Sendt: 25 Februar 2014 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Uanset om der er tale om et led i en byttehandel, eller et almindeligt køb, er du vel nødt til at lytte selv
inden handelen kan falde på plads?? Mvh. Niels |
|
|
Fin tanke, men...
Aftalte for nogle år siden at bytte mine højttalere for et andet sæt højttalere, med penge fra mig oven i. Jeg syntes
aftalen var klar, jeg kørte 250 km med mine så vi kunne bytte hos ham. Vi bar dem op på 2. sal, heldigvis var de i
transportkasserne. Vel ankommet i lejligheden, og med visuel kontrol af at de var som forventet, troede jeg at vi nu
skulle bære mine nye højttalere ned i bilen, men nej... Nu skulle mine gamle lige sættes til og godkendes, forstået som
at lyden lige skulle godkendes som værende ok til stuen, fordi det var en beton-lejlighed... Jeg kan godt sige dig at
hvis han havde sagt at det nok ikke var et bytte han gad alligevel, så var jeg da blevet stiktosset.
Så... At bytte højttalere, med eller uden penge, med den ene der skal levere alt forarbejdet - det kræver dælme en klar
aftale for hvem der kan nå at sige fra. Og hvis man skal lytte til højttalerne, så skal det vel være under hjemlige
forhold - og hvem skal så have lov, skal man frem og tilbage flere gange...
I en helt ideel verden lytter man til alt hvad man køber under kendte forhold, dvs. derhjemme - men den luksus er ikke
altid praktisk.
|