| Forfatter |
|
Gammelsmølf Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 15 Marts 2015 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i gang med en gennemgang af audiokæden, med henblik på opgradering. Nu er jeg kommet til phono-kablet.
Fra min SME V og til min ML RIAA med RCA.
Hvad kan man få for 5-10 K? Kom med nogle ideer.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 15 Marts 2015 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 15 Marts 2015 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at kigge på hvordan din arm sidder - er det på en fast plinth eller en flydende? Det afgør jo om du kan bruge et kabel der ikke har 5-
pol stikket monteret med stift kabel.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 16 Marts 2015 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
van den Hul mc.Silver
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Marts 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gammelsmølf skrev:
Jeg er i gang med en gennemgang af audiokæden, med henblik på opgradering. Nu er jeg kommet til phono-kablet.
Fra min SME V og til min ML RIAA med RCA.
Hvad kan man få for 5-10 K? Kom med nogle ideer. |
|
|
Det er jo lidt svært, når man ikke véd hvilket kabel du bruger nu!
Og desuden er det kun dine egne ører, der kan bedømme om hvorvidt en kabeludskiftning faktisk er en "opgradering"...
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 17 Marts 2015 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ligegyldigt... Gør nu bare som alle andre og smid nogle navne på bordet
|
| Til top |
|
| |
Gammelsmølf Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 17 Marts 2015 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg beder om nogle forslag, det er det hele.
Men ellers, hvis det er meget vigtigt, er det standard VDH som følger med SME V.
Hvad bruger du selv Nilau?
mvh
Morten
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 18 Marts 2015 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
SME V er leveret med Van den Hul 502 tonearmskabel med 5 pols stik som er et godt sølvkabel.
Et godt bud på andre tonearmskabler , kunne være Ortofons TSW 1010 7N kobber eller TSW 6000 4N sølv tonearmskabel med 5 polsstik som også
er gode kabler, har hørt TSW 1010 sammen med SPU Silvermeister PU , Goldring Legacy PU og bedre MM typer og det er godt kabel i mine ører.
Og byggekvaliteten og finishen er førsteklasses
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 18 Marts 2015 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gammelsmølf.
I fhl til vdh/sme-kablet giver vdh-silver en pæn forbedring.(især i bunden og på perspektiv)
De to RCA-stik giver sig selv, men med det 5-benet stik skal der arbejdes en lille smule, og pas på mc-silver kan godt knække.
Men det kan sagtens lade sig gøre. (har selv prøvet)
Endnu bedre/lettere vil du gøre det for dig selv, hvis du afmonterer det 5-benet stik ud af SME-armen, og efterfølgende lodder tonearmskablet
direkte på tonearms-wiren der nu stikker ud i bunden på din SME-v.
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
jørnø Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 18 Marts 2015 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Prøv at kigge på Aqvox`s hjemmeside. Her er der både kobberkabler og sølvkabler, som ikke er specielt dyre, men rigtigt gode.
Med venlig hilsen
Jørn
|
| Til top |
|
| |