| Forfatter |
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 15 Maj 2016 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Som overskriften lyder , opgraderede jeg til en pladetallerken i Acryl til min Project classic III Xpression , som er født med en alutallerken dæmpet bagpå . Når jeg bruger Acryltallerken mister jeg bund og top ( bruger dog kork måtte ) , er det bare et salgsgimmick . Derimod oplevede jeg et løft , ved at investere i speedboksen . begge tallerkerner burde veje det samme og er ens i dimensioner. Dog virker Alutallerkenen tungere , selv om de er ens .
Om det kun er et synsmæssig opgradering , syntes jeg Alu er flottere , men det er nok smag . Men der hørtbart forskel på de 2 . Det er godtnok mærkeligt, da de reklamerer med en opgradering, her virker det modsat . Pickup er 2m bronze - justeret efter kunstens regler , eller er der noget jeg har misforstået , ved sådan en entry level pladespiller
mvh Space
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 15 Maj 2016 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke meningen, at man skal have nogen form for måtte på, når man benytter en acryl tallerken. Denne skal jo koble til lp'en så effektivt som muligt, ved at deres mekaniske "impedans" er ens, men den tungere del så absorberer uro i den lettere del. Lægger du måtte på, ødelægger du meningen i det. Tjek dog også lige, at tallerknerne er ens i højden og efter juster armhøjden. Metal har dog en fordel fra for acryl, at den skærmer pickuppen fra motorens "støj".  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2016 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen . Brugte lige en livline og ringede til en god ven, om at komme over og lytte . Åbnede et spritnyt album med Bonamassa og spillede den ene med side Acryltallerken og skiftede til Alutallerken , min ven sagde der er stor forskel , med Acryl , ingen bund og toppen fraværende , med Aluminium bund og top . Nu vil jeg spørge Project kundeservice om dette er korrekt ? .
I så fald ingen svar - salgsgimmick
mvh Space
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2016 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar . prøver at bruge Acryl uden kork , og må så se /høre hvad der sker .
mvh space
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 15 Maj 2016 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg bruger plademåtte på en af mine Pink Triangle-pladespillere, så "dør" lyden også. Så allanowich er nok inde på noget af det rigtige. Men selv
hvis du fjerner plademåtten, er der ingen garanti for, at en akrylpladetallerken er en gevinst for din Pro-Ject.
Det viser (endnu en gang), at det er en god idé at prøvelytte, inden man køber noget som helst. Desværre er det bare ikke altid muligt.
Hvis pladetallerkenen er et internetkøb, og den ikke er købt for mere end 14 dage siden, så kan du altid hæve købet, returnere pladetallerkenen og få
dine penge igen (du skal dog selv betale returporto). Men det kan selvfølgelig også være, at du kan overbevise Pro-Ject om, at de har solgt dig noget,
der ikke giver den lovede forbedring, og du kan få dine penge retur.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3055
|
| Sendt: 15 Maj 2016 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også mest dårligere erfaringer med acryl-tallerken.
Hørbart nedsat basniveau, til gengæld hævet præsens-område.
(skal derfor som minimum passe perfekt med pu og værk, så skavank i det ene led, i hvertfald ikke også forstærkes yderligere i næste).
(ps.
Jeg bryder mig nok slet ikke om acryl i forbindelse med pladespiller.
Mener acryl medvirker til det højst unaturlige "sort baggrund".)
|
| Til top |
|
| |
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 09 Juni 2016 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acryl (plexiglas) er et blødt materiale, der ikke umiddelbart egner sig til pladespillere. Det sluger energi, og det opleves ofte som manglende bas.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 09 Juni 2016 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enig i ovennævnte betragtninger. Akryl er for blødt og giver ofte den beskrevne virkning. Jeg hælder til hårdt materiale i pladetallerken og "måtte". Bruger p.t. en keramisk "måtter" (2 k) på en metal pladetallerken.
Tror grunden til det meget akryl er prisen. Det er meget billigere at lave end en god pladetallerken af metal.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 17 Juli 2016 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre drenge, må melde mig ind med stik modsatte betragninger end ovennævnte. Hér i stuen er der nærmest ikke andet end akryl, og kan ikke genkende hverken manglende bas, hævet præsens, eller død lyd, så som generel betragning omkring akryl går den ikke. Det må være individuelt fra spille til spille, om akryl gør noget godt ellæer ej. Flemming Rasmussens 2R-Marketing (senere Gryphon) havde stor succes i gamle dagfe med "The Acryllic Mat".  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4934
|
| Sendt: 17 Juli 2016 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig... som alle kan læse i mine anmeldelser, så spiller jeg på en Gyrodec med en akryl/vinyl-blanding tallerken, og den har heller ikke ovennævnte "problemer".
...og lækker spille! Hvad hedder den, og hvilken arm er det, der sidder på??
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Juli 2016 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk spiller på en kombination af Kinaskrot og japansk finmekanik
Og i akryl- vs. alu-debatten vil jeg blot bemærke, at akryl og alu er fællesbetegnelser, hvor de to nævnte materialer fås i forskellige
formuleringer/legeringer med forskellige egenskaber (herunder lydmæssige).
Alene af den grund skal man være særdeles forsigtig med generaliseringer
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2016 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Boydk spiller på en kombination af Kinaskrot og japansk finmekanik Alene af den grund skal man være særdeles forsigtig med generaliseringer  |
|
|
Og hvad kan man så udlede af den generalisering: Kinaskrot??   Den er aldeles fremragende til den beskedne pris af 6.000,- incl. importtold og moms. Mikkel..... Det er en kinesisk FFYX, Motor og styrebox er en MA11 (googlesøg det selv) og armen er en Stax UA-9. PU´en på billedet er den af mig før omtalte Sumiko Pearwood Celebration II  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 Juli 2016 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk, herligt, når begavede mennesker fanger humoren og glimtet i øjet
FFYX'en har - som jeg husker det - været genstand for en del del debat på især tyske hi-fi-fora. Ikke på grund af kvaliteten, som skulle være ganske
høj, men fordi en tysk "producent" vist nok købte et pænt stort styktal, forsynede den med eget navn og videresolgte den med prædikatet "Made in
Germany".
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2016 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham (Tyskeren) husker jeg udmærket. Det er Audioblock, du tænker på. Sjovt nok gælder det alle hans produkter. Men han gjorde et stort nummer ud af, hvad jeg kalder bedrageri af værstre skuffe. Den danske forhandler kvajede sig ligeså stort (og stoppede da også senere forhandlingen). Pladespilleren skulle "hypes" til at være et samlerobjekt. "Kun" 1000 nummererede eksemplarer på verdensplan. Efter et stykke tid kunne man læse på forhandlerens hjemmeside: Stor succes, har været uidsolgt. De første 1000 blev revet væk. Nu atter på lager    FFYX lavede mange forskellige modeller, men måske eftersprgselen alligevel ikke er så stor alligevel. Deres udbud på nettet er reduceret drastisk, siden jeg købte min. Den er nu alligevel den fedeste grammo, der til dato har sået i mit setup  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 18 Juli 2016 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogis Mat Three - klar akryl Plademåtte skrives giver en ufarvet lyd, med meget hurtige transienter og
en tør bas, der ikke er overdrevet. "Mat Three" er god til f.eks. klassisk musik.
Købte den alligevel men synes bassen måske var lidt slank, så jeg købte
Analogis Mat Six - læder plademåtten som skulle have lidt fyldigere lyd
giver meget dyb bas og en kontrolleret lyd. Lyden fra motorens vibrationer er væk,
og du føler at du lytter til en pladespiller i 30 kg klassen!
Synes lyden er blevet lidt mere varm,fyldig men ikke den vilde forskel
Så ja akryl kan gi en slankere bass (2mm tyk), skal man op i hvis tykkelsen
for at akryl gir en god bas så må Boydk have en feed/tyk bass
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2016 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Hvis tykkelsen for at akryl gir en god bas så må Boydk have en feed/tyk bass  |
|
|
Åh jp, og nu bli´r den forhåbentlig endnu bedre. Jeg er vist ikke et hak bedre end Struktøren. Kan åbenbart ikke holde købelysten i ro, så takket være en særdeles flink bruger herinde, er der nu en lettere brugt Sumiko Palo Santos på vej til Århus. (Av, min konto)  . Jeg lærer det aldrig, men glæder mig som et lille bárn juleaften alligevel  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 03 August 2016 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Bruno Barcelli sagde, da vi for år tilbage snakkede dyrt elektronik på en Hifi-messe: Så længe fornøjelsen overstiger beløbet så er det ikke for dyrt
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2016 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og som Poul Erik Krogen sluttede alle sine anekdoter af med: Å´så er´et æ´ engang løwn  : Nu er det jo ikke altid prisen, der er det afgørende, men på så´n en lille sag på 8,7 gram har man selvfølgelig en forventning om, at det bli´r en stor fornøjelse. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 04 August 2016 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæden ved nyt hifi er altid stor  Du må lave en tråd omkring dine lytteindtryk i forbindelse med den nye Pick up. Tør ikke at tænke på hvad du har givet for den. Sådan en fætter befinder sig jo i et prisleje der ikke er for børn og sarte sjæle. Jeg tror vi alle husker dengang Witzel ville med på vinyl vognen. Det er jo nok ved at være over 10 år siden at han indrykkede en tråd om hvad han skulle gå efter. Gad vide om han stadig, den dag i dag, har en pladespiller.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2016 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg jo haft "Pearwood Celebration II" (af Miav og A-Mand også kaldet pæretræ) i et par år, og det er så indtil nu den mest dynamiske pickup nogensinde i mit setup. Tror egentlig ikke, at jeg skal forvente særligt meget mere en en måske lidt mere raffineret gengivelse af yderenderne, i forhold til pæretræet, men det ville da også være en stor fornøjelse ud fra den betragtning, at når man ikke tror, at det kan blive bedre, så lykkes det somme tider alligevel at få et "bette nøk" opad  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |