Emne: Hvordan lyder Focal chorus 806v? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bange for, at I ikke kender denne speaker, og derfor ikke kan beskrive dens lyd for mig.
Hvis der findes nogle kyndige focal-folk derude, hører jeg meget gerne for jer!
På forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
De lyder lidt som en parring mellem B&W og Dali. Diskanten er mere afdæmpet end på Dali og mere udtalt end på B&W. Mellemtonen er mindre end på B&W og mere end på Dali. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
De lyder lidt som en parring mellem B&W og Dali. Diskanten er mere afdæmpet end på Dali og mere udtalt end på B&W.
Mellemtonen er mindre end på B&W og mere end på Dali. |
|
|
Det har jeg også hørt fra andre.
Jeg har bare lidt svært ved at forestille mig, om det er den rette lyd til mig.
Og jeg bor desværre ikke i nærheden af focal (hififreaks, Esbjerg)
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
| Og jeg bor desværre ikke i nærheden af focal (hififreaks, Esbjerg) |
|
|
Ifølge din egen profil, så bor du i midtjylland. Det er altså ikke særligt langt fra Esbjerg. var du bosat på Sjælland, så var det altså heller ikke mere end en halv dags rejse, frem og tilbage.
Danmark er et MEGET LILLET land, men ligger det man skal til, ikke i ens baghave, så er det for langt væk. Vi har en glimrende offentlig trafik, så mangel på bil bør ikke være en forhindring.
Gør dig selv den tjeneste at tage turen til Esbjerg, måske sammen med en ven, så får i en på opleveren sammen. Vi var en lille flok der tog fra Århus til Esbjerg, bare for at lytte til Kimber kabler. De er søde og rare i Esbjerg (hifi freak) og vi blev budt på smørrebrød, øl, vin og vand.
Syntes bare at det er så synd at mange danskere er så dovne. Ligger det ikke i den by man bor i, så ligger det for langt væk. Danmark er altså ikke større end at ens rejse kan køres på en dag, frem og tilbage.
Så kom afsted og få lidt oplevelser  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
wolle_dk skrev:
|
|
Ifølge din egen profil, så bor du i midtjylland. Det er altså ikke særligt langt fra Esbjerg. var du bosat på Sjælland, så var det altså heller ikke mere
end en halv dags rejse, frem og tilbage.
Danmark er et MEGET LILLET land, men ligger det man skal til, ikke i ens baghave, så er det for langt væk. Vi har en glimrende offentlig trafik, så
mangel på bil bør ikke være en forhindring.
Gør dig selv den tjeneste at tage turen til Esbjerg, måske sammen med en ven, så får i en på opleveren sammen. Vi var en lille flok der tog fra
Århus til Esbjerg, bare for at lytte til Kimber kabler. De er søde og rare i Esbjerg (hifi freak) og vi blev budt på smørrebrød, øl, vin og vand.
Syntes bare at det er så synd at mange danskere er så dovne. Ligger det ikke i den by man bor i, så ligger det for langt væk. Danmark er altså
ikke større end at ens rejse kan køres på en dag, frem og tilbage.
Så kom afsted og få lidt oplevelser  |
|
|
Jeg får mange oplevelser i min hverdag, tak!
Men problemet ligger i, at jeg ikke lytte til højtalerne på min egen forstærker, hvis jeg kører landet tyndt og lytter på højtalere.
Højtalerne kan lyder fint sammen med de forstærkere, som jeg lytter til i de givne butikker.
Det giver bare ikke nogen indikation om, hvorvidt de samme højtalere spiller godt på MIN forstærker.
Ellers har du ret; så er der klart bedst at lytte på højtalerne med egen øre! :-)
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag din forstærker med rundt, men sørg for at aftale det med butikken inden.
Det er da ikke så usædvanligt.
Husk bare at der ikke er nogen erstatning for eget rum og eget grej.
Måske kan du låne, eller købe med fuld returret?
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har igen bil, så jeg skal have min tunge forstærker med rundt i diverse busser og toge?
Ærligt, det gider jeg ikke!
Man kan selvfølgelig bestille dem hjem, prøve det på eget udstyr, dog ikke egen stue da jeg bor hos mine forældre...
Hvis jeg ikke kan lide dem, kan jeg bare sende dem retur og få pengene tilbage.
Jeg har dog tænkt lidt over det, og kommet frem til, at jeg hellere vil købe brugt og derved få mere for pengene :-)
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
Pierre skrev:
wolle_dk skrev:
|
|
Ifølge din egen profil, så bor du i midtjylland. Det er altså ikke særligt langt fra Esbjerg. var du bosat på Sjælland, så var det altså heller ikke mere end en halv dags rejse, frem og tilbage.
Danmark er et MEGET LILLET land, men ligger det man skal til, ikke i ens baghave, så er det for langt væk. Vi har en glimrende offentlig trafik, så mangel på bil bør ikke være en forhindring.
Gør dig selv den tjeneste at tage turen til Esbjerg, måske sammen med en ven, så får i en på opleveren sammen. Vi var en lille flok der tog fra Århus til Esbjerg, bare for at lytte til Kimber kabler. De er søde og rare i Esbjerg (hifi freak) og vi blev budt på smørrebrød, øl, vin og vand.
Syntes bare at det er så synd at mange danskere er så dovne. Ligger det ikke i den by man bor i, så ligger det for langt væk. Danmark er altså ikke større end at ens rejse kan køres på en dag, frem og tilbage.
