| Forfatter |
|
Peterlh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i stuen.
Jeg overvejer at købe mig en ny pladespiller. Jeg har allerede en Ortofon pickup, som jeg tror er rimeligt god, så derfor har jeg ikke lyst til at bruge penge på en ny. Så vil jeg hellere bruge de flere penge på en bedre pladespiller hvor der ikke følger en pickup med. Det ser dog ud til at man er tvunget til at købe pickup med, når man køber en Rega pladespiller? Jeg har kigget på Rega RP1/2/3, idet mit budget ikke rigtigt rækker længere.
Er der eventuelt andre i den prisklasse, der er værd at kigge på? Det skal gerne være en pladespiller der er helt manuel - automatikken tager lidt af det fede ved LP'erne.
Jeg vil ikke købe brugt, idet jeg efterhånden har købt flere brugte pladespillere, og der er ingen af dem der har virket tilfredsstillende i længere perioder. Det bøvl gider jeg ikke længere, så nu vil jeg være sikker på at få noget der virker.
På forhånd tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan snildt købe en Rega uden pickup. Prøv f.eks. medlyd.dk, hvorfra jeg er vant til go' service..
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle nye pladespillere kan købes uden pickup. Der er nok bare mange der køber en pladespiller i den klasse og gerne vil have plug'n'play,
dvs. ikke selv skal montere pickup'en, så det er nemmere at sælge pladespilleren med en ny pickup.
Forvent dog ikke nødvendigvis at prisen vil falde med hele pickup'ens pris, da der ofte er tale om et pakketilbud hvor der er skåret lidt af
prisen for at sælge begge.
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det ser ud til at Rega's Planar-modeller er steget betragteligt for nyligt. Jeg gav 10.500,- for RP6 med Exact PU for 3 måneder siden. Nu koster den 11.995,-  __________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peterlh skrev:
Halløj i stuen.Jeg overvejer at købe mig en ny pladespiller.Jeg har allerede en Ortofon pickup, som jeg tror er rimeligt god, så derfor
har jeg ikke lyst til at bruge penge på en ny. Så vil jeg hellere bruge de flere penge på en bedre pladespiller hvor der ikke følger en pickup med.Det
ser dog ud til at man er tvunget til at købe pickup med, når man køber en Rega pladespiller?Jeg har kigget på Rega RP1/2/3, idet mit budget ikke
rigtigt rækker længere.Er der eventuelt andre i den prisklasse, der er værd at kigge på?Det skal gerne være en pladespiller der er helt manuel -
automatikken tager lidt af det fede ved LP'erne.Jeg vil ikke købe brugt, idet jeg efterhånden har købt flere brugte pladespillere, og der er ingen af dem
der har virket tilfredsstillende i længere perioder. Det bøvl gider jeg ikke længere, så nu vil jeg være sikker på at få noget der virker.På forhånd tak for
hjælpen.
|
|
|
Du skriver ikke hvilken Ortofon-pickup du allerede har?? Det er en temmelig vigtig information, hvis du ønsker brugbare svar....
Niels
|
| Til top |
|
| |
Peterlh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Du skriver ikke hvilken Ortofon-pickup du allerede har?? Det er en temmelig vigtig information, hvis du ønsker brugbare svar....
|
|
|
Det er sandt. Jeg er ikke hjemme lige nu, så jeg er ikke sikker, men jeg mener at den hedder Ortofon 15FF
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en meget gammel model, en MM type, der blev brugt på mange nye pladespillere, som solgtes i 70'erne. Det er/var vist Ortofons aller billigste pickup i sin tid. F.eks var den på monteret alle Akai's pladspillere som begynder pickup.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Peterlh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Det er en meget gammel model, en MM type, der
blev brugt på mange nye pladespillere, som solgtes i 70'erne. Det
er/var vist Ortofons aller billigste pickup i sin tid. F.eks var den på
monteret alle Akai's pladspillere som begynder pickup.  |
|
|
Haha ok. Så er det nok ikke en særligt god pickup. Jeg har også kun
hørt den meget kort (som jeg skrev - pladespillerproblemer).
Ved I om dem man kan købe med er gode, eller er det værd at overveje
at købe en anden end den der følger med?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peterlh skrev:
allanowich skrev:
Det er en meget gammel model, en MM type, der blev brugt på mange nye pladespillere, som solgtes i 70'erne. Det er/var vist Ortofons aller billigste pickup i sin tid. F.eks var den på monteret alle Akai's pladspillere som begynder pickup.  |
|
|
Haha ok. Så er det nok ikke en særligt god pickup. Jeg har også kun hørt den meget kort (som jeg skrev - pladespillerproblemer). Ved I om dem man kan købe med er gode, eller er det værd at overveje at købe en anden end den der følger med? |
|
|
Den FF15 er nu ikke så dårlig endda. Den har godt en konisk diamant, så den ikke er så åben og luftig i den øverste diskant. Men den spiller nu ganske hæderligt trods alt. De fleste pickupper, som der følge med mange pladespillere, er tit en Ortofon også såmænd. Det er som regel en OM10 eller 5. De, der følger med en Rega, er jo deres egne og de er såmænd også ganske gode, den dyreste er faktisk i fin høj klasse.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
..... en pickup, der passer rigtig godt til en Rega arm, er Benz Micro Gold og Silver. Silver kan jeg anbefale dig, hvis blot du ønsker at kunne gå direkte ind i en MM indgang på en typisk forstærker. Gold versionen kræver en MC indgang på minimum 100 ohm, men den må gerne være noget højere.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |