 April 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun lyttet til 870erne og jeg synes de lyder fantastisk, men skal selvfølge have prøvet 470'eren inden. Til jer med 870: Hvilke kabler har I brugt til dem?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Tara Labs prism bi-wire. Som lukker meget igennem i mellemtone og diskant ifht. dem jeg havde før. Måske derfor jeg ikke har problemer med for meget bas, som TIGER snakkede om???

MVH WRONG

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 13 April 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Jeg bruger Tara Labs prism bi-wire. Som lukker meget igennem i mellemtone og diskant ifht. dem jeg havde før. Måske derfor jeg ikke har problemer med for meget bas, som TIGER snakkede om???

MVH WRONG

Hvilken forstærker har du? og hvad gav du for kablerne og købte du dem?... hvis jeg må være så fræk at spørge!  Skal jo ud og have handlet inden så længe...

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Denon avr 2802 på 6x90 watt(som snart bliver udskiftet) Kablerne gav jeg 249 kr. pr. m. for i hifiklubben.

MVH WRONG

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 13 April 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Venter lige på at Evidence serien bliver afløst, så må de kunne fås for en god pris og så slår jeg til...  

Har overvejet mange modeller... blue, suite men Evidencen vinder. Har også overvejet andre mærker, men de tiltaler mig ikke på samme måde som Dali gør det. Er det ikke noget med at den person der har lavet højtaleren også skriver sit navn i den?

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes