| Sendt: 24 Januar 2014 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rsparreh skrev:
Hej,
Jeg er ved at skifte TV/anlæg og har kig på et Beovision 7-40 med en Belolab 7-2. Jeg har i øjeblikket vægmonteret 2 stk
Beolab 4000 som baghøjtalere. Jeg har ikke nogle fronthøjtalere (brugte tidligere dem i mit Beocenter 1).
Spørgsmålet går så på om jeg kan "nøjes" med det set-up jeg har med Beolab 4000 som baghøjtalere og så den nye beolab
7-2 som front/centerhøjtaler - eller om Beovision 7-40 slet ikke vil acceptere dette.
Jeg er godt klar over at rent lydmæssigt er det ikke det optimale - men det er hvad pengene rækker til for tiden. Jeg håber
på et senere tidpunkt at kunne få råd til 2 fronhøjtalere - men vil det så være bedre med en beolab 7-4 i stedet for beolab 7-
2?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig her:-)
Mvh
Rasmus |
|
|
Hej Rasmus,
Det kan du sagtens, dog vil du få en lidt underlig lyd hvis du kører andet end stereo, fordi i stereo (Speaker 2) vil kun 7.2 spille. Sætter du TV i eksempelvis Speaker 3, vil stadig kun 7.2 spille, fordi her ville nogle fronthøjtallere spille med, ved Speaker 4 vil kun dine baghøjttalere spille, og ved Speaker 5 som er surround sound vil 7.2 spille centerlyd og dine baghøjttalere spille bagkanaler.
Det bedste du kan gøre er at flytte dine BL4000 op som front nu her, og så få glæde af et bredere lydbillede.
|