| Sendt: 30 Januar 2014 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nylig erhvervet mig et sæt DIY Lyngdorf W210 woofers. Hvor fremragende jeg end synes mine fronter er, overvejer jeg dog at udskifte
dem, idet de nok ikke helt bliver udnyttet efter fortjeneste herefter, da 10" bassen nu slet ikke bliver anvendt.
Da W210 nu tager sig af de laveste frekvenser er der jo lidt mere valgfrihed i forhold til fronter, men jeg er dog stadig lidt i tvivl om hvad jeg skal gå
efter, hvorfor råd ønskes. Jeg har tænkt mig at købe brugt, og vil helst holde mig under 10k men skulle det ryge over går det nok også.
Jeg har været meget glad for bånddiskanten så det indlysende ville nok være at gå efter et par Aurum Cantus Volla, men det kan jo være jeg overser
en anden fantastisk højttaler. Af andre højttalere jeg har overvejet er:
Diverse Dynaudio modeller, Contour 1,4, Confidence C1 men de bliver nok også lidt for dyre, men hvis de nu er fantastiske...
I et svagt øjeblik har jeg også overvejet JBL Array 800 (men den bliver nok lidt for dyr og er svær at finde brugt).
Lyngdorf DP-1, et oplagt valg, jeg har tidligere haft ML SL3 og var meget glad for dipollyden.
Som I nok kan se er det ret forskellige højttalere så jeg skal selvfølgelig ud at lytte lidt, men jeg kunne godt tænke mig lidt input omkring mine valg,
især hvis I har hørt ovennævnte højttalere eller har bud på andre jeg bør tage med i mine overvejelser.
Min musiksmag er primært rock så det må I gerne have med i overvejelserne (der vil ikke blive hørt jazz/techno eller lignende).
Mvh og på forhånd tak.
Carsten
__________________ EgglestonWorks Andra II + Center
Lyngdorf TDAI-2200
Emotiva XPR-2
|