Forfatter |
|
Palm9 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 28 Maj 2014 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er ny her på siden, og jeg søger rådgivning til hvilke højtalere jeg skal købe. Brugt har interesse såfremt jeg kan købe i
Østjylland.
Jeg tænker på at bruge max. 700kr. På et sæt á to højtalere i første omgang. Jeg slutter dem til min gamle 3-i-1 JVC
forstærker, som jeg digitalt sætter til min computer, hvor jeg skal bruge dem primært til at lytte til musik. Jeg lytter til alt fra
heavy-metal, gammel rock, dubstep og dancehall musik, og kan godt lide noget tung dyb bass. Jeg har en subwoofer fra et
sæt PC-højtalere som jeg bruger indtil videre.
Hvad ville i anbefale mig at kigge efter?
Skriv gerne hvis i skal vide mere, jeg er som sagt ny indenfor faget.
Mvh. Frederik
__________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 28 Maj 2014 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 28 Maj 2014 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller et sæt Dali 109 - Dali 107 og Dali 808. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Thomasssss Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 28 Maj 2014 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Eller et sæt Dali 109 - Dali 107 og Dali 808.  |
|
|
Tror du fuldstændig har overset at der stod Max 700
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Maj 2014 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til det anlæg du beskriver, det beløb og musik genren ville jeg kigge efter et sæt Dali 505 eller 606.
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 28 Maj 2014 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden tvivl et sæt Jamo e-850
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
bliver svært at finde noget der kan trækkes af en kombi jvc og stadig være brugbart ved en senere opgradering og til 700
dali 450 ville du kunne få den bund du vil have, men din forstærker kan ikke trække dem.
dali concept 6 ses ofte til salg omkring de 800-1000 og de er ikke så krævende af forstærkeren, men kvalitetsmæssigt halter
den langt efter 450
Jamo Classic 8 har et ok punch og de lyder egentligt ok ved lav/medium lydstyrke, men lyden falder fra hinanden når man
spiller højt på dem.
ikke så brugbart et indlæg, men det var lige de 3 højttalere jeg kender der kan findes i den prisklasse.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomasssss skrev:
allanowich skrev:
|
|
Tror du fuldstændig har overset at der stod Max 700 |
|
|
Nej, slet ikke. Han skal jo købe dem brugt, da man jo ikke kan få andet end skod nyt til den pris. De Dali jeg nævner, kostede i snit 2300/stk i 90'erne og kan godt fås til de 700kr for et sæt. Nogle skal bare af med dem. Der kan altså være en lille chance for, at finde dem til de 700kr. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Palm9 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, og tak for jeres svar.
Jeg kommer senere til måske at købe forstærker også, men i første omgang bliver det ikke andet end højtalere. Jeg har også
kigget lidt på et sæt helt nye Cerwin Vega. Enten sådan et sæt her: http://www.hifiklubben.dk/Products/cerwin-vega-xd3-aktiv-
hojttaler-31640/ eller to af disse: http://www.hifiklubben.dk/Products/cerwin-vega-sl-5m-kompakt hojttaler-69760/
Men nu ved jeg ikke hvordan de vil performe sammenlignet med et ældre sæt gulvhøjtalere. Hvad kan i evt. Anbefale hvis jeg
skal købe et nyt sæt PC højtalere (med eller uden subwoofer) til omkring de 1000 kr? Ville jeg stadig få mere ud af f.eks. Noget
Dali fra 90'erne eller lignende?
__________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb du dig bare et af de typiske logitech satelit/sub kombier. Med din nuværende forstærker hjælper det ikke noget at købe
gode højttalere tænker jeg.
Mit bedste bud er at kigge lidt efter stereoanlæg på brugtmarkedet. Det kan godt lade sig gøre.
Personligt ville jeg snuppe en ældre Marantz surroundforstærker. De kan spille glimrende musik. Har selv en SR4001
stående som ikke koster mere end en plovmand på brugtmarkedet, og så har du stadig en plovmand til et sæt brugte
højttalere.
Hurtigt bud i dit område:
Begynder-anlæg
Skal det være noget bedre:
Dantax Opus 5
Lad dig ikke snyde af at det er en Dantax. Dette er deres gode serie (den gamle opus serie). Har selv storebroderen Opus 7
til at stå, og den spiller sgu godt :)
Dertil:
Marantz
Køb det jeg har linket. Sammenlagt 500kr, så er der sgu ikke nogen undskyldning for at bruge din gamle JVC. :)
Edit: Det skal måske lige nævnes at det er jævnt billigt det jeg har fundet, så det er gode bud du nok skal rykke lidt hurtigt
på hvis ikke andre skal rende med sagerne
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenwood har også nogle gamle forstærker perler der vel kan findes til 50-100,-
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Thomasssss skrev:
allanowich skrev:
|
|
|
|
Nej, slet ikke. Han skal jo købe dem brugt, da man jo ikke
kan få andet end skod nyt til den pris. De Dali jeg nævner, kostede i snit 2300/stk i 90'erne og kan godt fås til de 700kr for et
sæt. Nogle skal bare af med dem. Der kan altså være en lille chance for, at finde dem til de 700kr.  |
|
|
Ja det er da nok altid en LILLE chance, men hvis du gad undersøge det bare en lille smule inden du kommer med idéer,
så vil du opdage at de højttalere du nævner ligger fra 1500,- og opefter.
Måske troede du det var 700,- stk ?
Dog kan man da finde et sæt Dali 107 til 500,- de har så bare ødelagte basenheder
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gamle dali blue serie er simpelthen ikke værd at lytte til og sindsyge priser folk prøver at få for dem, forstår ikke folk
anbefaler dem.
Den røde serie tilgengæld, 350, 450 og 850 er stadig super lækker og til brugt priserne får man meget lyd for pengene.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et modelnummer på den JVC? Er det bare et regulært konfi-anlæg, har de sjældent noget power at smide i højttalerne.
I Såfald er det vældig fint at folk smider en masse forslag på store gulvhøjttalere, men temmelig formålsløst uden en ordentlig
forstærker bag, da du blot ender med en slatten lyd og vil du spille en anelse højt bare begynder skidtet at forvrænge fordi
forstærkeren ikke er kraftig nok, hvilket ultimativt resulterer i beskadigede højttalere :).
Holder fast i mit tidligere indlæg. Det når du altså bare meget længere med.
God jagt.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Palm9 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nuværende JVC jeg har hedder MX-S200, der sidder to 100W Dantax MC-100 højtalere sat til den. Fra forstærkeren går et
kabel til computeren, hvor jeg har en jack-splitter i, så jeg samtidigt bruger mit Creative P380 sæt, da der er en udemærket
subwoofer med i det sæt.
Jeg har kigget lidt på Logitech Z2300 brugt, men der er ikke umiddelbart nogle til salg i mit område. Tror det ender med et sæt
aktive PC-højtalere, da jeg så i denne omgang slipper for at smide penge efter en forstærker.
__________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til den forstærker er der ingen tvivl om at Dali 104, Dali 505, jbl lx 44 eller jbl lx 55 vil være et rigtig godt valg.
De er forholdsvis nemme at drive og vil gå godt med den "beskedne" forstærkereffekt.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomasssss skrev:
allanowich skrev:
Thomasssss skrev:
allanowich skrev:
|
|
|
|
Nej, slet ikke. Han skal jo købe dem brugt, da man jo ikke
kan få andet end skod nyt til den pris. De Dali jeg nævner, kostede i snit 2300/stk i 90'erne og kan godt fås til de 700kr for et
sæt. Nogle skal bare af med dem. Der kan altså være en lille chance for, at finde dem til de 700kr.  |
|
|
Ja det er da nok altid en LILLE chance, men hvis du gad undersøge det bare en lille smule inden du kommer med idéer,
så vil du opdage at de højttalere du nævner ligger fra 1500,- og opefter.
Måske troede du det var 700,- stk ?
Dog kan man da finde et sæt Dali 107 til 500,- de har så bare ødelagte basenheder  |
|
|
Jamen, så du jo en lille smule enig med mig....  for der er jo en mulighed for, der er én, der bare vil af med dem. Jeg nævner blot nogle muligheder og trådstarter må så selv øje brugt annoncer og se hvad der er til salg. Jeg går jo ikke og læser brugt annoncer for hifi udstyr, som jeg til daglig læser nyheder i dagpressen, hver dag. Det er der jo nogle, der gør, ikke.  Nogle gange kan man jo også blot finde højttalere som intet fejler i containeren. Her finder man B&W og Snell og sikkert også Dali. Folk smider dem blot ud, fordi de måske mangler kortslutnings bøjlerne ved terminalerne og tror de er brændt af. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|