Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtaler til min Denon 2113 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mortensvendsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg er ny herinde, og har kigget lidt frem og tilbage inden jeg skriver her. Jeg er på udkig efter et lækkert Sorrundsound anlæg. jeg har valgt at dele det op i etaper.
Jeg har fået anskaffet mig en Denon 2113 Reciver, men mangler nu højtalere til anlægget. lige nu bruger jeg nogle ultra dårlige kompakt højtalere. og dette er ved at drive mig til vanvid :)

Jeg har gået og kigget lidt på B&W m1 højtaler og Dali Facon SAT højtalere. men når jeg snakker med den ene så mener de det ene og den anden sjovt nok det andet. hehe.. så er blevet lidt i tvivl. :(

er der nogen der kan sige noget for og imod disse højtaler. eller komme med et helt nyt bud. :) ?
mit budget er omkring 2000 pr. højtaler. plus minus

MANGE TAK :)

Morten
Til top Vis mortensvendsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortensvendsen

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juni 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Måske et sæt Dali 450 kunne være noget. De er rimeligt letdrevne og giver meget lyd for pengene. De fåes brugte til
omegnen af 1500 for et sæt. De har gummi membraner så der er ikke problemer med mørnede kantophæng.

En god højtaler der ikke er kæmpe stor men alligevel gir en god dyb bas størrelsen taget i betragtning. De helt små højtalere
er efter min smag for blodfattige ... musik og film kræver at man kan mærke det fysisk. Det kræver en lidt større højtalere.

Men du skriver ikke hvad dine preferencer er mht højtaler størrelse og lydbillede. Det kan være meget afgørende faktorer.
Dali Lektor serien er heller ikke helt ved siden af ... men igen stil lidt flere krav op i forhold til placering, lyd og rum størrelse
- så er det lettere at blive konkret.

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juni 2012 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

mortensvendsen skrev:
Hej alle

Jeg er ny herinde, og har kigget lidt frem og tilbage inden jeg skriver her. Jeg er på udkig efter et lækkert Sorrundsound anlæg. jeg har valgt at dele det op i etaper.
Jeg har fået anskaffet mig en Denon 2113 Reciver, men mangler nu højtalere til anlægget. lige nu bruger jeg nogle ultra dårlige kompakt højtalere. og dette er ved at drive mig til vanvid :)

Jeg har gået og kigget lidt på B&W m1 højtaler og Dali Facon SAT højtalere. men når jeg snakker med den ene så mener de det ene og den anden sjovt nok det andet. hehe.. så er blevet lidt i tvivl. :(

er der nogen der kan sige noget for og imod disse højtaler. eller komme med et helt nyt bud. :) ?
mit budget er omkring 2000 pr. højtaler. plus minus

MANGE TAK :)

Morten

Jeg havde på et tidspunkt en AVR-2312 og nogle Dali Fazon LCR og en B&W ASW610 Sub... Det spillede faktisk overraskende godt! hvis du vil have nogle væghængte højttalere, kan jeg varmt anbefale dem - men en sub er pækrævet hvis du vil have den dybe bas med...

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Juni 2012 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Monitor Audio BX2 - kanon højtaler til prisen! Vil du det endnu bedre, så kig på Monitor Audio RX1. Senere kan du så feks. investere i Monitor Audio Radius 180 som baghøjtalere til surround. En passende center kunne være både en Radius 180 (kan fint ligge), en MA BX center eller en MA RX center.

Skal du have en subwoofer, så kunne en SVS SB12-NSD være et godt bud. Den kan i hvert fald lave en ond og præcis bas, og så passer den fint til MA.

Omkring Fazon (som er en pæn højtaler), skal du lige have i mente, at den ikke kan bruges i et THX-setup (hvis du går op i det). Dens coss-over kan ikke sættes til 80hz, for så dybt går den ikke på fornuftig vis - den skal have en cross-over på mindst 120hz.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Juni 2012 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Har hørt både epex og radius serien, og de spiller rigtig fedt taget størrelsen i betragtning og til snurround er de genialle.

mortensvendsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2012
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2012 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de fede tilbagemeldinger. :)

jeg har i planerne som det er nu at tage 3 Dali Facon LCR som front og center også dali Facon sat til baghøjtaler.

også selvfølgelig en sub på et tidspunkt.

Til top Vis mortensvendsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortensvendsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes