| Forfatter |
|
MadsT Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2016 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 02 November 2016 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil til at starte op med vinyl. Derfor har jeg brug for en pladespiller. Gider ikke en brugt, men budgettet er ikke så stort. Jeg har læst rigtigt
meget på det og så vidt jeg kan se står valget mellem:
Marantz tt5005
Audio Technica lp60
Begge har rigtigt gode anmeldelser og koster næsten det samme. Designet på Audio Technica'en ser lidt bedre ud, men det er jo lyden der vigtigst.
Er der nogen der har erfaringer med disse to? Eller kan anbefale andre i samme prisklasse?
/Mads
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 02 November 2016 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Ville være rart at vide i hvilken sammenhæng ( anlæg ) det skulle fungere . 1000 kr for en ny pladespiller , er godtnok ikke meget . Hvorfor ikke brugt, der kommer du jo klasser over dem der . Jeg vil mene , at du aldrig vil blive glad , for den ene fremfor den anden , de er simpelthen for billige . Bruger glæden bliver nok ikke den største i længden . Men hvad der er bedst , mellem de 2 , Brug lodtrækning . Kig i stedet på brugt , der kommer du langt med det budget , og får måske en bedre ide om hvad Vinyl egentlig kan . mvh Space
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
Highmass Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 291
|
| Sendt: 02 November 2016 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mads.
Det er nok ikke det du gerne vil høre, men jeg vil på trods af det sige det endnu mere klart end Spaceman 2.
De to modeller er simpelthen FOR ringe. Jeg ville personligt være bekymret for hvilken stand mine plader ville være i, efter et par afspilninger på dem.
God vinyllyd koster ganske enkelt mere end 1000 Kr. Med lidt held og dygtighed, kan du måske få noget nogenlunde brugbart for det dobbelte, men det kræver lidt viden om emnet.
Mit råd er derfor ganske enkelt, spar dine penge, eller brug dem på en brugt cd afspiller, med lidt held kan man faktisk få en rimelig én for en tusse, og det lyder langt bedre end en rigtig ringe pladespiller.
Og nej, det er ikke fordi jeg hader pladespillere. Tværtimod foretrækker jeg faktisk vinyl, men du skal efter min mening over 5000 Kr. brugt, før vinyl begynder at blive bedre end cd.
Mvh. Lars.
|
| Til top |
|
| |
MadsT Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2016 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for jeres svar. Hvad med disse? Er nogle af dem bedre?
Stanton T.52
Stanton T.55
Stanton T.62
Numark TT USB
Reloop RP-2000M
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 02 November 2016 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig også på Pioneer PL-990. et udemærket begynder model. __________________ Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
|
| Til top |
|
| |
MadsT Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2016 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer PL-990 ser interessant ud, simpel men god lyd så vidt jeg kan se.
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 02 November 2016 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg flugter med Highmass. Ingen af de nævnte pladespillere er særligt gode. Pioneeren og marantzen er vel kun et enkelt skridt op fra den afskyelige Crosley rejsegrammofon der bruges i mangt et hipsterhjem. Man kan altså få ret meget ganske fint brugt, omkring det leje du ligger i prismæssigt. Eller spar op til en bedre ny. Det er altså ikke fordi at en Rega Planar 1 koster en formue.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 November 2016 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Technics SL-DL1 og SL-D2 burde kunne fås brugt til de penge og er en del bedre end Audio Technica og Marantz.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 02 November 2016 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er så en små 35 år gammel mellemvare maskine. den har vel også TPfatning? og er selvfølgelig tangential. Mon ikke der er stor chance for at den skal standeres? Ville du give 1000 kr for sådan en?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 November 2016 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det ville jeg ikke. Det kommer han nu heller ikke til. Jeg har lige
købt sld2 for 350kr tilin gamle mor og den kører som en mis med en
Goldring IGC910 pu. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 02 November 2016 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan...
Ellers ville jeg foreslå en ældre Thorens TD160 Super eller TD 320-321... Lidt dyrere... (Jeg er sgu for farvet) men så er man godt kørende... Ellers vil
jeg da købe en entry model som Pro-Ject eller REGA... For man bliver sgu lidt bidt af dette...
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
MadsT Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2016 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at jeg kommer til at betale lidt mere  Det behøves altså ikke være verdens bedste, men blot en med god lyd.
Hvad med disse?
Reloop RP1000M
Reloop RP2000M
Stanton T.52
Stanton T.62
Numark TT-USB
PROJECT - ELEMENTAL
Jeg kan finde rigtig gode anmeldelser af Reloops og Project Elemental
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 12 November 2016 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Birger skriver, project eller rega.
Det andet plastik l*rt vil ikke gøre noget positivt for din vinyl oplevelse.
Hvorfor er det egentlig at ny vinyl lyttere næsten altid er skræmt fra vid
Og sans når det gælder brugt køb???
Jeg har ikke tal på hvor mange pladespillere jeg har haft, men jeg har aldrig
Købt en ny. Og jeg har heller ikke købt katten i sækken.
|
| Til top |
|
| |
vtrib Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2009 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 13 November 2016 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en Linn Basik til salg her på forummet for 1000,00 hvis den stadig er til salg. Også et godt bud (og nej- det er ikke mig der har den til salg)
Ib
__________________ -Den dag jeg kan etablerer sourround Electrostat-højtalere kan vi tale om det igen ;o)
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 13 November 2016 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller en Edwards... Pundet falder og derfor også pladespillere fra England... Når det skal være nyt og med garanti...
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 13 November 2016 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror Project eller Rega vil være gode bud. Der er nok også mulighed for, at du kan høre de to mod hinanden i flere butikker i København.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
ypke Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 17 November 2016 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Er der nogen af jer, der skriver så dårligt om de nævnte pladespillere der faktisk har lyttet til dem? Pladespillerene som du selv nævner senere i tråden, som Reloop RP-1000M eller RP-2000M, Stanton T.52 eller T.62 er slet ikke så dårlige, de er meget bedre end Marantz TT5005 og Audio-Technica AT-LP60. Det eneste der kan være at sige om den, er at der sidder en pick-up på der skal have et lidt højt nåletryk, fordi de sælges som disko/professionelle pladespillere. De er lavet af Hanpin, eller ihvertfald Reloop modellerne er, som de fleste andre af de professionelle eller diskotekspladespillere er, som f.eks. Audio-technica AT-LP120 osv. Det er ikke dårlige pladespillere og de er meget robust opbygget, men det vil nok være en ide at købe en bedre pick-up til dem. De er dog ikke i klasse med de andre nye pladespillere der nævnes her, vil jeg skynde mig at skrive inden jeg får skæld ud af folk herinde Synes heller ikke du skal være bange for at købe en brugt pladespiller som mange af de andre foreslår herinde, men som sagt de andre du nævner til sidst er slet ikke så dårlige bud!
|
| Til top |
|
| |