| Forfatter |
|
Janb Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2014 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 02 April 2015 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spørgsmål ang. pladespiller.
Jeg har fundet mig en Rega P3, men sælger fortæller mig at opstarten af pladeskiven er langsom. Er dette normalt eller er det et tegn på slitage?
Sælger fortæller at den altid har været langsom i opstart, men han har aldrig skiftet rem ?
Jeg har ingen anelse om pladespillere fra Rega derfor dette spørgsmål herinde.
Mvh Jan
|
| Til top |
|
| |
Søren C Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 02 April 2015 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige det er normalt. Min p3 tager ca 4 sek. om at nå den rigtige hastighed. Jeg plejer lige at hjælpe den igang ved at give
den et lille skub ;) Jeg lader også pladetallerknen køre når jeg skal vende eller skifte plade.
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 April 2015 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det er helt normalt for en Rega pladespiller, at den ikke er så hurtig, hvad opstart angår. Gør som Søren C.
|
| Til top |
|
| |
Dissing2 Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 03 April 2015 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Jep, det er helt normalt for en Rega pladespiller, at den ikke er så hurtig, hvad opstart angår. Gør som Søren C.  |
|
|
Nej det er bestemt ikke normalt for en Rega pladespiller. Det der tvært imod er normalt er at pully´en ikke sidder særlig godt på motoren og der skal man lige pille den af og komme en dråbe sekundlim i hullet og ned over motoren med den igen. Motoren drejer simpelthen rundt indeni pully´en og det gør at pladetallerkenen er længe om at komme op i fart
|
| Til top |
|
| |
Søren C Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 03 April 2015 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvor længe den p3 som Jan har fundet er om at starte op men synes nu altid min p3 har taget
lidt tid om at starte. tog lige stop uret frem og det tog 3,2 sek. før den den kom op i fart ;-)
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 03 April 2015 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ta´r det altid et par sekunder eller 3 at slæbe den glastallerken i gang. Jo mere slidt/glat/slap remmen er, jo længere tid ta´r det. Men ellers har Dissing2 ret. Det mest almindelige er, at pulley´en går løs på motorakslen. Laver man så stuntet med skundlim, er det altid en god idé, at vende pladespilleren på hovedet, medens man gør det. Skulle den dråbe sekundlim uheldigvis være større end meningen var, kan limen i uheldigste fald "sive" ned ad akslen og ind i motorens bronzebøsning/leje. Så kører den slet ikke bagefter. Better safe than sorry  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Entusiasten Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Februar 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 03 April 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afrens pully, sub-platter og belt med Isopropylalkohol, så skal du bare se løjer. Hvis ellers pully'en sidder fast til motoren self. og remmen ikke er
for slap ("fedter"/"slipper").
Jeg også brugt rensebenzin, men det er lidt hårdere ved remmen (gummi). Men der sker intet ved det.
Det gælder om at få affedtet/afrenset de dele som der skal være høj friktion i mellem. Så kører det
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 03 April 2015 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god håndsæbe eller opvaske middel, er fint til at rense remmen for fedt og snavs helt uden at skade den. Det gør jeg selv, når remmen ved opstart af min Thorens ryger af. Sker dog ikke særligt tit.
|
| Til top |
|
| |