| Forfatter |
|
HIFY Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 19 Juli 2015 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forleden købte jeg en ældre pu ,ortofon MC 20 med tilhørende ortofon mca 76 , for bare sølle 20kr .
Så fandt jeg min pladespiller frem som har været gemt væk i en længere periode.
MC 20 har et meget lavt output så den skal forstærkes op inden den forbindes til ria ,derfor det store kabelrod.
Jeg har snart prøvet en del forskellige pu på armen men aldrig har jeg været så tilfreds som med denne.
Jeg havde ellers næsten opgivet det med LP men med den lydkvalitet jeg nu får serveret så skal jeg helt sikkert
Atter igang med at samle plader.
Det jeg har fået igen i mit anlæg (og savnet) er nærvær i stemmer, dynamik-pludselighed, klangfarver og klarhed i selv de
Dybeste oktaver.
Fornyet musik glæde for bare 20kr.
__________________ Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 19 Juli 2015 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
 .....rigtig god fornøjelse.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 19 Juli 2015 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle skamme dig at være så heldig  . Hvis mine øjne ikke ta´r helt fejl, ligner det en SAEC arm. Hvis det er rigtigt, er det et "match made in heaven" med den og MC-20. Du kan sikkert finde en bedre stepup end MCA-76, men bestemt ikke til den pris. Tillykke med din nyfundne eller genfindne vinyllykke  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2015 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....angående din pladespiller, så ser det ud som om selve værket skulle drejes en kvart omgang, så knapperne kommer foran og ikke i siden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2015 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du nu til at kritisere et yderst smukt DIY-arbejde????. Kun indskrænkede personer kan ikke se det flotte i at afvige fra normen. Tænk at kunne betjene knappene med venstre hånd og armen med højre hånd............ samtidigt.......Intet mindre end genialt  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2015 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Skal du nu til at kritisere et yderst smukt DIY-arbejde????. Kun indskrænkede personer kan ikke se det flotte i at afvige fra normen. Tænk at kunne betjene knappene med venstre hånd og armen med højre hånd............ samtidigt.......Intet mindre end genialt |
|
|
 Gnæk  gnæk  gnæk  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
HIFY Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2015 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imponerende spottet med armen der boydk.
Med hensyn til lenco værket så er det skam vendt rigtigt Hvis man som
Jeg ønsker at frigøre tonearmen fra metalpladen og ud på selve plinten.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2015 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 19 Juli 2015 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med pick uppen det var da lidt af et røverkøb. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFY skrev:
Imponerende spottet med armen der boydk.
|
|
|
Fik en af min daværende kæreste/samlever i (vist nok) 1976/77 købt i Audioscan. Undrer mig den dag i dag over, hvordan hun fik råd til det  . Solgte den for et par år siden.... Det har jeg s´gu fortrudt. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 20 Juli 2015 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Håber at et lille side spørgsmål er ok. Jeg kan se at dine højtalere, er de engelske Q ACOUSTIC 2050I. Jeg har selv været meget interesseret i
netop den model, har dog aldrig fået lyttet på dem endnu.
Jeg har et par gange spurt om nogen her på sitet har kendskab til dem, men ingen har svaret. Så er du tilfreds med lyden? personligt er jeg til
den lidt mørke lyd. Har læst den fine test de har fået på billed & lyd.
Vh
Torben
|
| Til top |
|
| |
HIFY Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2015 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte dem selv første gang på hi-fi messen i Kbh for 2år siden og der imponerede de mig så meget at jeg bestilte et sæt på nettet kort tid efter.
De har en lidt mørk og fyldig lyd og med min nye pu er bassen bedre end jeg troede de magtede.
Noget af det jeg er blevet mest glad for er deres evne til at få det hele med ved moderat styrke.
Du kan roligt købe dem De er rigtigt gode og prisen er jo latterlig lav.
|
| Til top |
|
| |