| Forfatter |
|
Speed Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2013 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en brugt Harman Kardon HK 3480, og har lige købt mig en Rega RP 1 pladespiller, så nu er spørgsmålet, hvike
højtalere skal jeg have fat i?
Rummet er på ca 20 kvadratmeter i firkant, så de skal ikke være for store i størelse
lytter meget til gasolin, kim larsen, shu bi dua, zz top, ELO, BTO mm.
Vil ikke ret gerne bruge meget mere end en tusse + en smule
Er der nogen der kan hjælpe med forslag
mvh Morten
__________________ MVH
Morten
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 24 Marts 2013 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 24 Marts 2013 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej . Fint anlæg du har der. Når man har et dejligt budget anlæg og ikke tænker på navne , vil jeg anbefale http://www.hifi4all.dk/brugeranm/Anmeldelse.asp?Kat=1&id=230 &titel=Liberty+1+. En lille overset dansk perle, med gode egenskaber. Den er billig, men lyder betydelig og betragtelig større end den er , og man bliver glad for dem . Eltaxen laves ikke mere i deres domæne, du kan finde dem brugt. De bliver lavet idag i et andet navn. Eltaxen er nok et af de få højttalere , som giver value for Money, og kan måle sig med større kendte navne. men navnet Eltax giver ikke den store genklang i hi-fi verdenen , men fjern du blot logoet og nyd dem, de er kanon til prisen og der er dømt hi-fi .
vil du spendere lidt mere , kan du evt kigge på bronze eller et par små Dali Royal Scepter, de vil koste noget mere og stille yderligere krav . Fordi man sammenbygger et lille anlæg til billig penge , er det jo ikke ensbetydende dårlig lyd. det er måden man gør det på .
hvis du finder et par reol højttalere , så snyd dig ikke for et par standere de skal stå på , det virker lyttemæssigt og er visuelt stimulerende for den gode , simple rene lyd.
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 24 Marts 2013 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du er nede i det prislag - skal du måske overveje at købe brugt - der er masser af små fine banditter derude
dantax opus 3, Eltax Shine serien, Kef Coda .....
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
DIYLars Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 24 Marts 2013 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med disse Linn-højttalere får du standerne med i købet, og du holder dit budget på en tusse + lidt ekstra. Og som Spaceman skriver "skal" du bruge et par ordentlige standere, for at få det bedste resultat.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=244189
Der findes nogle højttalere der er lavet til/lyder OK i en reol. Det kan virke attraktivt, hvis man har begrænset plads, da man både sparer stander og gulvplads. Men gode højttalere på stander lyder som regel bare bedre.
Jeg kan ikke huske om jeg har hørt den viste model. Men gennerelt er Linn højttalere behagelige/neutrale gengivere. Og hvis dit rum er kvadratisk, så skal du måske ikke gå efter højttalere, der har ry for at være meget basstærke. Så jeg vil mene at du kan have god glæde af Linn'erne i årevis.
|
| Til top |
|
| |
JakobDeleuranDK Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 28 Marts 2013 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 606 ;D fantastisk højtalere og de spiller alt musik godt :)
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 28 Marts 2013 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop til Harman Kardon 3480 vil jeg anbefale et sæt Dali 400 , den har netop muskler nok til at drive dem og har en lidt mørk spillestil som passer til Dali 400 lidt lyse stil.
Jeg har et set up i mit soveværelse med 3490 og Dali 400 og det er jeg super tilfreds med.
madmax
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 28 Marts 2013 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig efter et sæt Dali 450.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 28 Marts 2013 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harritz3257 skrev:
| Kig efter et sæt Dali 450. |
|
|
Ikke for at lyde gammel klog så er 450erne lidt for mørke i lyden , Dali 400 er der lidt mere spræl i .Dali 450 er en fin højtaler til en anden forstærker.
madmax
|
| Til top |
|
| |
JakobDeleuranDK Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 27 April 2013 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Dali 606 ville passe perfekt din musik smag  Fede højtalere med meget meget realistisk gengivelse af musikken
|
| Til top |
|
| |