| Forfatter |
|
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, igen igen :-)
Da jeg er nybegynder indenfor hifi, vil jeg gerne vide hvor vigtig frekvensgangen er for valg af højtalere?
Jeg er klar over, den sikkert skal kunne gå så lavt og højt som muligt, men hvor vigtigt er det for valg af højtalere?
I må bære over med denne hifi-rookie ;-)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan højttaleren spiller i dit rum er helt umuligt at forudsige, så det har for så vidt ikke den store betydning.
Jeg vil personligt hellere have en 15" bas der kan spille magtfuldt til 40 Hz, end en lille 8" der puster efter vejret men kan spille til 25 Hz.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så frekvensgangen siger ikke noget om hvor bredt højtalerne kan tonerne?
Beklager hvis jeg er helt galt på den :D
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo, det siger noget om hvor meget den kan få med, men ikke hvor godt den gør det.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|