| Forfatter |
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 28 Juni 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener I at 2 højttaler med Coral Flat 8/10 er værd i horn, kasserne ser okay ud men den ene Flat mangle kalotten.
Alder på Flat er jo 30 år ca. Ligner dem her
Ja sikkert nada, men kunne være sjovt at hører og måske eje dem __________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 29 Juni 2012 kl. 03:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv været ejer af et par Flat 8 monteret i hjemmebyggede High Fidelity Voigt gulv'horn' (kvartbølge-bokse, ikke bagladede eksponentialhorn). Var man klar til at akceptere de store bokse, tilbød de en stor lyd til små penge, uden at forlange store forstærkere. Lyden var livlig og meget 'ud af boksen'. De sædvanlige skavanker ved store fuldtoneenheder var der så osse: en meget direktiv og rå diskant, og en samlet frekvensgang der var noget uregelmæssig. Dybbas fandtes naturligvis ikke, men bas ned til ca. 50 Hz i større bokse var mulig. Ulig mange andre samtidige fuldtoneenheder til samme pris og størrelse var Coralenhederne osse meget robuste, de kunne sagtens tåle at blive kørt hårdt.
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2012 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og tak for din beskrivelse som ligner meget det jeg også selv husker,
Det er mest af nostalgi at jeg kunne tænke mig disse, men alderen
Kasserne kunne måske genbruges til nogle moderne enheder, meeeen så nemt er det jo ikke, altid
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 29 Juni 2012 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 29 Juni 2012 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
coral lavede godt nok nogle fine enheder, havde selv coral studio 600 først i 80erne, ærger mig jeg solgte dem....så havde jeg også et par flat 10 men en h-40 diskant, netop fordi diskanten var temmelig rå i fuldtoneenheden....dem byttede jeg så så væk med et par beta8 og dem kører jeg med den dag idag til centerkanal i sourroundsystemmet......og det gør de, eller den, rigtig godt, tror man skal lede længe efter en centerkanal med den sound især til stemmer....
vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 30 Juni 2012 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville til enhver tid foretrække Flat 8 fremfor Flat 10. Sidstnævntes data gjorde den noget uhåndterlig m.h.t. boksstørrelse. Såfremt enhederne har været godt behandlede, tror jeg sagtens, at disse enheder kan findes i noget nær 'så gode som nye' stand. Ingen mørnende skumophæng, og lette papirmembraner, der ikke uden videre 'glider' i ophænget og membranstyret. Kan man lide klangen, så... 
8" enheder HAR et godt ry når det kommer til gengivelse af stemmer.
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle svar, og ja de er sikkert for gammel og slidt.
Tror også at 8" er noget af det maksimale man bruge som fuldtone enhed, men mindes nu stadig den klang der kom fra disse
Coral enheder, som noget godt.
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |