| Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 17 Juli 2016 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Mit lod på min Mørch up-4 er begyndt at "glide", så azimut skrider. Kan man købe nye o-ringe til lodderne?
|
| Til top |
|
| |
Helge Jacobsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 18 Juli 2016 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
High End Sound forhandler denne tonearm, de må kunne hjælpe dig.
|
| Til top |
|
| |
sorenthorvaldse Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 06 August 2016 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Hej.
Mit lod på min Mørch up-4 er begyndt at "glide", så azimut skrider. Kan man købe nye o-ringe til lodderne? |
|
|
Måske har du fået løst dit problem, ellers kan du tage et stykke papir, og skærer det i en tynd strimmel (knap så bred som gummiringen), og lægge
papirstrimlen ind i udfræsningen i loddet, og derefter gummiringen.
Du skal være opmærksom på, om lodde kører 'stramt' ...det må ikke sidde for stramt ....men lige stramt nok til, at det kan sidde i kl.10, eller kl.14
stilling, uden at glide ned.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3054
|
| Sendt: 07 August 2016 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skal faktisk sidde i kl.20 position. (plus/minus).
|
| Til top |
|
| |
sorenthorvaldse Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 07 August 2016 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
det skal faktisk sidde i kl.20 position. (plus/minus).  |
|
|
Jeg anbefalede ovennævte ift. justering af O-ringens stramhed, ikk ift. justering af armen.
ift. at have armen justeret ind er det bedre at loddet sidder i 'kl. 22 - 00', forudsat den balancere ved løft på kontravægtpinden
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3054
|
| Sendt: 08 August 2016 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scuse, jeg misforstod.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3054
|
| Sendt: 08 August 2016 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorenthorvaldse.
At det skulle være bedre med lod i 22/oo-pos kontra 18/20-pos,
skal jeg ikke kunne sige,
da jeg altid selv vælger den nederste pos af den grund,
jeg mener tyngdepunktet kom tættere på omdrejningspunkt.
Men måske kommer tyngdepunktet nærmere med din måde, lejet sidder jo en smule oppe.
Desværre er min pladespiller i Kalundborg, jeg selv i Hedehusene,
så jeg kan ikke tjekke efter.
|
| Til top |
|
| |
sorenthorvaldse Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 08 August 2016 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
sorenthorvaldse.
At det skulle være bedre med lod i 22/oo-pos kontra 18/20-pos,
skal jeg ikke kunne sige,
da jeg altid selv vælger den nederste pos af den grund,
jeg mener tyngdepunktet kom tættere på omdrejningspunkt.
Men måske kommer tyngdepunktet nærmere med din måde, lejet sidder jo en smule oppe.
Desværre er min pladespiller i Kalundborg, jeg selv i Hedehusene,
så jeg kan ikke tjekke efter.  |
|
|
Præcis derfor
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3054
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |