| Forfatter |
|
SorenM Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2015 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har idag en RP3 (der forresten er super fed i pink) koblet op med en Denon 160 MC pickup. I forbindelse med at jeg har skiftet min gamle
reciver med integreret forstærker ud med en Denon-2200, har jeg brug for en forforstærker der kan matche mit setup (ikke for meget og ikke for
lidt) Valget står idag mellem de nye fine NAD eller rega forforstærkere til en 6-800kr eller købe en ældre guldalder forforstærker. Jeg ville gerne
have Yamaha c2a, men den er ikke til at opstøve, så jeg har kigget på f.eks. Denon PRA-1100 eller lignende jeg kan få for samme penge...
Kort sagt, og med fare for at rippe op i en gammel diskussion omkring nyt vs. gammelt - skal jeg så gå efter de nye entrylevel eller de dengang lidt
bedre. Og hvad passer til mit setup?
håber det giver mening :-)
/
Søren
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... Pærer eller bananer... Jeg ville nok kigge efter en ældre(læs gammel) forforstærker, ikke fordi de nødvendigvis er bedre, men man kan gøre
gode fund indimellem, og så er der nostalgien...  Pioneer, Nakamichi eller Kenwood, måske Luxman eller Revox, så hvad er du til? Maks pris?
Udseende?
God påske
Birger
|
| Til top |
|
| |
SorenM Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Birger, Tak for dit svar.
Mit budget siger vel maks 1000.. mest af alt fordi det så prismæssigt giver mening i forhold til de andre dele af min
opsætning. Jeg tænker jeg gerne vil have noget dybde i lydbilledet.. .og ikke for meget knapper og halløj på fronten - man er
vel forfængelig :-)
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.x.: http://www.dba.dk/audiolab-8000c/id-1014503530/
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
SorenM, har hørt Denon´s PRA 1000/1100 og opefter, de er kolde og kedelige i lyden. Hvis du gerne vil ha´ fylde og dybde, er det ikke noget for dig. Et godt bud kunne være ældre Sansui pre´s, de lyder fantastisk efter dagens standard, men med 1000 kr. kommer du s´gutte ret langt
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
SorenM skrev:
Jeg har idag en RP3 (der forresten er super fed i pink) koblet op med en Denon 160 MC pickup. I forbindelse med at jeg har skiftet min gamle reciver med integreret forstærker ud med en Denon-2200, har jeg brug for en forforstærker der kan matche mit setup (ikke for meget og ikke for lidt) Valget står idag mellem de nye fine NAD eller rega forforstærkere til en 6-800kr eller købe en ældre guldalder forforstærker. Jeg ville gerne have Yamaha c2a, men den er ikke til at opstøve, så jeg har kigget på f.eks. Denon PRA-1100 eller lignende jeg kan få for samme penge...
Kort sagt, og med fare for at rippe op i en gammel diskussion omkring nyt vs. gammelt - skal jeg så gå efter de nye entrylevel eller de dengang lidt bedre. Og hvad passer til mit setup?
håber det giver mening :-)
/ Søren |
|
|
hej
hvis du får fat i en c2a og fortryder det må du sige til.... havde en for mange år siden sammen med en hiraga trin .... den er simpelhen bare så fed og en af de mest vellydende jeg har haft, fortryder vildt jeg solgte den..... men som du selv skriver er det meget sjælden der dukker en op....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
SorenM Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John, - Ja, det ville være en fin fangst med en Yamaha c2a ..men mon dog det lykkes i denne omgang.
Boydk - Jeg er klar over at 1000kr ikke er meget at smide afsted, og det er så men heller ikke prisen der er afgørende. Det væsentlige er at den
passer til resten af mit setup. Og hvis du ser på hvad jeg ellers har "Rega Planar 3, Denon 160 PU og Denon 2200 forstærker" så er der ingen grund
til at smide vanvittigt mange penge efter en forforstærker (eller er der??), da de fleste setup´s ikke er bedre end det svageste led. Så jeg leder
efter et produkt der kan spille op til resten af anlægget - men ikke et der overperformer, da det vil være "spild af god lyd" Jeg tænkte derfor at
1000. kr. cirka passede - men skal jeg længere op for at få det optimale ud af min andre enheder gør jeg det gerne :-)
:-)
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren.... prøv evt. at jagte en Pioneer C-90 eller C-91.
Hvis du vil prøve at høre den, så send en PB.
Den har en fantastisk "hul igennem" liniedel, dens riaa er intet mindre end fremragende med et signal/støjforhold, der får nyere til at skamme sig. Læs evt reviews på nettet. Det findes somme tider til en go´ tand over det dobbelte af dine budgetterede 1000,- kr., og så er den fjernbetjent
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det bliver ikke min C2a der går for 1:000-, den bliver nemlig aldrig solgt.
carsten
|
| Til top |
|
| |
SorenM Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS 10
- og tak til alle jer andre. gode indspark!
|
| Til top |
|
| |