| Forfatter |
|
lars c Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle er nysgerrig er der nogle herinde som har magnepan og hvad grej og kabler køre i med ? personligt har jeg selv 1.6QR som jeg er glade for de bliver trukket af en denon avc -a1d ja det er ikk optimalt men er på su for tiden men håber på og få bedre udstyr i fremtiden mvh lars
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars!
Du kan se i min signatur hvad jeg driver mine Magnepan MG1.7 med. Det fungere utroligt godt sammen, masser af smæk på bassen.
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 06:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej nad-man
ser spænde ud hvordan lyder 1.7 kontra 1,6 hvis du selvfølgelig har hørt 1.6 ?
advance er det ikk det der franske grej som er lavet i kina ?jeg har desvære ikk hørt noget af deres grej er det godt ? mvh lars
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ..
Du kan se i min signatur hvad jeg driver mine 3,3a
det er en større model end 1,6 og 1,7 da 3,3 er 3 vejs
hvis du en dag .. komme til lidt flere penge .. vil du du få mere lyd ud af dine 1,6 ved at sætte en sub på dem og dele omkring 70 hz. .. det vil hjælpe dine højtaler meget i den lave mellemtone.. og bassen bliver bedre
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa....jeg kører med et sæt 3.6 se magnepan, og trækker dem med to xindak A600P da jeg kører med elektronisk deling på dem, og har så også to subs på dem, fra 69hz og ned.......bruger xindak højtalerkabel på dem!!!! velkommen
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej lille smed og velkommen
jeg har de ret stramt med sub til musiklytning synes ikke det er nem og få en alm dynamisk enhed til og nå maggis hurtighed jeg har en hi-fi ven som også har et per 1.6qr i Peter Gunn mode med eg rammer han kørte med sub personligt var det ikke godt jeg kan bedst lide dem for sig selv jeg er helle ikke basfreak hehe
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bas er også overvurderet lars! [;-)] Men måske? Måske skulle du prøve at finde dig en brugt GOD sub til at supplere dem og se om det er noget der måske kan lade sig gøre?? Overvej hvis du får den integreret så godt, og får den til at spille så tæske godt at du aldrig vil af med den?
NÅr du gør det så husk, en sub skal ikke høres men fornemmes.. Det skal ikke være sådan at man ved der er en sub, den skal bare mangle hvis man slukker den, i hvertfald til musik brug [:-)]
Held og lykke med dem lars! Og lad os snart se en ny PRE til de stakkels højtalere!
Du kan ved at se på mit setup næsten regne ud hvem jeg er ^^ __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej magnus
jeg har hørt de subs som menes og have hurtigheden alle gange har det været noget rod jeg synes helt klart bedst om lyden hvor det er maggies alene (måske det bare er mig som er underlig hehe)
min hifi ven som ellers har haft velodyne og sværget til det køre sjovt nok oss uden sub nu hehe men hans ege rammer og peter gunn mod har oss en anden lyd
mhe pre ved jeg ikk jeg er lidt lorst om jeg skal finde en god int ell jeg skal køre pre og bruge min crest effekt
mvh lars
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kommer så sandelig an på hvilken musik man er til.....ang bas i magnepan, den laver den fedeste kontrabas i f eks jazz musik....og akustisk musik, men kommer man over i lidt blues, så ville jeg ikke undvære den bas som en dynamisk enh laver....jeg kan på filtret koble den ind og ud ved at stille om på frekvensen, så intet problem her, men har den faktisk altid koblet ind, i min verden er netop bassen fundamentet til al musik....uden den skal virke prangende.....og overloadet....men nu har jeg så også to andre systemmer med deres seperate effektrin og el deling, alt efter hvilken musiktype jeg spiller.....så er godt stillet, da jeg lytter på det meste musik!!!! i alle genre, noget mere end andet, men afhænger også af om det er om morgenen eller aften hvordan ens psykiske tilstand er.....
vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan sagtens ske det er dig der er underlig lars, det ville ikke overraske mig ;) hehe
kan jo sagtens ske at de skide maggis er så specielle at en sub er no go, men "velkommen" ser nu ud til at hygge sig meget godt med sine ;)
Fordelen ved pre-effekt er jo at det er nemmere at skifte den ene ting ud, og jeg ved jo at du er mand for at prøve lidt af hver :D __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan du være helt sikker på han gør mmunk!!!! spiler en del timer hver dag, da jeg er på FP efter en arbejdsskade i sommeren 03....og tiden så går med noget man holder meget af....ville dø uden musik!!!!! velkommen
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er jeg sku nok kan fx heller ikk holde højt musik ud hehe det er nok en smag sag jeg køre selv meget forskelligt musik og jeg savner ikk bas
ja jeg prøver en del men penge er bare ikk til det desvære
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musik er en genial livskilde velkommen ;)
Høj musik er fedt en gang i mellem lars, men satme ikke altid, lige så med bas.. Fedt til et hvist punkt :)
Så er det godt man kan bytte sig til produkterne :) __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |
mroerup Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har haft et et sæt MG12'ere i 2½ år og har her kørt med først en Classic 8.0b effektforstærker. Senere opgraderede jeg denne til en Proceed AMP2 (Madrigal). Begge effekttrin har dog rigeligt med power til at trække MG12'erne. I hvert tilfælde i mit kun 12 m2 store (lille) lytterum. Jeg har eksperimenteret en del med en gammel B&W sub, og må nok sige at jeg foretrækker at den er koblet til. Det er muligt at det ikke er hundrede procent optimalt, men jeg savner altså bund i MG12'erne uden sub'en. Okay MG12'erne er også lidt mindre end 1.6'erne og går derfor naturligvis ikke helt så langt ned. Der er der mange tweakere af Magnepans derude, specielt i USA. De er selvfølgelig ikke altid enige om hvad der er bedst, ikke mindst vedr. delefilter ændringer. Der er dog nogenlunde enighed om at det absolut bedste tweak man kan gøre med Mags, er at lave nogle nye rammer af helst hårdt træ. Disse skal så erstatte de flimsy MDF-rammer som højtalerne er født med. Dette tweak skulle forbedre en lang række af højtalernes egenskaber, og få dem til at gengive både dybere og bedre bas. Flere melder at de efter de har fået nye bedre rammer, er holdt op med at benytte sub. Lars C nævner også Peter Gunn her i tråden, og han er netop fortaler for at lave nye rammer af hårdt træ, men han er altså langt fra ene om at anbefale dette. Prøv at Google det. Jeg har selv implementeret Peter Gunn's delefiltre og var nu meget tæt på at købe Egetræ til nye rammer (et lille juleferie projekt). Der er dog lige kommet lidt grus i maskineriet, og dette projekt er nu sat på hold. "Gruset" hedder Apogee Stage, som jeg lige er faldet over  Det er sku en fantastisk højtaler... Mvh. Martin R.
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej mroerup
ja jeg oplever oss mins vens 1.6 med de egtræs rammer går dyber og højer (han spiller tit ret højt hehe) så det har du ret i :-)
ok fint "grus" du har fået der er det så en amp killer som tit har hørt om dem ?
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
forresten har jeg fået andre bas spoler i min nogle med noget laver modstand ell det vil sige det var lavet da jeg fik dem
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyyy Lars c . Har et par "små" MG12QR, og som du kan se i signaturen, bli´r de trukket af de samme monotrin som NadMand´s, nemlig Advance Acoustic MAA-1000. Bruger VdH Magnum Hybrid højttalerkabel. Magnepans eneste Akilleshæl er, at den skal ha´ masser af power, til gengæld yder den noget, ikke ret mange andre kan, når den får det. Mine MG12´er er de næstmindste, men kunne ikke drømme om, at sætte en sub til dem. I min "lille" stue er der bas nok til mine ører .
Og så i øvrigt en rigtig go´ jul til jer alle herinde . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej boydk
måske jeg skulle lure på avance acoustic men godt jeg ikk er den eneste som ikk vil have sub følte mig helt alene haha .-)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående bas i magnepaner, så husk ikke at sidde for tæt på dem. Sid heller ikke i en ligesidet trekant, men i god afstand fra dem. Sidder man for tæt på dem, sker der også det, at man kun lytter til en mindre del af membranen lodret set og dermed mindre niveau. Lydstyrken kommer med afstanden til dem. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Angående bas i magnepaner, så husk ikke at sidde for tæt på dem. Sid heller ikke i en ligesidet trekant, men i god afstand fra dem. Sidder man for tæt på dem, sker der også det, at man kun lytter til en mindre del af membranen lodret set og dermed mindre niveau. Lydstyrken kommer med afstanden til dem.  |
|
|
Sådan dér, du er jo ikke så dum endda  , er desværre selv nødt til at spille på tværs i min stue, alligevel har jeg det fremragende med dem, men du har ret, optimalt for de "små" MG12 er min. 1-1,5 meter til bagvæggen 2-2,5 meter mellem højttalerne og gerne 3 meter eller mere fra midt imellem dem og til lyttepositionen. Det er bare de færreste, der har mulighed for den opstilling, specielt dem der er belemret med en "she who must be obeyed" __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |