Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 12:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Jelco med kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 06 November 2014 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Efter at have solgt mine gamle højttalere, vil jeg investere pengene i en ny arm til pladespilleren.

Jeg har længe været lun på en Jelco SA-750L, og er ved at se hvor jeg kan bestille sådan en hjem fra. I den
forbindelse er jeg faldt over denne på Ebay:
_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo %3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D25403%26meid%3D245e0fece114
452a9b545174ac7dbfed%26pid%3D100033%26prg%3D10671%26rk%3D3%2 6rkt%3D4%26sd%3D271654138869">Jelco med gennemgående
kabel


Dette er tilsyneladende en fabriksny Jelco hvor en gut har monteret et gennemgående kabel. Er det godt?
Som udgangspunkt er det vel bedst at have et gennemgående kabel, så man undgår ekstra stik og koblinger,
men jeg kan ikke se her hvilket kabel han har brugt, og jeg ved selvfølgelig heller ikke noget om hvor dygtig
han er til sit arbejde(!)

Prismæssigt ligger den på ca det samme som en standart Jelco vil koste + tonearmskabel, så prisen er den
samme, men er den bedre? eller i det mindste lige så god??

Nogen der kan hjælpe? kan i se hvilket kabel der er anvendt? Evt. nogen der kender sælger og eller hans
produkter? (han har haft disse annoncer et stykke tid efter hvad jeg har kunne observere)

/Jens
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman
 
Basil
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 06 November 2014 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Det nemmeste ville jo være at sende ham en besked med dit spørgsmål ellers er mit bud cardas
Til top Vis Basil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basil
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 06 November 2014 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

For mig ville fidusen da være, at beholde armstikket, så du kunne skifte kabel uden besvær, hvis du fik lyst. Armen bruger et ganske udbredt lige DIN-stik.

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 06 November 2014 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Du kan jo spørge dig selv om du synes det gennemgående kabel er 1000 Kr. værd ?

Det er den ekstra pris du giver. Du kan få en standard Jelco 12" arm i england for ca. 4300 Kr. Den du henviser til koster ca. 5300 Kr.

I tilfælde af nogen er interesseret, er det her den koster ca. 4300 Kr. : Link Jelco arm på Ebay

(Forhandleren har jeg personligt handlet med før. Der var ingen problemer).
Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 
Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 06 November 2014 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Jeg kan selvfølgelig skrive til ham, og så kan jeg finde ud af hvilket kabel det er. Men det bliver nok svært at få et
pålideligt svar på om han er dygtig til at montere det

Jens-B: Hvor tit har man brug for at skifte kabel? Hvis jeg flytter eller flytter om, så kan jeg måske få brug for et
længere kabel, men hvornår ellers? De tonearme jeg har haft indtil videre har alle været med fast kabel.
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 06 November 2014 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Jeg skifter faktisk kabel fra tid til anden af ren og skær nysgerrighed, og det kan give både positive og negative oplevelser

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 06 November 2014 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Det kunne jo gå i stykker og så skal du skift det hele.
Og hvis du feks for en ny pickup eller andet i anlægget så det ikke rigtig passer sammen mere eller du bare finder et du syntes bedre om så vil du
have muligheden for at skifte kablet hvor du nu er låst med et fast monteret.

__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes