| Forfatter |
|
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Jeg har lige et lille spørgsmål, så jeg kan få lavet en liste over de HT's jeg skal ud at tage en lytter på...
Hvis nu jeg sidder med følgende anlæg:
Cd-afspiller: Linn Ikemi
For-forstærker: Linn Kairn Pro
Effekt-forstærker: Linn LK140
Hvilke sæt højttalere skulle jeg så låne med hjem til en lytter, hvis nu jeg er ude efter MUSIK så det batter, så der er gåsehud, og fodstamp imens den ene cd efter den anden flyver ud og ind af Ikemien
Jeg har overvejet følgende muligheder:
Linn Espek (For at holde det i et mærke, og kunne komme til at køre aktivt på et tidspunkt)
ProAc Responce 2.5 eller 3.8 (Da dette jo skulle være en helt fantastisk musikalsk højttaler...men ville den passe sammen med resten af anlægget?)
Shahinian Compass (Også en efter sigende vildt musikalsk højttaler)
Snell E2 (Igen igen en efter sigende rigtig musikalsk HT)
Dali Helicon 400 eller 800 (Mums siger jeg bare, de har fået så mange roser at man skulle være et svin ikke at prøve dem)
Som i kan se er mit budget ca 30000kr til et sæt HT's... hvad mener i ville kunne lyde godt sammen og musikalsk med mit Linn grej ?
Er ovenstående HT overvejelser helt henne i skoven til Linn's lyd, eller ville det umiddelbart lyde som en god match ?
Hilsen ham den grønne--- som smager ret vammelt, og som er gået hen og blevet til en sport at kaste med 
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en linn højttaler - alt andet vil lyde af helvede til... Hvis du kun har en LK140 vil jeg anbefale at du køber en Katan eller Ninka. En LK140 kan ikke trække/styre bassen på en Espek.
Alternativt kan du kigge efter en Keilidh.
Har du planer om at opgradere din forstærker til en Klout eller LK240 el. lign, så synes jeg du skal kigge efter AV5140 - de kan finde til omkring 9000,- brugt...
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også klart anbefale dig at købe en linn ht. Har ligesom David svært ved at forestille mig så meget andet lyde godt på det grej! Overvej evt et par ninka i kombi med linn aktiv sub. Det kan være det løber fra espek med de amps du har.
MVH Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=David]
Køb en linn højttaler - alt andet vil lyde af helvede til... Hvis du kun har en LK140 vil jeg anbefale at du køber en Katan eller Ninka. En LK140 kan ikke trække/styre bassen på en Espek.
Alternativt kan du kigge efter en Keilidh.
Har du planer om at opgradere din forstærker til en Klout eller LK240 el. lign, så synes jeg du skal kigge efter AV5140 - de kan finde til omkring 9000,- brugt...
[du undervudere lk 140. den har rilig krafter til at trække et sæt espek.
hvis du har hørt dem hvor der ikke er styr på bassen, må de være placeret forkert i rummet.
med hensyn til brugte ht. bør kaber også nævnes som en mulighed,den sidste genration var ganske god. ]
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der mange meninger i det ovenstående, de peger alle i retning af LINN, men jeg ville da, både for mig selv, men også for andre i forumet tage et par HTer andre hjem til en "lytter", det kunne være super spændende at se f.eks. et sæt AV M3 Sig, eller de omtalte responce 2.5 spændt for et LINN system.
Lad os endeligt vide havd du bestemer dig for, og ligeledes dine resultater.
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes helt klart du skulle lytte til Linn Ninka det er en kanon godt spillende højttaler med en rigtig lækker lyd, jeg lyttede nærmere til dem for et par uger siden og de er suverene i den prisklasse de befinder sig i.
|
| Til top |
|
| |
Jacob V Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter selv at have prøvet et sæt Linn Ninka i 2 måneder må jeg sige at jeg ikke kan anbefale dem, de lyder flot og detaljeret, men det lyder som om at musikerne keder sig, det "lever" ikke rigtigt. Som gammel Linn mand ledte jeg selv efter noget som kunne spille sammen med resten af mit Linn grej, men til min store skuffelse, fandt jeg ikke noget som fungerede efter hensigten.
For mig endte det med et sæt Linn Keilidh, sidste nye version, drevet aktivt. Alternativerne jeg kunne finde indenfor Linn´s eget mærke, var AV5140 som også tidligere er nævnt her på siden, de spiller faktisk overraskende godt, lyder efter mine ører betydeligt bedre end den opgraderede model som er Espek. Rent alternativt har jeg hørt et sæt Audiovector M3 Signature på mit Linn grej, og det fungerede ganske glimrende og er bestemt et udemærket alternativ.
Sidst men ikke mindst vil jeg gøre opmærksom på at generelt alle Linn højtalere er meget meget svære at placere korrekt, få mm kan ændre lydbilledet markant, så hvis du ender med et sæt Linn højtalere, så forbered dig på enten at bruge meget lang tid på placeringen eller også få en Linn forhandler til at sætte dem op for dig.
MVH
Jacob V
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob V skrev:
|
Efter selv at have prøvet et sæt Linn Ninka i 2 måneder må jeg sige at jeg ikke kan anbefale dem, de lyder flot og detaljeret, men det lyder som om at musikerne keder sig, det "lever" ikke rigtigt. Som gammel Linn mand ledte jeg selv efter noget som kunne spille sammen med resten af mit Linn grej, men til min store skuffelse, fandt jeg ikke noget som fungerede efter hensigten.
For mig endte det med et sæt Linn Keilidh, sidste nye version, drevet aktivt. Alternativerne jeg kunne finde indenfor Linn´s eget mærke, var AV5140 som også tidligere er nævnt her på siden, de spiller faktisk overraskende godt, lyder efter mine ører betydeligt bedre end den opgraderede model som er Espek. Rent alternativt har jeg hørt et sæt Audiovector M3 Signature på mit Linn grej, og det fungerede ganske glimrende og er bestemt et udemærket alternativ.
Sidst men ikke mindst vil jeg gøre opmærksom på at generelt alle Linn højtalere er meget meget svære at placere korrekt, få mm kan ændre lydbilledet markant, så hvis du ender med et sæt Linn højtalere, så forbered dig på enten at bruge meget lang tid på placeringen eller også få en Linn forhandler til at sætte dem op for dig.
MVH
Jacob V
|
|
|
Jeg er 100% enig i alt hvad du skriver. Det sørglige er bare at det ikke kun er de nye højttalerne der lyder af pis. Forstærkerne og cd'erne er ligeså kedelige idag.
Og fyrer du Klimax på, så varer det ikke længe før du falder i søvn - det er bare kedeligt - der er nul hammer i det.
Jeg var for nyligt inde i Scala og høre de nye Akkurate højttalere 5-vejs aktiv med Unidisk 1.1, den nye kæmpe surround forforstærker og 2x5125 på. De kunne ikke engang spille et 30 m2 rum op. En LK85 og en Classik på et sæt Ninka rykkede nok 5x mere - jeg var målløs over at høre hvor ringe de nye højttalere/forstærkere/cder spiller.
Tag også deres Silverline signalkabel - det er bare pænt, blødt, bamset i lyden i forhold til det sorte - det har intet at gøre med den linn lyd jeg kendte fra før i tiden... Det suverænt bedste Linn setup jeg har hørt er: Karik/Numerik/Kairn/3xLK100/Aktive Keilidh. Det kan sparke røv!
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg havde tænkt mig var i sidste ende at få fat i 3 Linn LK140 poweramps, og så køre aktivt med espekkerne, så skulle der vel overhovedet ikke være problemer med at trække dem 
Først var det egentlig min mening at få fingrene i 3 Linn Klout effekter, men de er åbenbart umulige at opdrive...men måske er det en Klout der kommer til at drive bassen i aktiv drift, hvis jeg kan få fat i en...
Jeg bruger Silverline interconnect, og har tænkt mig at bruge Linn's K600 HT-kabel, og så håber jeg bare på at få noget der bare spiller musik for alvor
Så det vil sige at i er ret enige om at det skal være en Linn HT, enten Espek eller Ninka?
Og når HT'erne så bliver tri-amped i aktiv drift skal det sku da gå amok! Hehe...jeg glæder mig!
Tak for de fine inputs...jeg skal nok lade være med at købe noget fra klimax serien...det holder pengepungen også med mig i 
mvh Kajkagen __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkage..Fik du nogensinde lyttet til Aduiovector's M3 Avantgarde/Signature? Jeg går selv med samme tanker i forbindelse med en Beat 150 og Beat 400XS. Jeg har ligesom dig kig på de nye ProAc'er - Response D25 og derudover også VA Beethoven Concert Grand. Livet er fyldt med svære valg.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har tidligere haft et komplet Linn-anlæg, og troede det mærke var det suverent bedste til MUSIKALSK reproduktion.
For det første er der en del der tyder på, at deres lydfilosofi er ændret i de nyere generationer af udstyr. Så man kan åbenbart ikke tage det for givet mere, at Linn i dag spiller mere musik end hvad de bodste konkurrenter kan præstere.
For det andet, er jeg blevet overrasket over, hvor meget MERE musik jeg har fået i mit nuværende (Linn signalkilder (Karik/Numerik - LP12), Sugden A21A, Dali Grand Diva) Eneste problem er, at der ikke er helt den samme ejerglæde som med det gamle. Men ejerglæden er i stigning, så mon ikke det ender godt?
Mit råd: køb noget af det ældre Linn, kør aktivt - gerne med 3 forstærkere, Linn Kaber er en rigtig god musikformidler, brug udelukkende Linn-komponenter - også kabler.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Kajkage..Fik du nogensinde lyttet til Aduiovector's M3 Avantgarde/Signature? Jeg går selv med samme tanker i forbindelse med en Beat 150 og Beat 400XS. Jeg har ligesom dig kig på de nye ProAc'er - Response D25 og derudover også VA Beethoven Concert Grand. Livet er fyldt med svære valg. |
|
|
nu må du så ikke glemme Rega R9
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gamle Witz....Rega er ikke at forglemme - hvor kan jeg i Kbh tage en lytter? Den kommer vel på messen i weekenden?
|
| Til top |
|
| |