Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mislyde fra ny subwoofer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
suspekt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg har lige købt en ny subwoofer: http://www.amazon.com/Crystal-Acoustics-TX-12SUB-Certified-
Subwoofer/dp/B0051F0UAO , som jeg har haft i en uges tid nu. Den har sammenlagt spillet i cirka 12 timer nu, og har været
igennem både film, ps3-spil og et varieret udsnit af musikgenrer.

I denne sammenhæng har jeg desværre bemærket, at wooferen giver nogle kunstige lyde fra sig, når den udsættes for en
moderat til høj basbelastning - eller hvis lydkildens bas har et hurtigt og vedvarende tempo. Der er ikke tale om, at
wooferen "bare" puster luft ud, fordi den ikke kan følge med. Lyden stammer tydeligvis fra wooferens materiale, og jeg
mistænker det umiddelbart for at være for stift til at kunne følge med lydkilderne.

Jeg har kontaktet producenten for at høre, om dette er normalt i starten - men tænkte at jeg også lige ville have en uvildig
rådgiver på banen. Er denne slags mislyde fra wooferen normalt efter 12 timers afspilning, eller bør subwooferen fra
fabrikkens side spille optimalt ved leveringen?

Med venlig hilsen

Jakob

Til top Vis suspekt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af suspekt

BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Der skal ikke komme hørbare mislyde fra en ny sub, hverken første gang du hører den, heller ikke efter 12 timer. Er du sikker på at den står stabilt, at den ikke vipper? Jeg ville skynde mig at returnere den.
Til top Vis BertelB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BertelB

suspekt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

BertelB skrev:
Der skal ikke komme hørbare mislyde fra en ny sub, hverken første gang du hører den,
heller ikke efter 12 timer. Er du sikker på at den står stabilt, at den ikke vipper? Jeg ville skynde mig at
returnere den.

Tak for det hurtige svar. Det var desværre også min første indskydelse, men lod tvivlen komme den til gode.
Subwooferen står helt stabilt, og er ellers afprøvet med diverse indstillinger. Mislyden er som sagt ikke
konstant, men kun når subwooferen belastes med markant bas eller højt tempo.

Producenten har 60 dages afprøvningsperiode, så ville umiddelbart vente og høre om det blev bedre. Men
hvis du mener den under ingen omstændigheder bør have mislyde, så ryger den bare retur med det samme.
Til top Vis suspekt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af suspekt

BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Subben kan godt have en indkøringsperiode, hvor den kommer til at lyde bedre, men der må ikke komme direkte mislyde fra den, de forsvinder ikke med tiden.
Til top Vis BertelB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BertelB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes