| Forfatter |
|
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 18 August 2016 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvordan kablerne skal sidde på en cartridge til en Linn Basik. Der står kun left & right og ingen favekode???
|
| Til top |
|
| |
Entusiasten Udelukket fra forum


Bruger siden: 10 Februar 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 18 August 2016 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læg mærke til at du også har et "+", se så dette billede:
Rød/hvid til "+"
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 18 August 2016 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 18 August 2016 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det er omvendt men det er svært at se hvilken pu det rent faktisk er.
Hvis det er en AT95/91 eller Linn K5 så mener jeg bestemt at rød/hvid er øverst (der hvor "X" er)
Rød er altid højre og hvid venstre, ligeledes grøn under rød og blå under hvid
|
| Til top |
|
| |
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 18 August 2016 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mente ikke X" men +"
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 18 August 2016 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Set forfra,
venstre side RØD øverst
GRØN nederst
højre side HVID øverst
BLÅ nederst
|
| Til top |
|
| |
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 18 August 2016 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
BLund skrev:
Jeg tror det er omvendt men det er svært at se hvilken pu det rent faktisk er.
Hvis det er en AT95/91 eller Linn K5 så mener jeg bestemt at rød/hvid er øverst (der hvor "X" er)
Rød er altid højre og hvid venstre, ligeledes grøn under rød og blå under hvid
|
|
|
ovennævnte er set bagfra
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 18 August 2016 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 18 August 2016 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kan være lidt tricky at beskrive.
Men set fra foran pladespilleren sidder RØD/GRØN til venstre (men afspiller højre side af rillen)
HVID/BLÅ til højre (og afspiller venstre side af rillen)
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 19 August 2016 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forfra! Bagfra! Forfra! Bagfra!
Ja, jeg siger ikke, hvad det efterhånden lyder som en beskrivelse af
Jeg kan godt forstå, at du er forvirret. Jeg vedhæfter et link til en beskrivelse, som du forhåbentlig finder nyttig
http://shure.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3410/~/col or-code-for-phono-cartridge-wiring
Da der tilsyneladende står både højre og venstre og plus og minus på din pick up, skulle beskrivelsen gerne kunne bruges. Du skal bare huske på, at
plus ofte kaldes "live" og minus kaldes "ground".
Har du prøvet fra siden
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 19 August 2016 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for hjælpen allesammen.
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 24 August 2016 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var korrekt montering som i linket (nederste del)
http://shure.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3410/~/col or-code-for-phono-cartridge-wiring
Lyden i Linn Basik er fantastisk. Bedre end min Rega RP1 som jeg har brugt nogle uger.
Tak for jeres input.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 24 August 2016 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig var det korrekt montering! Jeg kunne da aldrig drømme om at videregive ukorrekte informationer
Godt at høre, at det spiller for dig
|
| Til top |
|
| |