Så kom afsted og få lidt oplevelser 
|
|
|
Jeg får mange oplevelser i min hverdag, tak! Men problemet ligger i, at jeg ikke lytte til højtalerne på min egen forstærker, hvis jeg kører landet tyndt og lytter på højtalere.
Højtalerne kan lyder fint sammen med de forstærkere, som jeg lytter til i de givne butikker. Det giver bare ikke nogen indikation om, hvorvidt de samme højtalere spiller godt på MIN forstærker.
Ellers har du ret; så er der klart bedst at lytte på højtalerne med egen øre! :-) |
|
|
Jamen det har du da ret i. Men så er du jo også temmelig modsigende i dit oprindelige spørgsmål....
Det er nok få som har hørt de Focal med din effekt og endnu færre har hørt dem med din effekt, cd, kabler osv og INGEN har hørt dem i dit rum, med dit udstyr 
Så derfor kan du jo på ingen måde bruge dette forum til at besvarer dine spørgsmål. Men at tro at du vil få en bedre opfattelse af hvordan de lyder, udfra nogle brugers udtagelser, end at tage til Esbjerg og selv lytte på dem. Det er galmatias for mig 
Så igen....... Smut til Esbjerg og få et lyt. Det er det eneste rigtige. Hvis du kan lide lyden, så kunne du jo høre dem om, de ville lave en hjemme demo 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
wolle_dk skrev:
Pierre skrev:
wolle_dk skrev:
|
|
Ifølge din egen profil, så bor du i midtjylland. Det er altså ikke særligt langt fra Esbjerg. var du bosat på Sjælland, så var det altså heller ikke mere
end en halv dags rejse, frem og tilbage.
Danmark er et MEGET LILLET land, men ligger det man skal til, ikke i ens baghave, så er det for langt væk. Vi har en glimrende offentlig trafik, så
mangel på bil bør ikke være en forhindring.
Gør dig selv den tjeneste at tage turen til Esbjerg, måske sammen med en ven, så får i en på opleveren sammen. Vi var en lille flok der tog fra
Århus til Esbjerg, bare for at lytte til Kimber kabler. De er søde og rare i Esbjerg (hifi freak) og vi blev budt på smørrebrød, øl, vin og vand.
Syntes bare at det er så synd at mange danskere er så dovne. Ligger det ikke i den by man bor i, så ligger det for langt væk. Danmark er altså
ikke større end at ens rejse kan køres på en dag, frem og tilbage.
Så kom afsted og få lidt oplevelser 
|
|
|
Jeg får mange oplevelser i min hverdag, tak! Men problemet ligger i, at jeg ikke lytte til højtalerne på min egen forstærker, hvis jeg
kører landet tyndt og lytter på højtalere. Højtalerne kan lyder fint sammen med de forstærkere, som jeg lytter til i de givne butikker. Det giver bare
ikke nogen indikation om, hvorvidt de samme højtalere spiller godt på MIN forstærker. Ellers har du ret; så er der klart bedst at lytte på højtalerne
med egen øre! :-) |
|
|
Jamen det har du da ret i. Men så er du jo også temmelig modsigende i dit oprindelige spørgsmål....
Det er nok få som har hørt de Focal med din effekt og endnu færre har hørt dem med din effekt, cd, kabler osv og INGEN har hørt dem i dit rum,
med dit udstyr 
Så derfor kan du jo på ingen måde bruge dette forum til at besvarer dine spørgsmål. Men at tro at du vil få en bedre opfattelse af hvordan de lyder,
udfra nogle brugers udtagelser, end at tage til Esbjerg og selv lytte på dem. Det er galmatias for mig 
Så igen....... Smut til Esbjerg og få et lyt. Det er det eneste rigtige. Hvis du kan lide lyden, så kunne du jo høre dem om, de ville lave en hjemme
demo 
|
|
|
Jamen det har du da ret i :-)
Jeg har dog tænkt lidt over det.. Jeg er kommet frem til, at jeg vil købe brugt, så jeg kan få mere for mine surt opsparede penge :-)
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2012 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-freaks gør jo netop i at komme forbi dig og ikke omvendt - det er deres strategi.
Ring til dem på 7219 0045 og aftal hvornår!
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jmk74 skrev:
Hifi-freaks gør jo netop i at komme forbi dig og ikke omvendt - det er deres strategi.
|
|
|
Jeg har snakket med hififreaks for nogle dage siden, og ja, de kører demo-kørsler... Men desværre kun med større setups.
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har eget sådan et sæt og de spiller rigtig fedt. vil enda mene de spiller flere gulvhøjtaler i sænk. og langt bedre end Dali og også bedre end B&W efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
jmk74 skrev:
Hifi-freaks gør jo netop i at komme forbi dig og ikke omvendt - det er deres
strategi.
|
|
|
Jeg har snakket med hififreaks for nogle dage siden, og ja, de kører demo-kørsler... Men desværre kun med større
setups. |
|
|
Gør alle en tjeneste, lad være med at stille spørgsmål hvor de svar/råd du reelt kan bruge ikke er nogle du gider udføre
eller høre efter.
Du kan ikke spørge, tænke, skrive, analysere dig frem til hvordan noget lyder, det er en ting du selv må opleve.
Men tag din NAD med i bussen og bed forskellige forretninger om at demonstrere hvor lige netop dens
performancegrændse går, så kan du jo overveje hvilken lyd du bedst kunne lide og så overveje om du er parat til at ofre
den energi der skal til for at komme i nærheden af denne.
mvh. Asger
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|