Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye aktive højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2013 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Nu er det denne tid på året hvor nogen af os for penge tilbage fra skat, så tænker hvad skal jeg have? Personlig vil jeg
heller have have noget hardware end software,tøj med mere.

Hos mig står der ca 500kr på tast selv og på årsopgivelsen er der ca 1300kr (det er noget grøn afgift).

Jeg har nogen krk rookit 5 g2 som jeg er glad for og høre musik hver dag, tænker nye aktive højtaler (mangler ikke rigtig
noget til min computer) skal jeg have nye højtaler skal jeg have solgt dem jeg har som er ca 1 år gammel regner med
1200kr, ialt ca 3000kr til et nyt sæt aktive studio monitors, som godt kunne være brugte , men pc,hifi højtaler med
forstærker i den ene højtaler og og højtaler kabel imellem dem, er ikke mig, men højtaler som passive hifi højtaler, 2 stk
100% ens aktive højtaler (uden subwoofer) det vil jeg gerne have.

2 vejs aktive højtaler der er 100% ens, neutal lyd med behalig top, stram præcis bund og tydelig mellemtone (mit lydkort er
et creative titanium hd hifi usb lydkort) de må meget gerne være lidt høje for optimal placering i højden ca 40-50 cm max 6-
6½ bas (for at de ikke er for store) og de skal kunne spille højt (106db er mine krk opgivet til, det er nok til mig)

M-Audio BX8 D2

De har en rigtig god pris MEN jeg synes de generalt er for høje,påtrængende i toppen, de mangler simpelthen at kunne
dæmpes i toppen og måske er de for store (valgte min krk over m-audio)

Adam F5

De er måske lige i overkanten af mit budget, men de skulle være rigtig gode og har som jeg godt kan li det justeringerne
bag på, som normalt er foran på adam's højtaler, toppen skulle være ret god med lav lyttetræthed

Har haft behringer det vil jeg ikke have igen

Kan godt li Queen,U2,Dire Straits, Kim larsen,gasolin,the ventures,the shadows,mike oldfield,pet shop boys,depeche mode
og andre i samme genre og går som men ikke af vejen for at se,høre tv 2 charlie om lørdagen og masser af forskelige
youtube videoer

Hvad vil i anbefale jeg kigger,lytter nærmere på?

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2013 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Kunne godt bruge noget hjælp, da jeg allerede har solgt dem, de er åbenbart populære (så frem køber overføre pengene).

Højden max 35-40cm, hvis de kun skal stå på nogen skumfødder må de god være op til ca 50 cm høje (pt har jeg nogen ca
5 cm høje beton fliser min krk står på)
Dybden max ca 25 cm
Bredden må godt være op til 30 cm helst ikke mere da de sikkert skal vinkles og har lige under 40 cm på hver side af min
27" skærm og til kanten af mit skrivebord

Overholdes målene er det lige meget om det er nogen højtaler med op til 8" bas max pris 3000kr måske op til 3500kr hvis
der er et godt argument for at ofre så meget.

Foretrækker pga fragt at købe i dk da jeg nødig vil vente mere end 1-2 dage (kan hente,lytte hos 4sound i Odense)

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Marts 2013 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

1800,- er ikke meget for et sæt aktive højttalere.

Så skal du nok ikke kigge i retning af Struer ;-) det er der ikke penge til !

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2013 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Dr. G skrev:

1800,- er ikke meget for et sæt aktive højttalere.

Så skal du nok ikke kigge i retning af Struer ;-) det er der ikke penge til !

/Dr. G

Der står op 3000kr og skal de koste 3500kr skal der være en god grund til hvis jeg skal ofre 3500kr

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes