Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Linn Basik PU? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 18 August 2016 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved hvordan kablerne skal sidde på en cartridge til en Linn Basik. Der står kun left & right og ingen favekode???



Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
Entusiasten
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 18 August 2016 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Læg mærke til at du også har et "+", se så dette billede:




Rød/hvid til "+"
Til top Vis Entusiasten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entusiasten
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 18 August 2016 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

1000 TAK
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 18 August 2016 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det er omvendt men det er svært at se hvilken pu det rent faktisk er.

Hvis det er en AT95/91 eller Linn K5 så mener jeg bestemt at rød/hvid er øverst (der hvor "X" er)
Rød er altid højre og hvid venstre, ligeledes grøn under rød og blå under hvid
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 18 August 2016 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg mente ikke X" men +"
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 18 August 2016 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Set forfra,

venstre side RØD øverst
                      GRØN nederst

højre side     HVID øverst
                      BLÅ nederst
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 18 August 2016 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

BLund skrev:
Jeg tror det er omvendt men det er svært at se hvilken pu det rent faktisk er.

Hvis det er en AT95/91 eller Linn K5 så mener jeg bestemt at rød/hvid er øverst (der hvor "X" er)
Rød er altid højre og hvid venstre, ligeledes grøn under rød og blå under hvid


ovennævnte er set bagfra
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 18 August 2016 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver. Tak
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 18 August 2016 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan være lidt tricky at beskrive.

Men set fra foran pladespilleren sidder RØD/GRØN til venstre (men afspiller højre side af rillen)
                                                              HVID/BLÅ til højre (og afspiller venstre side af rillen)
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 19 August 2016 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Forfra! Bagfra! Forfra! Bagfra!

Ja, jeg siger ikke, hvad det efterhånden lyder som en beskrivelse af

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret. Jeg vedhæfter et link til en beskrivelse, som du forhåbentlig finder nyttig

http://shure.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3410/~/col or-code-for-phono-cartridge-wiring

Da der tilsyneladende står både højre og venstre og plus og minus på din pick up, skulle beskrivelsen gerne kunne bruges. Du skal bare huske på, at
plus ofte kaldes "live" og minus kaldes "ground".

Har du prøvet fra siden
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 19 August 2016 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for hjælpen allesammen.   
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 24 August 2016 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Det var korrekt montering som i linket (nederste del)
http://shure.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3410/~/col or-code-for-phono-cartridge-wiring

Lyden i Linn Basik er fantastisk. Bedre end min Rega RP1 som jeg har brugt nogle uger.

Tak for jeres input.
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 24 August 2016 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig var det korrekt montering! Jeg kunne da aldrig drømme om at videregive ukorrekte informationer

Godt at høre, at det spiller for dig
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes