| Forfatter |
|
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Thorens TD 280 MKII med en Ortofon OM 10 af ældre og uvis oprindelse, jeg godt kunne ønske at opdatere
pickuppen.
Jeg hører mest streaming, men har stadig en del vinyl og køber også nogen en gang imellem. Pga. mit begrænsede brug vil jeg
ikke betale alverden, forventer noget i stil med 1000 - 1500.
Jeg har en ældre Ortofon LM 20 som jeg kunne købe en ny nål til.
Sjovt nok er der ret mange anmeldelser af pickupper i prislejet 20.000 - 200.000, men næsten ingen i den lave ende.
Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør købe brugt.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4923
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bertel!
Hvis du ikke har store krav, så køb blot en ny nåleforpart til din OM20.
Vedr. anmeldelser, så er det ofte sjovere, at teste udstyr fra 10.000,- og opefter, da det er herfra og op, at man får de største lydmæssige oplevelser... 
Men jeg har faktisk tænkt på, at lave en anmeldelse af pickup'er i "budget"-klassen senere på året...
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår var det nu lige, at jeg sidst så en pu til 200.000? Men det kan selvfølgelig være en prisangivelse i lire
Nå, Audio Technica AT95e er mit bud, en billig, men vellydende pu. Jeg har ikke hørt alt i prisklassen, men jeg tvivler på, at andre kan spille lige op
med AT'en ...
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel, jeg er helt med på at det er sjovere at anmelde dyrt udstyr end billig, man ser heller aldrig mad anmeldere anmelde
pizza bageren på hjørnet, selv om det er der de fleste køber mand.
AT95e har jeg også haft i kikkerten.
Jeg har også en Pickering XV-15 625E uden nål, gad vide om man kan få en ny nål til den.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til Ortofon, en ny nål til en 30 år gammel pickup koster 1300, en helt ny 2M Blue koster 1500, kan det virkelig
betale sig at opdatere den gamle, eller lyder den blå bedre.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
Hej Bertel!
Vedr. anmeldelser, så er det ofte sjovere, at teste udstyr fra 10.000,- og opefter, da det er herfra og op, at man får de største lydmæssige
oplevelser... 
Men jeg har faktisk tænkt på, at lave en anmeldelse af pickup'er i "budget"-klassen senere på året... |
|
|
God idé, Mikkel👍
Det er faktisk ofte meget sjovere at læse om "bargains" end (endnu) en anmeldelse af udstyr i mange-kilo-kroners-klassen ...
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en tilsvarende pladespiller og jeg overvejede for ca. et år siden Ortofon 2M blue og Grado prestige gold. De var begge gode men
Gradoen var bedst. Den har jeg ikke fortrudt.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grado prestige gold koster lidt mere end 2M Blue, ca. 2200 vs 1500, det var måske mere fair at sammenligne med Grado
Prestige 1 Red.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Mikkel G skrev:
Hej Bertel!
Vedr. anmeldelser, så er det ofte sjovere, at teste udstyr fra 10.000,- og opefter, da det er herfra og op, at man får de største lydmæssige oplevelser... 
Men jeg har faktisk tænkt på, at lave en anmeldelse af pickup'er i "budget"-klassen senere på året... |
|
|
God idé, Mikkel
Det er faktisk ofte meget sjovere at læse om "bargains" end (endnu) en anmeldelse af udstyr i mange-kilo-kroners-klassen ... |
|
|
Den ide er god for det er i mellemprisklassen mellem 1500 og 3000 eller deromkring at mange køber pick up. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er vildt imponeret af de der til pickering, specielt at de slet ikke ligner originalen og det med "glows in the dark". Jeg ved
ikke lige hvad jeg skal med 2, de kan vel spille mindst 10000 timer...
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jico/SAS laver noget af det bedste "aftermarket" indenfor nåle, Piceringen spiller ganske godt, det er indenfor dit budget, du får 2 til 1 stks. pris, det er elliptisk nåleslibning. Hvorfor så bekymre sig om, hvordan de ser ud??? (Det er DJ nåle, de er sikkert en lille smule stiverre i ophæng = skal ha´ lidt højere nåletryk end orignalen, hvilket kun er en fordel i din arm, og hvis du ikke lyser på dem, lyser de heller ikke igen)  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg troede egentlig at det var for sjov.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bad om et råd, det fik du. Her laver vi sør´me ikke sjov  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope, BertelB, ingen sjov her!
Og du skal vide, at Boydk er den mindst sjove af alle de ikke særlig sjove nørder herinde ... dvs. helt ekstrem alvorstung og uden antydning af humor.
Anskaffelse af (ny) pu er et spørgsmål om liv og død, og det bør ikke gøres til genstand for nogen som helst former for morskab.
Så er du advaret
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
damkel Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er rigtig glad for min AT 440mla.
Har generelt fået gode anmeldelser.
Pris 1600,- så tæt på budgettet. Jeg tror, at jeg fik den lidt billigere fra Tyskland, men det var før man kunne får den i DK.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2015 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
BertelB, hvis du kigger til højre for billedet af nålen, så refereres der til de modeller den passer på, og der er XV-15/625 IKKE nævnt. Det kan godt være, at den fysisk kan skubbes på, men den har garanteret en anden styrke på den monterede magnet i det lille rør, der gør, at den enten vil spille for højt/forvrænget eller med for lav styrke i forhold til alm. riaa, med andre ord.... den passer ikke styrkemæssigt til de spoler, der sidder i en 625  . Det er ikke udseendet, der gør det. Lige præcis der skal specifikationerne passe. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 August 2015 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige skynde mig og sige, at min anbefaling af AT95E skal ses i lyset af, at jeg læste, at BertelB ledte efter en p.u. i prisklassen 100-150 kr. ...
de gamle øjne kunne tydeligvis (hæhæ) ikke se, at der stod 1.000-1.500 kr.
Se (hæhæ), det er jo en helt anden prisklasse, hvor man givetvis kan finde noget, der lyder bedre end AT95E (fx hos Audio Technica selv), men her
må jeg melde pas i forhold til anbefalinger, da jeg ikke har lyttet seriøst til ret meget i den prisklasse, og det ligger desuden meget langt tilbage.
|
| Til top |
|
| |
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 26 August 2015 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke investere i en dyr pu til en Thorens TD 280
prisklassen 1000-1500 må da være absolut max før man skal opgradere pladespilleren/tonearmen
så Audio Technica er gode anbefalinger, husker ikke om det er AT120 eller AT130 der er et godt køb i 6-800 kr klassen og den jeg selv ville vælge i din situation
En AT95 er udmærket til prisen men noget grovkornet uden de store detaljer, den kan dog spille forbløffende dynamisk og er absolut pengene værd, ligeledes Rega Carbon/AT91, priserne er latterlig lave
|
| Til top |
|
| |