Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Baghøjtalere til Focal Profile? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jj79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2012 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hey herinde

Håber på der findes en eller flere kyndige personer ud i Focal og deres profile serie herinde

Kørte tidligere med Chorus 800 serien - med 806 som baghøjtalere - har nu opgraderet front til 918 + matchende center i hvid.

Ved godt at det bedste ville være et sæt 908 som bag for at matche - men prismæssigt er det overkill for mit budget til de bagerste - medmindre de selvfølgelig skulle dukke op i brugtklassen

Spørsmålet lyder så - vil det være det bedste for mig, klangmæssigt, at beholde 806'erne som de bagerste eller er der andre bud?

Har hørt at nogen KEF modeller også vil kunne klare sig fint i den sammenhæng - men kan desværre ikke finde konkrete eksempler

Ved godt det selvfølgelig i sidste ende er mine ører der afgører det - men vil gerne have lidt indputs med på rejsen

Udstyr det spiller sammen med er - Yamaha avantage reciever - nad silverline effekt - xtz 12.18 ice.

Til top Vis jj79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jj79

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juni 2012 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Det kan være lidt svært det med klang, men har du overvejet en bipol/dipol løsning?

Så kan du også have højttalerne på hver sin side af lyttepositionen med godt resultat - de kan selvfølgelig også monteres på bagvæggen.

Ved ikke om jeg bryder nogle regler ved at referere til en salgsannonce (som jeg selv har), for de er hvide som din center - det med klang er svært at svare på.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=223727

Jeg har haft et sæt Chorus 806V, men kan ikke helt huske dem godt nok til at vurdere om klangen er den samme.

jj79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juni 2012 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

Det kan være lidt svært det med klang, men har du overvejet en bipol/dipol løsning?

Så kan du også have højttalerne på hver sin side af lyttepositionen med godt resultat - de kan selvfølgelig også monteres på bagvæggen.

Ved ikke om jeg bryder nogle regler ved at referere til en salgsannonce (som jeg selv har), for de er hvide som din center - det med klang er svært at svare på.

Jeg har haft et sæt Chorus 806V, men kan ikke helt huske dem godt nok til at vurdere om klangen er den samme.

Hey og tak for svar

Har tidligere prøvet dipol løsningen, men det var ikke en succes i mine ører/lytterum - har sofaen plantet helt op til bagvæg og har fundet at jeg får mest ud af de bagerste, med et par standerhøjtalere på hylde, pegende ind mod mig.

De ser nu ellers fine ud - var dog ude og trille igår aftes og kom retur med et sæt KEF xq20 der skal afprøves i den kommende uge - synes den lød ganske godt i sig selv - så nu skal der tjekkes om det er noget der virker i samspil med Focalerne

Til top Vis jj79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jj79

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Juni 2012 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

jj79 skrev:
daniels skrev:

Hey og tak for svar

Har tidligere prøvet dipol løsningen, men det var ikke en succes i mine ører/lytterum - har sofaen plantet helt op til bagvæg og har fundet at jeg får mest ud af de bagerste, med et par standerhøjtalere på hylde, pegende ind mod mig.

De ser nu ellers fine ud - var dog ude og trille igår aftes og kom retur med et sæt KEF xq20 der skal afprøves i den kommende uge - synes den lød ganske godt i sig selv - så nu skal der tjekkes om det er noget der virker i samspil med Focalerne

Jeg har netop også min sofa helt op til bagvæggen, og der fandt jeg dipol løsningen bedst. Disse højttalere har også en knap, der kan trykkes ind så de bliver til bipol.

Nu kører jeg 9.2 surround, og der bruger jeg tripol hele vejen rundt (undtagen center og front dog). Til 9.2 synes jeg tripol virker bedre end dipol/monopol i 5.1.

Det er lidt en smagssag om man kan lide den direkte lyd fra monopol eller den diffuse med dipol/tripol. Men jeg bruger kun mit surround-setup til film (har et andet til stereo), og der synes jeg klart bedst om den diffuse lyd.

Jeg havde selv en lidt ældre Kef Reference serie før von Schweikert, og de var rigtigt gode (KEF brugte tripol til baghøjttalerne) - de blev dog erstattet af von Schweikert som jeg synes var klasser bedre. Mine fronter (Wilson Audio) blev også klart slået af et sæt von Schweikert.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes