Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 02:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Sumiko Palo Santos (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 02 September 2016 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Som en fortsættelse på tråden: "Mærkelig nedgradering" hermed lidt førstehånds lytteindtryk på Sumiko Palo Santos Presentation.
Det var med spænding, den blev monteret.
Nu har den så været hér i stuen i et par uger, og nu har jeg ikke behov for mere.
Puha da da hvor det spiller.
Mit ønske om kilometerdybt perspektiv kombineret med SLAM er blevet indfriet.
Den er simpelthen intet mindre en så fremragende, at mundvigene kravler opad, hver gang der kommer en ny skive på.
En af vennerne sad i sofaen i fredags og lyttede med over et par IPA´er, og da der var gået en halv time (han spiller på Ortofon Cadenca Black), røg det ud af munden på ham: Så må jeg jo spare lidt på møblerne i min nye lejlighed, for jeg skal s´gu også ha´ en. (Den blev bestilt lørdag formiddag).
Den seance beskrev jeg så på SMS til en anden kammi, som omgående replicerede: OK, så skal jeg også med på vognen (vi kender hinandens smag og gear), så den lille 8 grams perle har startet en lille trend her i byen.

Jeg har endnu til gode at høre Koetsu og Kiseki, men det kommer til at vare adskillige år, for den Palo Santos på mit setup er Nirvana, i hvert fald her og nu.
Nu skal vi "bare" ha´ PH3-riaa´en færdig og ha´ hentet Silk trafoerne hjem, så bli´r det spændende at se, hvor mange meter køkkenrulle der skal til, for at tørre øjnene.
God week´end til alle.
Næste LP bli´r "Too Long In Exile" med Van the Man.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 02 September 2016 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den, det kan jeg godt forstå. Har også haft et godt øje til den længe. Måske har du lige skubbet mig det sidste stykke nu, tak for det
   

Jeg spiller med en VdH The Frog nu, det er en fed pickup. Det kunne dog, som altid, været lækkert med noget mere eller alternativt.

God (musik) weekend
Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 02 September 2016 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Tak @Hifi.
Forstår godt dit , når man tænker på prisen, jeg har fået min "enter"-finger bundet fast bag på ryggen det næste, lange stykke tid.

Et lille stemningsbillede, og jo, den grammo skal støves af



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 02 September 2016 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Ja, fuldt forståeligt og jeg vil da ikke håbe at dine kammier har givet fuld pris, 27,6K i DK. Den kan fås for 20,3K i UK

Du har vel købt Jans aflagte?
Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 02 September 2016 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Yepps

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 02 September 2016 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Var det Lone Kellerman, der sang: Køb Dansk???.
Jo, den ene kammi købte den s´gu her i DK....... Det gør den anden nok ikke, da han p.t. er i London.
Og med hensyn til det grimme ord "aflagte", jeg kan bedre lide lyden af "lettere brugt". Det fjerner ikke det faktum, at den er helt forrygende.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 02 September 2016 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er nu mest vild med afkoblingsølbrikkerne under pladespillerfødderne. Har du prøvet at sammenligne forskellige mærker? Rygtet vil vide, at
Carlsbergs giver en ret sur lyd, så de bør undgås
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 02 September 2016 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Nu er de Amerikanske, det gi´r lidt en lyd henad JBL, hvilket er et positivt islæt til de Amerikanske Magnepan højttalere. Lidt Engelsk blødhed skal der også til, dog ikke for meget. Læg mærke til katalog CD-en fra Farnell under brik´en i højre side

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 02 September 2016 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
...med hensyn til det grimme ord "aflagte", jeg kan bedre lide lyden af "lettere brugt".


Ja, den er helt sikkert kun "lettere brugt", for han købte den i 2012, og med det antal pickupper han har - og fortsat køber - er det svært at se at
han ever kommer bare i nærheden af, at slide en op
Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 02 September 2016 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Tak for info @Hifi.
Det var sådan set også det, jeg satsede på. Undervejs til hvor jeg er nu, er det så ikke
den eneste PU, jeg har købt af ham, og de holder, hvad han lover, har jeg erfaret.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 02 September 2016 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Det ville også undre mig, hvis du havde erfaret noget andet

Tror forresten at den er fra 2010, var lige inde på hans hjemmeside, og der er den testet i 2010.
Det er sådan set også underordnet, ift. lyden/performance. Syntetisk gummiophæng, og lavt antal timer i sporet = mange mange timer endnu
Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 02 September 2016 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din nye nål... Så blev festugen en fest

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 02 September 2016 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Nu er de Amerikanske, det gi´r lidt en lyd henad JBL, hvilket er et positivt islæt til de Amerikanske Magnepan højttalere. Lidt
Engelsk blødhed skal der også til, dog ikke for meget. Læg mærke til katalog CD-en fra Farnell under brik´en i højre side

Du har cd'er?!?!

Judas

PS. Mine første "rigtige" højttalere var et sæt JBL - bliver stadigvæk en smule blød i knæene, når nogen siger "West Coast Sound". Hvis jeg havde
rummet til det, ville jeg nok have et sæt svinestore JBL til at bade mig i bas, men jeg er blevet ældre og må holde på formerne og en mere sofistikeret
tilgang til lyd ...

PPS. Tillykke med pu'en. Når man først har prøvet en topklasse (MC) pu, så er der ingen vej tilbage ... man skal blot lige overvinde, at noget så småt
kan være så dyrt
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes