| Forfatter |
|
neosurfer Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 08 August 2016 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender nogen en god nålebørste til mmc1 ?
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 08 August 2016 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale et alternativ til alle nålebørster i denne verden: Onzow ZeroDust.
Det er en gele, som nålen dyppes i. Den holder evigt. Jeg har anvendt min i over 10 år til mange forskellige pu'er. Den benyttes før, jeg spiller en pladeside, og når jeg afslutter en "lytteseance".
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 08 August 2016 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig. Onzow ZeroDust virker perfekt. Jeg vil næsten sige uundværlig.
En lille video om vidunderet: https://www.youtube.com/watch?v=aHcjjT1MExg
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 08 August 2016 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Jeg kan anbefale et alternativ til alle nålebørster i denne verden: Onzow ZeroDust.
Det er en gele, som nålen dyppes i. Den holder evigt. Jeg har anvendt min i over 10 år til mange forskellige pu'er. Den benyttes før, jeg spiller en pladeside, og når jeg afslutter en "lytteseance". |
|
|
afsætter nålen så ikke en fedtet overflade på pladen
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 08 August 2016 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope.
|
| Til top |
|
| |
sorenthorvaldse Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 09 August 2016 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Jeg kan anbefale et alternativ til alle nålebørster i denne verden: Onzow ZeroDust.
Det er en gele, som nålen dyppes i. Den holder evigt. Jeg har anvendt min i over 10 år til mange forskellige pu'er. Den benyttes før, jeg spiller en
pladeside, og når jeg afslutter en "lytteseance". |
|
|
Har du sammenlignet med de elektrisk "ultra sonic" dimser, med kulfiber plateau ? fx. Goldring's eller Audio Technica?
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 09 August 2016 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope.
|
| Til top |
|
| |
neosurfer Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der plads på en beogram 4500 ?
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plads til hvad?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onzow ZeroDust er ca 1,5 cm høj, så det er et godt spørgsmål, om du har frihøjde nok under nålen.
__________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah, jeg forstår
Ellers kan nåleforparten vel bare pilles af en gang i mellem for at få et dyp
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johhh - men nu er en B&O mmc1 én integreret enhed, så der er ikke nogen forpart at pille af.
Det vil så være hele pickup'en, som skal tages af armen og dyppes. Det er ikke en procedure, jeg vil anbefale at skulle igennem for
hver pladeside.
__________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
My bad - du har naturligvis ret
Havde helt fortrængt/glemt, at det var en integreret enhed (jeg tænkte bare MM-pu og nåede derfor aldrig længere i processen).
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der også VP Dust Buster, den er ikke så høj som ZeroDust.
Den gør det samme, og koster 1/2 delen.
Mit link
|
| Til top |
|
| |