Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector 4 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen ..!

Er der nogen som kender til denne højttaler ?

Jeg har ikke kunne finde noget info om den på nettet, selv efter søgning på google og alltheweb ..

Sagen er den at en af mine far's kolleger skal af med hans, (Konen synes de er for store) og sælger dem rimelig billigt - 2000,- for et sæt .. Vi skal vist over og se på dem imorgen, men hvis der var nogen som kunne fortælle lidt om denne højttaler kunne det være fedt ..!

Jeg har set de bla. står til 3500,- for et sæt i DBA ..

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har været ejer af sådan et sæt, godt nok med opgraderede basser og nye 2405 diskanter, og var glad for den i en årrække.

Info om højttaleren er svær at finde, men jeg husker for nogle år sidan at konstruktør Ole Klifoth havde en test af sættet liggende (husk den er en gammel højttaler), men om disse forsat forefindes vides ikke...

Lyden er helt ok, omend man generelt er nået MEGET langt idag med de nyere konstruktioner og teknikker... Jeg valgte dengang at betegne højttaleren som en "poppet" konstruktion, fordi den var rigtig god til pop og rock med. Måske fordi den også i mine øre var en anelse pummet i basgengivelsen???

For 2 kilo er det en fremragende højttaler, som jeg ikke synes du skal lade dig selv snyde for at lytte til... MEN du skal være opmærksom på at du IKKE kan skaffe nye enheder, hverken mellemtone, bas eller diskant hvis dette skulle være nødvendigt - i hvertfald ikke enheder som kan anbefales fra Audiovector side.

Der kan selvfølgelig "leges" med forskellige enheder, hvis der er behov for erstatninger, eller også har du muligheden for at reparere med kit, som vist stadig kan fås?

Tag en lytter - det kan være DU kan lide dem, hvilket jo egentlig er hvad det handler om, og ikke så meget hvad alle vi andre synes du skal lide!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Ja, det er selvfølgelig rigtig !

Hvor meget kræver de af min forstærker ? Jeg har en Denon AVR-3802 (7 x 105 watt)

Evt. nogen info om hvornår de blev produceret ? (Fra år hvad -> år ..?)

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 April 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har også været en ret glad ejer af sådan et sæt, og til den pris du snakker om, er det såmænd en ganske glimrende højtaler, men den hører ikke til de mindste og heller ikke til dem med strammest bas. Men giv den godt med strøm, og så spiller den ganske fornuftigt, tror ikke på at man kan købe noget fra nyt til under 4000kr som spiller ligeså godt.

Dog har administratoren ret i at enhederne for længst er udgået, men hvis ellers at de er i orden og du behandler højtalerne pænt, så skulle der nemt kunne være en del år i dem endnu.

MVH
Jacob V

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 April 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du skal tilbage sidst i 80-erne, omkring 88-89 for at finde dem. Jeg brugte selv en Luxman 2x200W effektforstærker for at trække mine, men jeg tror bestemt at din Denon kan klare opgaven. Jeg mindes at have set dem i en gammel hifi revy, men er ikke helt sikker.

MVH
Jacob V

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 April 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej AZO^

Højtaleren er produceret over en årrække fra omkring 1987 til 1993.

Umiddelbart ville jeg kigge mellemtonen lidt efter i sømmene, den har et kantophæng i skum og det kan begynde at smuldre med årene.

Diskanten er samme type som sidder i nogle af Trapez modellerne ,en speciel lavet Vifa dome.

Mellemtone og basenheder er hhv. 6" og 10" fra Focal, bassen har kantviklet spole.

Lidt tekniske data :

Basrefleks type trevejs, Følsomhed 92db /1W , delefrekvenser 450/3500 hz b*h*d 440mm*1100mm*380mm .Vægt 40 Kg pr stk.

Jeg tror nok de fleste Audiovector 4 er solgt som kit og 1987 var prisen for et kit uden kbbinet 3900,- hertil skulle så lægges 2400,- for et stk lakeret af slagsen eller 1100,- for et ubehandlet. Kabinetterne var iøvrigt lavet af( NRFB) Non Ressonance Fiber Bord.

Mvh

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene !

Jeg skal over og lytte på dem imorgen, og håber da på det bedste .. Jeg har ligenu et sæt JBL L8 og det er jo heller ikke helt nye højttalere ..

Men gammelt grej kan også sagtens spille godt !

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været ovre og høre dem, og de spiller godt nok godt !

De har fået nyt kantophæng på den ene bas, og de fejler absolut intet ! Rigtig god stand ! Desuden var de vist nok opgraderet med nyt delefilter fra Audiovector ..

Til 2000,- er det et fund - glæder mig til jeg får dem hjem ! Wuhuuu !

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 April 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jamen tillykke med dem, rart at høre de faldt i din smag.....

Glæder mig til der kommer billeder af dem.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes