Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 19:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rega uden pickup? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 04 November 2014 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Halløj i stuen.

Jeg overvejer at købe mig en ny pladespiller.
Jeg har allerede en Ortofon pickup, som jeg tror er rimeligt god, så derfor har jeg ikke lyst til at bruge penge på en ny. Så vil jeg hellere bruge de flere penge på en bedre pladespiller hvor der ikke følger en pickup med.
Det ser dog ud til at man er tvunget til at købe pickup med, når man køber en Rega pladespiller?
Jeg har kigget på Rega RP1/2/3, idet mit budget ikke rigtigt rækker længere.

Er der eventuelt andre i den prisklasse, der er værd at kigge på?
Det skal gerne være en pladespiller der er helt manuel - automatikken tager lidt af det fede ved LP'erne.

Jeg vil ikke købe brugt, idet jeg efterhånden har købt flere brugte pladespillere, og der er ingen af dem der har virket tilfredsstillende i længere perioder. Det bøvl gider jeg ikke længere, så nu vil jeg være sikker på at få noget der virker.

På forhånd tak for hjælpen.
Til top Vis Peterlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peterlh
 
broelling
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 427
Sendt: 04 November 2014 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Du kan snildt købe en Rega uden pickup. Prøv f.eks. medlyd.dk, hvorfra jeg er vant til go' service..

__________________
Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
Til top Vis broelling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af broelling Besøg broelling's Websted
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 04 November 2014 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Alle nye pladespillere kan købes uden pickup. Der er nok bare mange der køber en pladespiller i den klasse og gerne vil have plug'n'play,
dvs. ikke selv skal montere pickup'en, så det er nemmere at sælge pladespilleren med en ny pickup.

Forvent dog ikke nødvendigvis at prisen vil falde med hele pickup'ens pris, da der ofte er tale om et pakketilbud hvor der er skåret lidt af
prisen for at sælge begge.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
broelling
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 427
Sendt: 04 November 2014 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Og det ser ud til at Rega's Planar-modeller er steget betragteligt for nyligt. Jeg gav 10.500,- for RP6 med Exact PU for 3 måneder siden. Nu koster den 11.995,-


__________________
Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
Til top Vis broelling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af broelling Besøg broelling's Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 04 November 2014 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Peterlh skrev:
Halløj i stuen.Jeg overvejer at købe mig en ny pladespiller.Jeg har allerede en Ortofon pickup, som jeg tror er rimeligt god, så derfor
har jeg ikke lyst til at bruge penge på en ny. Så vil jeg hellere bruge de flere penge på en bedre pladespiller hvor der ikke følger en pickup med.Det
ser dog ud til at man er tvunget til at købe pickup med, når man køber en Rega pladespiller?Jeg har kigget på Rega RP1/2/3, idet mit budget ikke
rigtigt rækker længere.Er der eventuelt andre i den prisklasse, der er værd at kigge på?Det skal gerne være en pladespiller der er helt manuel -
automatikken tager lidt af det fede ved LP'erne.Jeg vil ikke købe brugt, idet jeg efterhånden har købt flere brugte pladespillere, og der er ingen af dem
der har virket tilfredsstillende i længere perioder. Det bøvl gider jeg ikke længere, så nu vil jeg være sikker på at få noget der virker.På forhånd tak for
hjælpen.



Du skriver ikke hvilken Ortofon-pickup du allerede har?? Det er en temmelig vigtig information, hvis du ønsker brugbare svar....


Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 04 November 2014 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Du skriver ikke hvilken Ortofon-pickup du allerede har?? Det er en temmelig vigtig information, hvis du ønsker brugbare svar....
Det er sandt. Jeg er ikke hjemme lige nu, så jeg er ikke sikker, men jeg mener at den hedder Ortofon 15FF
Til top Vis Peterlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peterlh
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 04 November 2014 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Det er en meget gammel model, en MM type, der blev brugt på mange nye pladespillere, som solgtes i 70'erne. Det er/var vist Ortofons aller billigste pickup i sin tid. F.eks var den på monteret alle Akai's pladspillere som begynder pickup.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 04 November 2014 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Det er en meget gammel model, en MM type, der
blev brugt på mange nye pladespillere, som solgtes i 70'erne. Det
er/var vist Ortofons aller billigste pickup i sin tid. F.eks var den på
monteret alle Akai's pladspillere som begynder pickup.


Haha ok. Så er det nok ikke en særligt god pickup. Jeg har også kun
hørt den meget kort (som jeg skrev - pladespillerproblemer).
Ved I om dem man kan købe med er gode, eller er det værd at overveje
at købe en anden end den der følger med?
Til top Vis Peterlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peterlh
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 04 November 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Peterlh skrev:
allanowich skrev:
Det er en meget gammel model, en MM type, der
blev brugt på mange nye pladespillere, som solgtes i 70'erne. Det
er/var vist Ortofons aller billigste pickup i sin tid. F.eks var den på
monteret alle Akai's pladspillere som begynder pickup.


Haha ok. Så er det nok ikke en særligt god pickup. Jeg har også kun
hørt den meget kort (som jeg skrev - pladespillerproblemer).
Ved I om dem man kan købe med er gode, eller er det værd at overveje
at købe en anden end den der følger med?
Den FF15 er nu ikke så dårlig endda. Den har godt en konisk diamant, så den ikke er så åben og luftig i den øverste diskant. Men den spiller nu ganske hæderligt trods alt. De fleste pickupper, som der følge med mange pladespillere, er tit en Ortofon også såmænd. Det er som regel en OM10 eller 5. De, der følger med en Rega, er jo deres egne og de er såmænd også ganske gode, den dyreste er faktisk i fin høj klasse.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 04 November 2014 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

..... en pickup, der passer rigtig godt til en Rega arm, er Benz Micro Gold og Silver. Silver kan jeg anbefale dig, hvis blot du ønsker at kunne gå direkte ind i en MM indgang på en typisk forstærker. Gold versionen kræver en MC indgang på minimum 100 ohm, men den må gerne være noget højere.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes